HTC One (M9) avslöjas av återförsäljare

Permalänk
Melding Plague

HTC One (M9) avslöjas av återförsäljare

Kort innan HTC:s presskonferens klockan 16:00 publicerar amerikanska Best Buy produktsidan för höjdpunkten One (M9), som ackompanjeras av fullständiga specifikationer och pris.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Abbonemanget på min Htc One M7 går ut i sommar.. kanske dags för en uppdatering ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Än en gång, det som förstör är just det svarta bandet som HTC envisas med att ha.. HTC One M7 hade en mycket bättre design!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Eventuellt nästa telefonhej, såvida inte nästa Windows phone lur lockar tillbaka mig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Förståndigt att de stannar vid 1920 x 1080.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Discokungen

Lite trist att den svarta listen är kvar efter att de flyttade knapparna från den. Men jag gillar telefonen! Mest genomtänkta specifikationer på länge. Hoppas den inte känns så jävla mycket större än min One M7. Sense är givet då det faktiskt tillför en hel del till vanilla!

Annars är det väl bara fingeravtrycksläsare som hade varit välkommet!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Härligt att de stannar upp vid 1080p-upplösning i en generation till. Med min telefon som jag har just nu så klarar den inte ens en dags tung användning på 1080p, då vill jag inte ens veta hur det är med en skärm på 1440p.

M9 ser väldigt bra ut och kan bli en värdig uppföljare, om än priset på nästan 7000kr får mig till att höja ögonbrynen.

Permalänk
Medlem

Enda jag skulle vilja ha här är antingen att de tar bort den svarta HTC-listen längst ner, eller att de flyttar on screen-knapparna ner på den listen precis som på M7.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

gött, som sagts så hoppas den inte känns så mycket större än M7 då blir det ett köp.

Permalänk
Skrivet av vompen:

Enda jag skulle vilja ha här är antingen att de tar bort den svarta HTC-listen längst ner, eller att de flyttar on screen-knapparna ner på den listen precis som på M7.

Den måste vara där enligt HTC. Har med skärmen och högtalarna att göra. Dock ser den spontant ut att vara lite smalare än på min M8, vilket är positivt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

Den måste vara där enligt HTC. Har med skärmen och högtalarna att göra. Dock ser den spontant ut att vara lite smalare än på min M8, vilket är positivt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha okej det var mer än vad jag visste! Men då borde man ju kunna gå tillbaka till M7-designen tycker man ju...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Lite trist att den svarta listen är kvar efter att de flyttade knapparna från den. Men jag gillar telefonen! Mest genomtänkta specifikationer på länge. Hoppas den inte känns så jävla mycket större än min One M7. Sense är givet då det faktiskt tillför en hel del till vanilla!

Annars är det väl bara fingeravtrycksläsare som hade varit välkommet!

Jag har en helt och hållet genuin fråga: Exakt varför vill man ha en fingertrycksavläsare?

Visst, jag låter säkert helt psykad och nojjig, men jag tycker banne mig det är att gå för långt. Det kan inte vara nödvändigt för att identifiera sig. Inte idag när det finns ansiktsigenkänning och allt annat som också är någorlunda creepy.

Men jag vill gärna höra varför du (eller andra) vill ha det. Vad används det till där inget annat slår det?

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Jag har en helt och hållet genuin fråga: Exakt varför vill man ha en fingertrycksavläsare?

Visst, jag låter säkert helt psykad och nojjig, men jag tycker banne mig det är att gå för långt. Det kan inte vara nödvändigt för att identifiera sig. Inte idag när det finns ansiktsigenkänning och allt annat som också är någorlunda creepy.

Men jag vill gärna höra varför du (eller andra) vill ha det. Vad används det till där inget annat slår det?

Det är otroligt smidigt för att låsa upp telefonen. När man plockar upp telefonen ur fickan sätter man fingret på, och så är telefonen upplåst direkt när man ska börja använda den. Dessutom så kan ingen se din lösenkod.

Varje gång man ska låsa upp en telefon utan känns det nu extremt bökigt och tidsödande. Sen kan man ju använda den till annat också, t.ex. ladda ner appar, logga in på 1password, Dropbox m.m.

Observera att jag har en Iphone 5s där fingertrycksavläsaren fungerar utmärkt. På Galaxy S5 är det en annan historia dock...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Finlandssvensken:

Jag har en helt och hållet genuin fråga: Exakt varför vill man ha en fingertrycksavläsare?

Visst, jag låter säkert helt psykad och nojjig, men jag tycker banne mig det är att gå för långt. Det kan inte vara nödvändigt för att identifiera sig. Inte idag när det finns ansiktsigenkänning och allt annat som också är någorlunda creepy.

