msi geforce 970 problem.

Permalänk
Medlem

msi geforce 970 problem.

Byggde ihop den i helgen. Fungerade felfritt fram till jag skulle skruva ner och kolla wifimodulen. skruvade ihop allt och sen slutade grafikkortet att fungera. Ingen bild men när jag kör via moderkortet fungerar det felfritt.
Har prövat att återställa bios men hände inget speciellt. Tog ur batteriet i 2 minuter också, nada! Sen när jag kopplade bilden på moderkortet steg cpun till 99c och fläktarna gick helt bananas.

Snälla hjälp har grubblat hela dagen över detta. Börjar ge upp min lilla dröm över att ha en helt ok dator....

Processor: Intel i7 4790k
Moderkort: Msi z97 Gaming 9 AC
Grafikkort: Msi GeForce gtx 970
Cpukylning: Corsair h110
Nätagg: EvGa supernova nex 750b
minnen: corairs vengeance 16gb
Ssd: intel 240gb

EDIT
Att fläktar och dylikt gick banans var att jag hade satt pumpkontakten på fel pins *facepalm men då är det bara grafikkortet som inte ger någon signal

Permalänk
Medlem

Tänds grafikkortet upp som det ska? Har man inte både 8 och 6 pins i kortet så får det inte tillräckligt med ström. Kollat så det verkligen sitter i PCI-E kontakten stabilt? Testat att flytta det till en annan PCI-E plats?

Stämmer allt detta verkar det ju onekligen som att du råkade förstöra grafikkortet när du petade på det.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5