Samsung Galaxy S6 röjs av teleoperatör

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S6 röjs av teleoperatör

Inför den annalkande lanseringen publicerar en Sprint-anställd marknadsföringsmaterial för Galaxy S6, där design och namnet för dess välvda syskonmodell bekräftas.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jaha

Permalänk
Medlem

Edge ser rätt trevlig ut, för att vara Samsung.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Njeeee, M9 hellre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Njeeee, M9 hellre

Skickades från m.sweclockers.com

Vi vet inte hur M9 ser ut.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Hoppas de lyckas denna gång, har tröttnat på mindre uppgraderingar, vill ha ett riktigt monster.

Permalänk
Medlem

Gillar Edge skarpt, ger ett riktigt sjysst utseende med väld skärm

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Vi vet inte hur M9 ser ut.

Nej men om ryktena stämmer så, allt talar väl också för att det blir samma design som de tidigare från M7 och framåt som jag sitter med.
Förhoppningsvis behåller de samma design.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Som jag har sagt flera gånger skulle jag vilja se ett droptest på Edge innan jag skulle köpa en sådan.

Jag är annars nyfiken på vad Galaxy 6 kan komma med.

Permalänk
Medlem

Ser ju exakt likadan ut som föregångarna! USCH! så trött på det utseendet! FAIL samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Nej men om ryktena stämmer så, allt talar väl också för att det blir samma design som de tidigare från M7 och framåt som jag sitter med.
Förhoppningsvis behåller de samma design.

Skickades från m.sweclockers.com

Framsidan på HTC telefonerna måste ändras tycker jag. För mycket död yta.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Framsidan på HTC telefonerna måste ändras tycker jag. För mycket död yta.

Allt är ju individuellt, själv tycker jag mer om lite döyta. Här älskat designen på HTC flaggskepp sedan M7
Men som sagt så tycker ju alla olika

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte köpa! Antagligen har de tryckt i TLC-minnen som degraderas efter ett tag

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Som jag har sagt flera gånger skulle jag vilja se ett droptest på Edge innan jag skulle köpa en sådan.

Jag är annars nyfiken på vad Galaxy 6 kan komma med.

Stöttålighet är nog en av nackdelarna med en välvd skärm. Dessutom svårt att få något skal med skyddande kanter att passa. Sedan är det troligen svårare att hålla i den utan att råka nudda kanten av skärmen och trycka på något av misstag.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Ser schysst ut, så får väl se hur det blir. Men man vill ju känna på tfn innan man hissar eller dissar denna.

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem

Trist, ser ut som en iPhone 6 på baksidan och ramen med en påklistrad Galaxy S5 på framsidan.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Finns det någon som helst mening med en välvd skärm? Jag kan inte komma på någon i all fall. Känns bara otympligt, fult och bökigt att använda.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Finns det någon som helst mening med en välvd skärm? Jag kan inte komma på någon i all fall. Känns bara otympligt, fult och bökigt att använda.

det ger en behagligare känsla vid svepande rörelser och telefonen blir rimligtvis smalare utan några som helst sorgekanter... somliga tycker det är snyggt med.

Permalänk
Medlem

Hur kan samsungs överprisade skit med usel mjukvara sälja så pass bra som den gör? Tittar Svensson inte på något mer än att den heter samsung när han köper telefon?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Hur kan samsungs överprisade skit med usel mjukvara sälja så pass bra som den gör? Tittar Svensson inte på något mer än att den heter samsung när han köper telefon?

Personligen tycker jag att många överdriver extremt mycket när det kommer till hur "dålig" Samsungs mjukvara är. Sen är det väl ingen hemlighet att Svensson går efter välkända märken, det är helt enkelt lättast att följa strömmen för den oinsatte.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

mobiler blir fan dyrare och dyrare.... folk köper detta men klagar på att man köper en datorskärm för 4500kr

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Undrar på hur många sekunder han blev av med jobbet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Hur kan samsungs överprisade skit med usel mjukvara sälja så pass bra som den gör? Tittar Svensson inte på något mer än att den heter samsung när han köper telefon?

