Apple Watch lanseras den 9 mars

Permalänk
Melding Plague

Apple Watch lanseras den 9 mars

Den som ser fram emot att få pryda armleden med Apples smarta klocka Watch eller bara är nyfiken på nyheterna kan ratta in till ett direktsänt evenemang i början av nästa månad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag vill veta varför man måste ha apples os, jag kanske vill kolla även om jag har windows.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Inaktiv

Har fortfarande inte blivit övertygad att köpa någon "smart" klocka för X antal tusen... Kan någon ägare här övertyga mig varför det skulle vara värt pengarna?

Permalänk
Medlem

Otroligt ful. Jag förstår verkligen inte hur Apple kunde välja denna design, efter ha fått praktexempel på något lyckat med Moto 360/G Watch R. Jag är supernöjd med min 360.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN

Permalänk
Skäggig legend

Säg vad man vill men de kommer röra om i grytan något galet. Säg 1 millioner enheter första året 2-3 andra - folk får upp ögonen för en smart klocka, kanske blir folk som köper dessa lite mer träningssugna? Jag tror det ska mycket till för att detta ska floppa...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

KOLLA KOLLA, SAMSUNG HÄRMADE ÄPPLE!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Säg vad man vill men de kommer röra om i grytan något galet. Säg 1 millioner enheter första året 2-3 andra - folk får upp ögonen för en smart klocka, kanske blir folk som köper dessa lite mer träningssugna? Jag tror det ska mycket till för att detta ska floppa...

Jag tror också de andra tillverkarna är glada att apple äntligen lanserar sin variant. För en stor del av konsumenterna existerar inte en produkttyp innan apple gjort den, nämligen. Så jag tror detta kommer få fart på marknaden i stort.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

aldrig i mitt liv att jag skulle köpa en sådan , speciellt inte för det priset. Men som vanligt kommer de sälja som smör för att det är Apple och för att de såklart är först med smarta klockor... "Först"

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Om 10 år kommer hela mobilen vara i klockan, att köpa en nu är meningslöst. Bara en ytterligare grej till att ladda.

Permalänk
Medlem

Alltså... jag har redan en analog klocka som jag alltid glömmer att ta på mig. När jag ändå använder min klocka så irriteras jag över att den är i vägen, kliar whatever... Ända sedan de smarta telefonerna kom har jag slutat använda klocka, varför skulle det vara någotn egentlige skillnad nu?

Skrivet av Oneone:

aldrig i mitt liv att jag skulle köpa en sådan , speciellt inte för det priset. Men som vanligt kommer de sälja som smör för att det är Apple och för att de såklart är först med smarta klockor... "Först"

Den blir säkert snuskigt dyr i förhållande till nyttan men var hittar du priset, vad kommer den kosta?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på smart watches, men jag Kan inte se mig själv byta ut mina riktiga ur mot en smartwatch:/

Permalänk
Medlem

Det är bara att bita i det sura äpplet och inse att jag är totalt ointresserad av denna evenemang och klockan

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av teddypeddy:

KOLLA KOLLA, SAMSUNG HÄRMADE ÄPPLE!

Ja nu kan samsung stämma apple för att ha en klocka med fyra kanter

Permalänk
Medlem

Ser ut som en ful leksak för barn.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Du vill inte leka James Bond hemma? För alla vet att det är det bästa sen skivat bröd.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Alltså... jag har redan en analog klocka som jag alltid glömmer att ta på mig. När jag ändå använder min klocka så irriteras jag över att den är i vägen, kliar whatever... Ända sedan de smarta telefonerna kom har jag slutat använda klocka, varför skulle det vara någotn egentlige skillnad nu?

Den blir säkert snuskigt dyr i förhållande till nyttan men var hittar du priset, vad kommer den kosta?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Varför heter den inte iWatch? Har de gått ifrån sitt namngivningstänk?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Du vill inte leka James Bond hemma? För alla vet att det är det bästa sen skivat bröd.

