Permalänk
Medlem

Ska jag byta nätagg??

Har läst mycket på både svenska och engelska forum om mitt nätagg och börjar bli orolig!

Den har inte fått bra omdömen på forumen och många skriver också man bör byta så fort som möjligt.
Jag har haft den i 5 månader.

Jag spelar väldigt mycket bf4, fc4 och massa annat, är rädd att den kommer paja och förstöra alla andra komponenter.

Nätaggregat är en Corsair CS 750 plus80 gold.

Skulle gärna vilja ha tips på bra nätagg för gaming om jag måste byta ut den.

Permalänk
Inaktiv

Nej, du behöver inte byta nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenerim:

Har läst mycket på både svenska och engelska forum om mitt nätagg och börjar bli orolig!

Den har inte fått bra omdömen på forumen och många skriver också man bör byta så fort som möjligt.
Jag har haft den i 5 månader.

Jag spelar väldigt mycket bf4, fc4 och massa annat, är rädd att den kommer paja och förstöra alla andra komponenter.

Nätaggregat är en Corsair CS 750 plus80 gold.

Skulle gärna vilja ha tips på bra nätagg för gaming om jag måste byta ut den.

Borde inte vara någon fara. Men ska du byta senare, kika på exempelvis EVGA G2. Men du behöver inte byta!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Nej, du behöver inte byta nätagg.

Tack för svar!

Hoppas det stämmer efter allt negativt jag har läst om den.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fenerim:

Tack för svar!

Hoppas det stämmer efter allt negativt jag har läst om den.

Upplever du några problem menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Upplever du några problem menar du?

Nej absolut inte men jag har läst på många forum där nätagget har lagt av dock har det varit mest CX serien men även några CS också.

Läste också att det inte är ett nätagg för gaming och jag spelar väldigt mycket på höga upplösningar.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Fenerim:

Har läst mycket på både svenska och engelska forum om mitt nätagg och börjar bli orolig!

Den har inte fått bra omdömen på forumen och många skriver också man bör byta så fort som möjligt.
Jag har haft den i 5 månader.

Jag spelar väldigt mycket bf4, fc4 och massa annat, är rädd att den kommer paja och förstöra alla andra komponenter.

Nätaggregat är en Corsair CS 750 plus80 gold.

Skulle gärna vilja ha tips på bra nätagg för gaming om jag måste byta ut den.

Skrivet av Fenerim:

Nej absolut inte men jag har läst på många forum där nätagget har lagt av dock har det varit mest CX serien men även några CS också.

Läste också att det inte är ett nätagg för gaming och jag spelar väldigt mycket på höga upplösningar.

Hej Fenerim,

Du behöver inte byta nätaggregat, du har även 3 års garanti på CS-serien så skulle det hända något eller om det skulle börja coilwhinea så är det bara höra av dig så hjälper jag dig med RMA.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Fenerim,

Du behöver inte byta nätaggregat, du har även 3 års garanti på CS-serien så skulle det hända något eller om det skulle börja coilwhinea så är det bara höra av dig så hjälper jag dig med RMA.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Tack för svar Johan, kul att någon från corsair svarade:)

Jag läst många trådar här på sweclockers, tomshardware samt overcklock.net där många har haft problem med just CS serien.
Nätaggregatet har lagt av efter bara några månader.

Det är bra med 3 års garanti men jag är rädd att alla andra komponenter ska ryka också.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Fenerim:

Tack för svar Johan, kul att någon från corsair svarade:)

Jag läst många trådar här på sweclockers, tomshardware samt overcklock.net där många har haft problem med just CS serien.
Nätaggregatet har lagt av efter bara några månader.

Det är bra med 3 års garanti men jag är rädd att alla andra komponenter ska ryka också.

Det är ingen fara, det är en liten del av alla CS som säljs som det är problem med. Skulle det hända att ditt CS-agg skulle gå sönder och förstöra andra komponenter, vilket är ytterst ovanligt, så kommer vi stå för det om det går att visa att det var pågrund av nätaggregatet.

Permalänk
Inaktiv

Väldigt sällan saker går sönder pga nätagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Väldigt sällan saker går sönder pga nätagget.

Nja inte om det är budget och kondningar börjar svälla och det fortfarande lever och börjar skicka skitig ström.

Finns flera trådar här tex där folk undrat varför sina hårdiskar bara håller några månader sen har du suttit med sunkiga nätagg som hiper ace of sweden.

Nu har väll cx serien blivit bättre sitter väl åtminstone en 85 c japansk på primär sidan om jag inte minns fel så var det för många cx nätagg dog av dem snålat på kondningarna, Sitter dock fortfarande budget på sekundär.

Men till ts vore jag dig fortsätt men när du bygger om datorn nästa gång sälj nätagget sen börja du köpa kvalitets nätagg ska man aldrig! snåla på.

För övrigt har mitt Corsair vx 450 rullat sen 2008 24/7 i princip alltid undantag vissa nätter på sommaren så det har iallfall en 6 års drift och går klockrent men i det agget sitter det å andra sidan bara 105 c japanska och kullagrad fläkt å byggt av seasonic som kan sina grejer:)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pompa_kumla:

Nja inte om det är budget och kondningar börjar svälla och det fortfarande lever och börjar skicka skitig ström.

Finns flera trådar här tex där folk undrat varför sina hårdiskar bara håller några månader sen har du suttit med sunkiga nätagg som hiper ace of sweden.

Nu har väll cx serien blivit bättre sitter väl åtminstone en 85 c japansk på primär sidan om jag inte minns fel så var det för många cx nätagg dog av dem snålat på kondningarna, Sitter dock fortfarande budget på sekundär.

Men till ts vore jag dig fortsätt men när du bygger om datorn nästa gång sälj nätagget sen börja du köpa kvalitets nätagg ska man aldrig! snåla på.

För övrigt har mitt Corsair vx 450 rullat sen 2008 24/7 i princip alltid undantag vissa nätter på sommaren så det har iallfall en 6 års drift och går klockrent men i det agget sitter det å andra sidan bara 105 c japanska och kullagrad fläkt å byggt av seasonic som kan sina grejer:)

Mycket väl medveten om att det händer, men det tillhör inte vanligheterna.