Windows 7 strömspar

Permalänk

Windows 7 strömspar

Hej

Har tänkt lämna datorn på medans jag är på jobbet för att jag laddar ner ett spel från steam.

Har 2 alternativ.

1. När skärmen ska stängas av.
2. Försätt datorn i strömsparläge.

Okej, internetanslutningen kapas när den är i strömspar? Så detta alternativ ska man ha på "aldrig" då.
Men skärmen, hur är det med den? Det kan ju inte påverka nedladdningen och anslutningen?

Sen, vilket energischema ska man ha?
Prestanda, balanserat, eller energispar?

kör på balanserat, det påverkar inte prestanda i grafik och sådant väl?

Visa signatur

Asus P55 EVO,Corsiar TX 650w PSU, 8 GB Corsiar xms3 1600 Mhz, i5 750 @ 3.2 Ghz, Geforce GTX 570, cooler master elite.

Permalänk
Medlem

Bara att stänga av skärmen innan du åker; påverkar inget.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Skrivet av gibson700:

Hej

Har tänkt lämna datorn på medans jag är på jobbet för att jag laddar ner ett spel från steam.

Har 2 alternativ.

1. När skärmen ska stängas av.
2. Försätt datorn i strömsparläge.

Okej, internetanslutningen kapas när den är i strömspar? Så detta alternativ ska man ha på "aldrig" då.
Men skärmen, hur är det med den? Det kan ju inte påverka nedladdningen och anslutningen?

Sen, vilket energischema ska man ha?
Prestanda, balanserat, eller energispar?

kör på balanserat, det påverkar inte prestanda i grafik och sådant väl?

Skärmen är bara låta stängas av, datorn jobbar som vanligt ändå
Det beror på, sitter du spelar skulle jag använda prestanda om du sitter med kabel. Kan vara så att nåt blir långsammare men troligtvis inte

Visa signatur

|Fractal design define R5 black | i5 4690k @4,3ghz + evo 212 hyper | MSI GTX 970 G4 Gaming | 16gb corsair DD3R | Fractal design define 650W PSU | Asus maximus ranger VII|