Be On Time Schema - Schemaapplikation för iOS

Permalänk

Be On Time Schema - Schemaapplikation för iOS

Jag driver tillsammans med några kompisar ett UF-företag i skolan där vi tagit fram en schemaapplikation för svenska skolor. Appen har stöd för hela 750 skolor.
Allt som krävs för att få upp sitt privata schema är att välja skola och skriva in sitt personnummer.

Utöver att visa schema kan även appen skicka notifikationer en bestämd tid innan lektionerna, där man får reda på ämne och sal. I appen finns även ett "smart-alarm" som räknar ut när du ska gå upp på morgonen för att hinna till både bussen/tåget och skolan. För att använda denna funktion är allt som krävs att man skriver in från var man åker och till var man åker.

Jag tar gärna emot feedback på appen då den är under ständig utveckling.

Ladda gärna ner och testa!

https://itunes.apple.com/us/app/be-on-time-schema/id924927114...

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Medlem

Jag gillar idén, den är snygg om vi bortser från bakgrundsfärgen, hade hellre sett att du använde #f4f4f4 eller iaf en ljusare.
Ta även en mjukare färg på kanterna #000 är ganska skarp som du ser.

Ha också lite spacing på tiden, den ser väldigt intvingad ut.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

Jag gillar idén, den är snygg om vi bortser från bakgrundsfärgen, hade hellre sett att du använde #f4f4f4 eller iaf en ljusare.
Ta även en mjukare färg på kanterna #000 är ganska skarp som du ser.

Ha också lite spacing på tiden, den ser väldigt intvingad ut.

Kul att du gillar idén! Ska kolla över färgerna enligt dina synpunkter. Tyvärr kan jag inte ändra hur schemat ser ut då jag hämtar det direkt från skolorna som en bildfil.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX