Permalänk

Gaming burk för 5k???

Hejsan! Har tänkt att byta från mitt xbox spelande och övergå till dator då alla mina vänner har det, i alla fall så behöver jag en gaming dator för 5000kr (kan gå lite över budget). Jag har allt annat som behövs som skärm,windows etc så jag behöver bara själva datorn. För att spara in på det men även för att det är kul så tänkte jag bygga den själv. Allt behöver inte vara från samma sida men jag föredrar det så om någon vänlig själ skulle vilja göra mig denna ära att lägga ihop lite komponenter så skulle jag bli välldigt glad!

Permalänk
Medlem

tips. finns massvis med trådar på köpråd, läs och kopiera vad du tycker är bäst. då det finns oändligt med märken osv...

tips #2: kolla paket med fm2 cpuer från amd + ett 960 gtx eller kör på inbyggda ? sen är ju frågan vad vill du spela & använda datorn till för program osv?

Permalänk
Skrivet av Disney:

tips. finns massvis med trådar på köpråd, läs och kopiera vad du tycker är bäst. då det finns oändligt med märken osv...

tips #2: kolla paket med fm2 cpuer från amd + ett 960 gtx eller kör på inbyggda ? sen är ju frågan vad vill du spela & använda datorn till för program osv?

tack för tipsen de kommer nog hjälpa mig, jag hade ju taänkt att spela csgo och battlefield 4 mest på den