Permalänk
Medlem

Problem med nätverkskort

Tjäna har nyligen upptäckt ett problem med mitt nätverkskort Killer E2200, Har ett Gigabyte GA-Z97MX-GAMING 5 Mobo och hoppas att ni har lite bättre insikt än mig själv!

Tidigare idag så bytte jag från 100/20 till 100/100 och upptäckte att jag fortfarande bara nådde 100/10, innan bytet så trodde jag endast att det var bredbandsbolaget som var dåligt. Men nu när jag fortfarande får lite upload så kollade jag runt lite om problemet och hittade inte mycket, testade o inaktivera och aktivera mitt nätverkskort och till min förvåning så löste det problemet. Nackdelen är endast att jag måste göra detta VARJE gång jag startar min dator för att uppnå 100/100. Någon här som vet varför detta problemet uppstår? Har senaste drivers 6.30.

Permalänk
Hedersmedlem

KillerNic är skit! Håll dig borta från det!

En sak du kan prova är att avinstallera drivrutinerna och sedan installera om, men välja att bara installera själva drivrutinen och inte det tillhörande programmet som man kan styra dem med.

En annan fråga. När du stänger av datorn, gör du en riktig avstängning eller sätter du den i standby? Jag rekommenderar att du gör en riktig avstängning eftersom en del drivers inte funkar riktigt som de ska när man startar efter en standby.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Damn.. Ah jo testade ominstallera utan skillnad

Permalänk
Medlem

Sök på forumet efter ditt nätverkskort, du kommer att hitta lite bra tips om hur du fixar ditt problem.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr har jag ingen mer hjälp att föreslå. Den lösningen jag beskrev är den mest effektiva för att fixa strul med KillerNic, men det löser inte problemet för alla. Ta kontakt med butiken där du köpte moderkortet, Gigabyte eller Qualcomm för mer hjälp.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Hm aja, blir väl o kontakta gigabyte

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/116813-intel_gigabit_ct_desktop_adapter

Och håll dig sedan borta från konstiga "gaming" inriktade nätverkskort, ljudkort, etc. Bara strul jämfört med de vanligare alternativen.

Skickades från m.sweclockers.com