Sandisk introducerar "världens rymligaste" Micro SD med 200 GB lagringsutrymme

Permalänk
Melding Plague

Sandisk introducerar "världens rymligaste" Micro SD med 200 GB lagringsutrymme

Det blir mer lagring i pytteformat när Sandisk introducerar ett nytt minneskort i formfaktorn Micro SDXC med hela 200 GB utrymme, något som sägs vara nytt rekord i klassen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aldrig har man kunnat tappa bort så mycket så lätt

Dold text
Permalänk
Inaktiv

Dessa behöver bakas in i telefonerna. 16GB (som är standard idag) räcker inte.

Roligt att Sandisk tar initiativ

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det audiofil klassat?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Jag gillar som hur starkt Sony hatet lyser igenom "Medan Sony släpper minneskort för något så otippat som audiofiler siktar konkurrenten Sandisk på någonting helt annat." Det känns som att det är det enda som Sony satsat på är ett minneskort...

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Perfekt för kommande intel Core M tablets

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem

Är det TLC-baserat?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Mycket mera vettigt än Sonys påhitt. Problemet är väll att det knappts finns telefoner som stödjer den där storleksklassen? Men som sag, 16 GB är ju ett skämmt. 32 är redan det ganska trångt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Fint pris/GB!
Köpte precis ett Samsung SDXC/HC Pro (<90 >80 MB/s) på 32G f ca hundrafemti.. så 7 sånna blir 224GB drygt tusenlappen.
Men ok, jag fattar vitsen ha 200GB på ett enda minne i kameran/telefonen/mobila enhet

Förresten, stödjer Raspberry så stora SD-minnen?!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

hmm.. om priset är ca 4000:- för 200gb så är det rätt billigt ändå. Trodde minst de skulle kosta det dubbla.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Skäggig legend

Jag minns min första MP3 spelare med 256MB, senare var man cool med 512 och fick ligga vid… 1024. oooh yeah!

200GB är väldigt mycket på en liten yta, och hade jag en telefon skulle detta kunna vara intressant, eller som minneskort till datorn "bara för att".

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

kanske på tiden jag byter ut mina disketter

Permalänk
Medlem

Är det 200 GB eller är det, säg 175 GB?

Permalänk
Medlem

Skulle haft en S 6 att stoppa den i, nä just det ja...

Börjar bli rejäl storlek på dessa nu.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Har 128 GB (119 som kan användas) i min Z1 Compact – och använder ca 16 GB.
Jag är uppenbarligen inte målgruppen för sådana här grejer.

Permalänk
Medlem

Najs. Har en 64GB microSD i min macbook air. Kanske dags att uppgradera..

Eller vänta lite och hoppas på en prissänkning

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0x90:

Är det 200 GB eller är det, säg 175 GB?

Det är på 200 GB. Windows kommer dock säga ~190 GB, men det är bara för att Windows räknar i GiB men skriver GB.

Permalänk
Medlem

den lilla plutten har ju nästan mer utrymme än mina två SSD diskar, sjukt häftigt!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Hur ska en mobil palla med detta? märkar när man kommer över en viss mängd minne på minneskortet så bli telefonen seeeeeeeeeg!!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Dessa behöver bakas in i telefonerna. 16GB (som är standard idag) räcker inte.

Roligt att Sandisk tar initiativ

Skickades från m.sweclockers.com

Vore inte dåligt med 200GB i en telefon inte

Skrivet av Bacon-Matte:

Hur ska en mobil palla med detta? märkar när man kommer över en viss mängd minne på minneskortet så bli telefonen seeeeeeeeeg!!

Nja, det är så att om man använder upp i princip hela minnet på sin hårddisk eller telefonminne som i detta fall så blir det segt, men det är inte någon specifik gräns för alla diskar/lagringsenheter

Permalänk
Avstängd

Bra att utvecklingen går fram. Medan Sony lurar, så kommer Sandisk med bättre grejer.

Dock så är den ruggigt dyr!

Permalänk
Medlem

Det är mer än mina 2 SSD diskar.. Det är häftigt hur pass stora minneskort / usb minnen blivit. Känns inte som att de va så längesen jag hade ett 512mb SD kort i min telefon och det kändes som galet mycket för en telefon. Eller backar mer mot när man hade 128MB på usb stickan o tyckte det var häftigt, inte just för att det var mycket plats ( för det var det inte om man jämnför mot HDD då ) utan just för att det var USB och enkelt att flytta med sig! Inga disketter eller brännande av skivor..
Känns verkligen som att minneskort osv har ökat i rasande fart storleksmässigt. Det där är ju omkring 16-17 gånger större än min första HDD ( som jag faktiskt använde dagligen i 1-1.5 år ) Vi ska inte prata om mina gamla lagringsdiskar...
Dessa storlekar har ju blivit vardagsmat på de flesta hållen men om man tänker tillbaka har det gått fort. Får en också att tänka på hur ser det ut om 10 år. Då skrattar man väl åt dessa minneskort.
Just så många GB på den storleken av minneskortet är imponerande

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Har 8GB i min mobil, behöver inte mer känner jag men visst. 200GB på en yta stor som en fingernagel... imponerande.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Jag gillar som hur starkt Sony hatet lyser igenom "Medan Sony släpper minneskort för något så otippat som audiofiler siktar konkurrenten Sandisk på någonting helt annat." Det känns som att det är det enda som Sony satsat på är ett minneskort...

Sony har genom fantastisk innovation givit oss mängder med teknologiska framsteg, det är just i ljuset av dessa framsteg som försöket att lura på folk ett minneskort med bättre egenskaper för ljuduppspelning blir mycket märkligt. Det är inte innovation, det är bedrägeri.
EEVblog #719 - Sony Low Noise Audiophile SDXC Memory Card

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av igelkotte:

Jag gillar som hur starkt Sony hatet lyser igenom "Medan Sony släpper minneskort för något så otippat som audiofiler siktar konkurrenten Sandisk på någonting helt annat." Det känns som att det är det enda som Sony satsat på är ett minneskort...

Bara för att man ifrågasätter en Sony-produkt påvisar det inte något "Sony-hat". Snarare du som själv försöker hitta på den för att du blev kränkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skäggig legend

btw, min sambo: But first - let me take a selfie.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av beh:

Sony har genom fantastisk innovation givit oss mängder med teknologiska framsteg, det är just i ljuset av dessa framsteg som försöket att lura på folk ett minneskort med bättre egenskaper för ljuduppspelning blir mycket märkligt. Det är inte innovation, det är bedrägeri.
EEVblog #719 - Sony Low Noise Audiophile SDXC Memory Card

Dom flesta företag sysslar med bedrägeri i någon form. Nvidia exempelvis nu senast. Sen finns det massvis av företag som tillverkar och säljer kablar som påstås vara så bra och kostar 10 dubbla, men där hemma märker ingen någon skillnad.

Skrivet av kazen_90:

Bara för att man ifrågasätter en Sony-produkt påvisar det inte något "Sony-hat". Snarare du som själv försöker hitta på den för att du blev kränkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu får du lugna ner dig jag känner mig inte kränkt Jag menar bara att Sonys nyhet om minneskort för ljudentusiaster inte hör hemma på detta forum. Så självklart så kommer det kritik på det på samma sätt om om det skulle skrivits en nyhet om hästar här. Men förstå ändå att man kan dra slutsatsen att det finns intresse att skada eller skämta mot Sonys minneskort när man skriver som Sweclockers gjort i nyheten. För annars hade man aldrig nämnt Sony i en ickerelaterad nyhet? Produkterna är riktade åt olika målgrupper.

Du får såklart tycka som du vill. Och jag vet att Sony är bra på att ta betalt och försöka låsa kunder så jag tycker Sony gör mycket skit också.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Inaktiv

Pirvat kopiering? Hur formaterar man dessa? Filstorlek begränsning på 4gb i fat32?

Permalänk

Skev prissättning 128gb för ca: 800kr 200gb för 4200kr 72gb extra för typ 3500kr till. Visst saker får skeva priser vid lansering men detta känns lite extremt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Nån som är duktig på matte och vill räkna ut hur många sådan man rymmer på tex en 2.5 tums enhet? samt 3.5 tums som en mekanisk disk.

Det känns det blir väldigt många gb data på väldigt liten yta