Hade den haft inbyggd laserpekare så hade jag kanske kunnat göra det. Nu bidrar den som mest till att utveckla gamnacke i förtid

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Markera detta datum, damer och herrar .. Ser in i framtiden och ser... #notenoughbatterygate eller #applewatchusefulfor2hoursgate

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk

Det känns som att Apple är game over om några år om dom inte kommer med någonting fantastiskt. Efter Steve tyvärr gick bort känns Apple tyvärr passé. Android kör ju över dom på alla fronter idag, i princip oavsett vilken lur eller klocka man köper. Klockan var inte speciellt snygg heller, enligt mig.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Det kommer i en uppdaterad version år 2020, det lovar jag

Skrivet av Dr.Mabuse:

Hade den haft inbyggd laserpekare så hade jag kanske kunnat göra det. Nu bidrar den som mest till att utveckla gamnacke i förtid

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Jag vill bara veta vad batteritiden kommer att bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Usling:

Varför heter den inte iWatch? Har de gått ifrån sitt namngivningstänk?

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske redan finns något som heter iWatch. iPhone var ju tydligen taget redan när dom skulle arbeta på telefonen för första gången men på något sätt lyckades dom väl köpa upp det eller vad som nu hände

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Det känns som att Apple är game over om några år om dom inte kommer med någonting fantastiskt. Efter Steve tyvärr gick bort känns Apple tyvärr passé. Android kör ju över dom på alla fronter idag, i princip oavsett vilken lur eller klocka man köper. Klockan var inte speciellt snygg heller, enligt mig.

Men vänta nu lite här, vad pratar du om? Att du tycker Apple känns passé och att "Android kör över dom på alla fronter idag", är helt och hållet baserat på vad du själv tycker. För du kanske har missat att det bara går bättre och bättre för Apple?

Permalänk
Medlem

Jag som gillar android tycker att designen ser rätt så trevlig ut men tror inte att den kommer
att leva upp och vara ett prisvärt alternativ. Om 5-10 år kommer den säkert med i något flingpaket , eller som present i Sibyllas "Fun Meal". Den som lever får se..

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem

Fulaste smartklockan?

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av AlbinLoan:

Det känns som att Apple är game over om några år om dom inte kommer med någonting fantastiskt. Efter Steve tyvärr gick bort känns Apple tyvärr passé. Android kör ju över dom på alla fronter idag, i princip oavsett vilken lur eller klocka man köper. Klockan var inte speciellt snygg heller, enligt mig.

huh? att du inte verkar tycka om Apple må vara en sak, men att ljuga är fel. - Det sa polisen till mig. Apple har precis blivit världens största mobiltelefon tillverkare. Säg vad du vill men efter Apple Watch kommer hela klockfenomenet explodera. Det kan jag skriva under på!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Det är bara att bita i det sura äpplet och inse att jag är totalt ointresserad av denna evenemang och klockan

Det intressanta på evenemanget är ju den nya Macbook Air, hoppas verkligen att de visar upp den nu!

Skrivet av AlbinLoan:

Det känns som att Apple är game over om några år om dom inte kommer med någonting fantastiskt. Efter Steve tyvärr gick bort känns Apple tyvärr passé. Android kör ju över dom på alla fronter idag, i princip oavsett vilken lur eller klocka man köper. Klockan var inte speciellt snygg heller, enligt mig.

Ja, det går ju hemskt dåligt för Apple. De är bara det högst värderade företaget i USA, högre värderat en Google och Microsoft tillsammans. Och Apple tar bara 90% av vinsten i mobilmarknaden. Usch vad dåligt!

Sen att Android kör över Apple på alla fronter oavsett telefon - Ha!

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag ska ge dumklockor en chans, men det blir en Pebble Time, som framstår som den enda någorlunda vettiga varianten (e-ink och åtminstone uppåt en veckas batteritid).

Apple Watch är den minst intressanta av dem alla.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Det känns som att Apple är game over om några år om dom inte kommer med någonting fantastiskt. Efter Steve tyvärr gick bort känns Apple tyvärr passé. Android kör ju över dom på alla fronter idag, i princip oavsett vilken lur eller klocka man köper. Klockan var inte speciellt snygg heller, enligt mig.

Tror inte att Apple är game over, men i övrigt håller jag med.

Apple har en gång varit innovativa, tex med ipod och ifhone, ipad men sista 7-8 åren inget direkt, utan får slå från underläge hela tiden med tveksamma avändarfientliga produkter som är kopior på andra fabrikat, dock deras olika datorer är rätt vettiga men är nog det ända som är ok från Apple.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ett bevis på att intresset för Apple Watch är lågt är antalet kommentarer i denna tråd. Artiklar om Apple brukar generera åtminstone 70 kommentarer på några timmar!