Få ut hörlurssladd som gått av och fastnat i surfplatta

Permalänk

Få ut hörlurssladd som gått av och fastnat i surfplatta

Som titeln lyder så har min hörlurssladd fastnat, eller rättare samt gått av och fastnat i ingången.
Jag har googlat lite grann och det som folk säger är att man kan sätt lite klister i toppen av en tändsticka, och sen stoppa in den, men blir det inte väldigt kladdigt då?

Rubrik redigerad.
Permalänk
Medlem

Superlim såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Superlim såklart.

japp superlim och inte nå ofantliga mängder så klart! för då kan det rinna på sidan om och då limmar du fast pluggen helt.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att jag tog en skruv och satte in och vred lite grann. Se var det bara att dra ur. Kan ha varit ett litet borr dock..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Entusiast

Om tipsen ovan fallerar, så är det isärtagning och pillande med ett uträtat gem bakifrån kontakten som är det vettigaste alternativet. Många gånger är dessa hörlursuttag löstagbara när man väl plockat isär enheten.

Vilken surfplatta gäler det?

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Om tipsen ovan fallerar, så är det isärtagning och pillande med ett uträtat gem bakifrån kontakten som är det vettigaste alternativet. Många gånger är dessa hörlursuttag löstagbara när man väl plockat isär enheten.

Vilken surfplatta gäler det?

En google Nexus 7 2nd generation

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Jag har för mig att jag tog en skruv och satte in och vred lite grann. Se var det bara att dra ur. Kan ha varit ett litet borr dock..

Skickades från m.sweclockers.com

Röstade detta men tyvärr fastnade inte borret

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Timetoreload:

En google Nexus 7 2nd generation

https://www.ifixit.com/Teardown/Nexus+7+2nd+Generation+Teardo...
Där har ni en guide. Torde inte vara så svårt. Ni behöer bara få av bakstycket, vilket är enkelt.
Så snart bakstycket är av, kan ni enkelt komma åt hörlursuttaget och knuffa ut resterna bakifrån med hjälp av ett uträtat gem, en nål eller en tunn syl. (Likt tricket för att manuellt mata ut en strömlös CD/DVD-läsare)

Jag rekommenderar att ni kopplar loss batteriet under operationen, för att undvika kortslutning ifall ni tappar gemet/nålen/sylen/petmojängen, eller råkar slinta.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)