Sälja min lite äldre dator + skärm. Prisidé?

Permalänk
Avstängd

Sälja min lite äldre dator + skärm. Prisidé?

Hallå där kära användare av Sweclockers!
Nu är det så att jag skulle vilja sälja min lite äldre dator och skärm för att sedan köpa en bärbar/laptop eftersom jag förhoppningsvis kommer in på högskolan till hösten och det blir enklare att använda en bärbar till föreläsningar.
Så nu till mitt problem, jag vet inte vad jag ska sätta för pris på paketet, jag vet att den inte är värd så mycket men det är alltid lite "rabatt" på köpet av den bärbara.

Delarna är följande:
Chassi: Något Fractal Design med fläktkontroll, USB på framsida, uttag för mic och hörlurar samt inklusive tre fläktar.
Moderkort: Asus F2A85-M PRO
Grafikkort: GeForce GTX 460
Processor: AMD A10-5800K APU
Nätagg: Corsair GS 800W
RAM-minnen: 8GB installerat, det ska vara 1600MHz men om någon kan hjälpa mig hur man gör för att ta reda på namnen så hade det varit schysst!
Skärm: BenQ G2420HDBL Led
Hårddisken ingår ej då den ska iväg till polaren som äger den.

Det där är väl vad som finns i den gamle lådan, så några prisförslag?
Samt hur mycket kommer jag behöva ge för en duglig bärbar dator som ska klara film och lite Hearthstone?

Tack på förhand alla!

Permalänk
Skrivet av CMLN:

Hallå där kära användare av Sweclockers!
Nu är det så att jag skulle vilja sälja min lite äldre dator och skärm för att sedan köpa en bärbar/laptop eftersom jag förhoppningsvis kommer in på högskolan till hösten och det blir enklare att använda en bärbar till föreläsningar.
Så nu till mitt problem, jag vet inte vad jag ska sätta för pris på paketet, jag vet att den inte är värd så mycket men det är alltid lite "rabatt" på köpet av den bärbara.

Delarna är följande:
Chassi: Något Fractal Design med fläktkontroll, USB på framsida, uttag för mic och hörlurar samt inklusive tre fläktar.
Moderkort: Asus F2A85-M PRO
Grafikkort: GeForce GTX 460
Processor: AMD A10-5800K APU
Nätagg: Corsair GS 800W
RAM-minnen: 8GB installerat, det ska vara 1600MHz men om någon kan hjälpa mig hur man gör för att ta reda på namnen så hade det varit schysst!
Skärm: BenQ G2420HDBL Led
Hårddisken ingår ej då den ska iväg till polaren som äger den.

Det där är väl vad som finns i den gamle lådan, så några prisförslag?
Samt hur mycket kommer jag behöva ge för en duglig bärbar dator som ska klara film och lite Hearthstone?

Tack på förhand alla!

1500-2000kr inklusive skärm ? det kan vara en ide att ha en extra dator så du inte bara har telefon om nånting går sönder med en bärbar...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

1500-2000kr inklusive skärm ? det kan vara en ide att ha en extra dator så du inte bara har telefon om nånting går sönder med en bärbar...

Tack för svar! Verkligen uppskattat, aa det låter som en bra idé. Kan fixa en stationär som enbart går att använda till surf och enklare saker men då gör jag det om den bärbara går sönder men tack för tipset!
Lägger ut den för 2k så får man se om nån köper annars så sänker jag

Skickades från m.sweclockers.com