Men jag vill gärna höra varför du (eller andra) vill ha det. Vad används det till där inget annat slår det?

Som MakeCoke säger så är det smidigt som fasen för att låsa upp telefonen. Min telefon är krypterad och lösenordsskyddad för att jag inte vill att bilder och dylikt ska komma på villovägar om telefonen blir stulen. En bra fingeravtrycksläsare som iPhone har är typ det enda jag vill ha, utöver möjlighet att styra vad appar får tillgång till på samma sätt som i iOS där man aktivt måste ge tillåtelse till saker och faktiskt KAN neka och ändå använda appen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

frågan är om det är värt och köpa M9 när man har M7

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Det är otroligt smidigt för att låsa upp telefonen. När man plockar upp telefonen ur fickan sätter man fingret på, och så är telefonen upplåst direkt när man ska börja använda den. Dessutom så kan ingen se din lösenkod.

Varje gång man ska låsa upp en telefon utan känns det nu extremt bökigt och tidsödande. Sen kan man ju använda den till annat också, t.ex. ladda ner appar, logga in på 1password, Dropbox m.m.

Observera att jag har en Iphone 5s där fingertrycksavläsaren fungerar utmärkt. På Galaxy S5 är det en annan historia dock...

Skickades från m.sweclockers.com

Det skojiga är ju att det alltid är superballt när det landar i en viss produkt. Innan dess är det ingen som tycker det är något vidare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mnystedt86:

frågan är om det är värt och köpa M9 när man har M7

Det verkar ju vara en rejäl uppgradering, men om du är nöjd kan du ju vänta tills priset gått ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

frågan är om det är värt och köpa M9 när man har M7

Jag ska byta upp från min S4 för den är inte riktigt okej i prestanda eller utseende, och uppdateringar lär nog inte komma på ett tag nu efter kommande Lollipop, så jag skulle säga ja! Dessutom, SD600 -> SD810 är nog det största hoppet man kan göra i SD-serien...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Jag har en helt och hållet genuin fråga: Exakt varför vill man ha en fingertrycksavläsare?

Visst, jag låter säkert helt psykad och nojjig, men jag tycker banne mig det är att gå för långt. Det kan inte vara nödvändigt för att identifiera sig. Inte idag när det finns ansiktsigenkänning och allt annat som också är någorlunda creepy.

Men jag vill gärna höra varför du (eller andra) vill ha det. Vad används det till där inget annat slår det?

Gimmicks och marknadsföring tror jag iaf. Verkar ju inte hända så mycket på smartphonefronten nuförtiden, så vad som faktiskt händer måste hypas upp till skyarna för att folk ska inse att det är en ny telefon.

Skrivet av mnystedt86:

frågan är om det är värt och köpa M9 när man har M7

Gillar du designen och tycker hårdvaran i M7 är för slö? Go for it. Jag själv kommer stanna kvar med M7 tills det finns någon vettig anledning att uppgradera (enda skälet i nuläget skulle väl egentligen vara kameran). Mer än tillräcklig prestanda för det allra mesta, och den enda snygga One som gjorts hittills i mitt tycke (det där viktigt när man är ung )

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Det är otroligt smidigt för att låsa upp telefonen. När man plockar upp telefonen ur fickan sätter man fingret på, och så är telefonen upplåst direkt när man ska börja använda den. Dessutom så kan ingen se din lösenkod.

Varje gång man ska låsa upp en telefon utan känns det nu extremt bökigt och tidsödande. Sen kan man ju använda den till annat också, t.ex. ladda ner appar, logga in på 1password, Dropbox m.m.

Observera att jag har en Iphone 5s där fingertrycksavläsaren fungerar utmärkt. På Galaxy S5 är det en annan historia dock...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jo det förstås. Jag själv använder bara slide to unlock på min S4. Sen umgås jag inte heller med folk som skulle göra något galet med min telefon Men jo, visst kan jag förstå att det är trevligt att ha den extra säkerheten på det området. Sen med appar hade åtminstone jag inte använt det eftersom jag har väldigt svårt att lita på framförallt utvecklare av mindre appar lol. Som sagt, lite nojjigt kanske men men..

Skrivet av Flamso:

Som MakeCoke säger så är det smidigt som fasen för att låsa upp telefonen. Min telefon är krypterad och lösenordsskyddad för att jag inte vill att bilder och dylikt ska komma på villovägar om telefonen blir stulen. En bra fingeravtrycksläsare som iPhone har är typ det enda jag vill ha, utöver möjlighet att styra vad appar får tillgång till på samma sätt som i iOS där man aktivt måste ge tillåtelse till saker och faktiskt KAN neka och ändå använda appen.

Jo för upplåsandet kan jag se poängen faktiskt. Men som du säger, att kunna neka tillgång till ens identitet men ändå få använda appar är fantastiskt. Visste inte ens att Apple har ett sådant system. Då vet man ju att man inte är så himla fri med Android i alla fall. Jag vet inte riktigt. Har klarat mig utmärkt utan fingeravtrycksläsare hittils och tror jag helst går den vägen framöver också. Förmodligen kommer väl de flesta tillverkare börja forcera dessa på oss konsumenter inom ett par år, så man har väl inte så mycket till val eftersom det är så himla smidigt med smart phone över huvud taget.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Äntligen ett alternativ till Note4, förutsatt att den har trådlös laddning. Antar att Snapdragon 810 innebär att den går i 64-bit men varför inte större mängd RAM då?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Skrivet av Q4Rspwn:

Gimmicks och marknadsföring tror jag iaf. Verkar ju inte hända så mycket på smartphonefronten nuförtiden, så vad som faktiskt händer måste hypas upp till skyarna för att folk ska inse att det är en ny telefon.

Gillar du designen och tycker hårdvaran i M7 är för slö? Go for it. Jag själv kommer stanna kvar med M7 tills det finns någon vettig anledning att uppgradera (enda skälet i nuläget skulle väl egentligen vara kameran). Mer än tillräcklig prestanda för det allra mesta, och den enda snygga One som gjorts hittills i mitt tycke (det där viktigt när man är ung )

Jag kommer garanterat också stanna kvar hos M7.. Man överger inte en gammal vän

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Gillar du designen och tycker hårdvaran i M7 är för slö? Go for it. Jag själv kommer stanna kvar med M7 tills det finns någon vettig anledning att uppgradera (enda skälet i nuläget skulle väl egentligen vara kameran). Mer än tillräcklig prestanda för det allra mesta, och den enda snygga One som gjorts hittills i mitt tycke (det där viktigt när man är ung )

Sorgligt nog håller jag med dig, kan tycka att M8 och M9 är schyssta men M7 tar i alla fall fortfarande mina blickar. Rent tekniskt tycker jag fortfarande den håller, prestanda är absolut inget problem för mig, det är kameran du säger är ett argument. M8 övertygade mig inte tillräckligt mycket för ett köp och det gör tyvärr inte M9 heller.

Två fantastiska år med min skönhet verkar bli tre

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Helt klart den snyggaste Androidmobilen just nu! Hoppas att HTC får mer utrymme nu och Samsung mindre

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Som MakeCoke säger så är det smidigt som fasen för att låsa upp telefonen. Min telefon är krypterad och lösenordsskyddad för att jag inte vill att bilder och dylikt ska komma på villovägar om telefonen blir stulen. En bra fingeravtrycksläsare som iPhone har är typ det enda jag vill ha, utöver möjlighet att styra vad appar får tillgång till på samma sätt som i iOS där man aktivt måste ge tillåtelse till saker och faktiskt KAN neka och ändå använda appen.

Ja, vad gäller säkerhet så är IOS fortfarande överlägset. Antagligen en stor anledning till att IOS är större än Android på företag trots Androids dominans på konsumentmarknaden.

Varenda app man laddar ner från Google Play vill ju ha åtkomst till kontakter, kamera, mail och gud vet allt. Känns väldigt b.

Skrivet av Dunde:

Det skojiga är ju att det alltid är superballt när det landar i en viss produkt. Innan dess är det ingen som tycker det är något vidare.

Vilken telefon innan Iphone 5s hade en fingertrycksavläsare som faktiskt var användbar och vettigt implementerad?

Angående säkerheten med fingertrycksavläsaren så hamnar ens fingeravtryck aldrig hos tredje part eller på Apples servrar. Det ligger på en enklav i ett speciellt chip.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av mnystedt86:

Jag kommer garanterat också stanna kvar hos M7.. Man överger inte den man tycker om

Samma här, tycker M7:an är grymt snygg och lagom stor, och kameran funkar klockrent sen dom bytte sensor i den då den gamla var värdelös.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

Det verkar som att HTC ska samarbeta med Valve om ett VR headset också.

http://www.androidcentral.com/htc-and-valve-team-vive-virtual...

HTC One M9 ser väldigt trevlig ut också men för min del räcker det med en enklare mobiltelefon.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

När ska det komma en vettig telefon med 4,3 - 4,5" skärm?
5" är för stooooooort

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Skrivet av arvidh:

När ska det komma en vettig telefon med 4,3 - 4,5" skärm?
5" är för stooooooort

Kanske kommer en HTC One M9 mini.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Kanske kommer en HTC One M9 mini.

Må så vara, men dessa mini varianter är alltid så mycket sämre.
Lutar åt att konvertera till Apple.... =(

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001