Svensson bryr sig inte om mjukvaran, Svensson vet inte ens vad det är för något. Har du inte blickat på någons hemskärm och sett att allt är helt oförändrat? Till och med deras klock-och väderwidget används som ger mig rysningar varje gång jag ser den. De följer strömmen och ser inte efter andra alternativ när Samsungs telefoner redan uppfyller deras krav, vilket brukar vara surf och en bra kamera. Det är inget svårt folk att förstå sig på.

Skrivet av KlyfftPotatis:

mobiler blir fan dyrare och dyrare.... folk köper detta men klagar på att man köper en datorskärm för 4500kr

Håller helt med. För att inte nämna hur ofta som man byter ut sin datorskärm jämfört med hur ofta de byter mobiler.

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

mobiler blir fan dyrare och dyrare.... folk köper detta men klagar på att man köper en datorskärm för 4500kr

Har funnits telefoner som kostade 8-10 tusen innan smartphone eran. Kommer själv ihåg att jag sneglade på en Nokia way-back i de prisklasserna. Någon 88xx modell har jag för mig, men är inte hundra. Var ett bra tag sedan. Fast jag håller med lite att vissa topp-modeller verkar lägga på någon hundralapp för varje ny generation. Fast å andra sidan finns det ett lite större urval, och det finns topp-lurar med en betydligt billigare prislapp än konkurrenterna, ex OnePlus One.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

Har funnits telefoner som kostade 8-10 tusen innan smartphone eran. Kommer själv ihåg att jag sneglade på en Nokia way-back i de prisklasserna. Någon 88xx modell har jag för mig, men är inte hundra. Var ett bra tag sedan. Fast jag håller med lite att vissa topp-modeller verkar lägga på någon hundralapp för varje ny generation. Fast å andra sidan finns det ett lite större urval, och det finns topp-lurar med en betydligt billigare prislapp än konkurrenterna, ex OnePlus One.

Sen är det ju också så att alla sådana här prylar har blivit dyrare i Sverige p.g.a. dollarkursen. T.ex. så har Iphone-modellerna kostat lika mycket i dollar, men stigit lite i kronor på senaste.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Vart är nytänket?

Permalänk
Medlem

Skulle inte Samsung skära ner på modell-bloat? Varför i helvete släpper dom då två flaggskepp-modeller? Vågar dom inte tro helhjärtat på välvd skärm konceptet borde dom låta den stanna med nån niche-modell ist.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Skulle inte Samsung skära ner på modell-bloat? Varför i helvete släpper dom då två flaggskepp-modeller? Vågar dom inte tro helhjärtat på välvd skärm konceptet borde dom låta den stanna med nån niche-modell ist.

Skickades från m.sweclockers.com

Dom skulle skära ner på bloat/appar i mjukvaran från start vad jag har hört. Eller om det bara var lösa rykten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Hur kan samsungs överprisade skit med usel mjukvara sälja så pass bra som den gör? Tittar Svensson inte på något mer än att den heter samsung när han köper telefon?

För att deras utgångs punkt är närmare objektivt en inskränkta nördar som klistrar sig fast vid loggan och nischprodukter som är irrelevant för gemene man.

Personligen kommer jag aldrig köpa en telefon för dessa priser dock. LG brukar ha ett mer jordnära pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Svensson bryr sig inte om mjukvaran, Svensson vet inte ens vad det är för något. Har du inte blickat på någons hemskärm och sett att allt är helt oförändrat? Till och med deras klock-och väderwidget används som ger mig rysningar varje gång jag ser den. De följer strömmen och ser inte efter andra alternativ när Samsungs telefoner redan uppfyller deras krav, vilket brukar vara surf och en bra kamera. Det är inget svårt folk att förstå sig på.

Stämmer bra det, fast jag upplever att det gäller samtliga fabrikat.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller