Permalänk
Medlem

Apple tv problem

Vill först säga att ni får ändra till en annan tråd om det är fel..

Jag har sedan länge nu, faktiskt redan sen ios 8 kom ut haft problem med att streama film från min iphone5 till apple tv:n det står antingen bara o snurrar och får så småningom ett felmeddelande (som jag inte kan förnärvarande), eller så kommer menyn upp alltås där man ser hur långt tid det är kvar på filmen osv.. Där står det bara o tuggar och får det inte till att starta... Det är väldigt sällan jag kan få det att fungera, jag kan säga direkt här och nu att det absolut inte är fel på nätet, att vi har långsamt nät. För det har vi inte vi ligger på 250Mb/s. Och då grejen att det har fungerat en aningens bättre med os enheter som har ios 7, men där är det fortfarande likadant fast inte lika ofta... Men då är frågan, ni med ios 8x och har apple tv, får ni det att fungera? Fungerar det fel fritt eller har ni samma problem som mig? Eller har ni kanske haft samma problem som mig men inte längre, kommentera gärna!

Har försökt och googlat på problemet, men apple's FAQ trådar säger bara att det är internet och att man ska testa restarta enheten.... Sen har jag inte hittat någon mer som har det problemet, men vad vet jag det kanske är jag som suger på googl:andet. Men som sagt hoppas det finns någon vänlig själ där ute.
Så tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Hur ansluter du ATV till internet? Testa att dra en kabel från routern till ATVn och se hur anslutningen blir då. Lycka till!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe94:

Hur ansluter du ATV till internet? Testa att dra en kabel från routern till ATVn och se hur anslutningen blir då. Lycka till!

Tack för tipset, har tänkt göra det, men har inte sett någon logik i det hela egentligen. För det har pågått som sagt sen ios8 kom ut och vi har haft två routrar sen dess och de var likadant där.. och den första routern gjorde bra ifrån sig när ios 7 fanns men inte 8..

Tänker jag fel eller är det någon faktor som spelar in när det kommer till en nätverks kabel direkt till atv?

Tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Tack för tipset, har tänkt göra det, men har inte sett någon logik i det hela egentligen. För det har pågått som sagt sen ios8 kom ut och vi har haft två routrar sen dess och de var likadant där.. och den första routern gjorde bra ifrån sig när ios 7 fanns men inte 8..

Tänker jag fel eller är det någon faktor som spelar in när det kommer till en nätverks kabel direkt till atv?

Tack för svar

Jag tor inte att mellan iOS7/8 att något med nätverksfunktionerna har förbättrats eller försämrats. Däremot kan det vara mer störningar på det trådlösa som göra att du upplever hack och/eller seg åtkomst. Jag löste det med att sätta Homeplugs vid ATV och då få som en kabelförbindelse. Nu kan jag speglara och kolla Netflix utan problem!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Testa som sagt med trådat för att utesluta det.

Sen har jag själv upptäckt att en omstart av ATV gör susen när allt annat failar.

Permalänk
Medlem

Har hört polare med liknande fel och det verkar vara några till som haft problem.

https://discussions.apple.com/thread/6555979

Läs denna tråden. Finns ett gäng olika "lösningar" där.
Kanske någon av dessa hjälper/löser ditt problem också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Har liknande problem. Funkar alltid med att bota om ATVn, så jag misstänker att den har några buggar kvar. Problemen för mig visar sig både trådat och otrådat.

Visa signatur

Gammal signatur ;) -->>> MSI K8T NEO-FIS2R 754 3400+ Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024 Mb MSI NX6800GT Lian-Li PC75, HP Compaq nw8240 2gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Har hört polare med liknande fel och det verkar vara några till som haft problem.

https://discussions.apple.com/thread/6555979

Läs denna tråden. Finns ett gäng olika "lösningar" där.
Kanske någon av dessa hjälper/löser ditt problem också.

Tack så jätte mycket för svar,, var nästan orolig där att det bara var jag.. Hade varit en typsikt mig grej att det bara är jag som stöter på sånt hehe:p

Permalänk
Medlem
Skrivet av reteP:

Har liknande problem. Funkar alltid med att bota om ATVn, så jag misstänker att den har några buggar kvar. Problemen för mig visar sig både trådat och otrådat.

Tack så mycket för svar.. Men jag har prövat bootat om, men antar väl att de krävs flera om bootningar haha..