Permalänk
Avstängd

Unreal tournament

Ladda ner: http://www.unrealtournament.com/blog/
Wow, riktigt kul och får definitivt massor ut 99 vibbar, kanske en aning snabbare än vad jag minns eller kanske man bara blivit äldre...;)
Riktigt lättdrivet trots snygg grafik.

Permalänk
Medlem

Jaha det är Unreal Tournament pre-alpha!

Trodde det var något gammalt spel du länkade först.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alpha77:

Jaha det är Unreal Tournament pre-alpha!

Trodde det var något gammalt spel du länkade först.

Nej, lite konstigt att det bara kallas unreal tournament kanske, hur skilja det från spelet från 1999 förutom att communityn själva döpt det till ut99. Kanske borde heta ut15 då?

Permalänk
Medlem

jag försökte prova det nyss men inget game starta ju och när jag prova hosta så står det ju bara initiliazing...
några tips ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ladda ner: http://www.unrealtournament.com/blog/
Wow, riktigt kul och får definitivt massor ut 99 vibbar, kanske en aning snabbare än vad jag minns eller kanske man bara blivit äldre...;)

Det känns definitivt mycket snabbare än när jag spelade UT sist, dock var jag 4-5 år gammal.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram mot fullversionen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av polkal:

Ser verkligen fram mot fullversionen!

Samma här, vill spela ctf instagib vilket var i princip det enda jag spelade i orginalspelet på remakes av de klassiska banorna...:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av telgetok:

jag försökte prova det nyss men inget game starta ju och när jag prova hosta så står det ju bara initiliazing...
några tips ?

Vet inte, hade inga problem att ansluta förutom att flertalet servrar är fulla. Bara att prova igen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Upptäckte att instagib mutator finns så startade en server med insta på facing worlds..precis som för femton år sedan...riktigt kul, märks att reflexerna kommer tillbaks efter ett tags spelande, moderna spel är otroligt långsamma i jämförelse.

Permalänk
Medlem

F*n alltså vilka härliga minnen man har från högstadiet och Unreal Kunde sitta och lira i typ 12h i sträck vissa gånger.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Samma här, vill spela ctf instagib vilket var i princip det enda jag spelade i orginalspelet på remakes av de klassiska banorna...:)

Jag körde lite allt möjligt. CTF (sniper), BT och MH mest. Kommer ihåg när det fanns hur många servrar som helst med facing worlds. Tyvärr är det inte många som kör ut99 fortfarande.

Riktigt bra att de tog med communityn från dag ett i utvecklandet. Ska bli kul och se resultatet.

Permalänk

Om någon vill gibba

Om någon vill gibba lite så får ni gärna adda mig MattEDattE.
Älskar verkligen spelet kommer ihåg när man satt och lirade UT99. Tror detta kommer bli stort igen

Visa signatur

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MattEDattE:

Om någon vill gibba lite så får ni gärna adda mig MattEDattE.
Älskar verkligen spelet kommer ihåg när man satt och lirade UT99. Tror detta kommer bli stort igen

Samma här, vet inte hur många timmar man lade ner på ut99..;) Fastnade aldrig för någon av uppföljarna på samma sätt. Fortsätter att undersöka, så det går att adda vänner? Har hostat några spel och slotsen fylls upp fort av spelare som tycks ha erfarenhet. Kul.

Permalänk
Medlem

Lyckas inte installera, Windows Installer fastnar på "Preparing to install"

Permalänk
Medlem

har gamla UT liggande hemma som kom ut på 90- talet
låna ut skivan för nån månad sen till en vän han la in det i ett litet lan för knattarna 20 burkar dom klaga i början sen efter 10 timmar ville dom inte sluta att spela
Han sa att den är lika beroende framkallande nu som den var då

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Avstängd

Javisst, bara så svårt att spela något annat spel efter ha suttit någon timme med ut, fortsätter dubbelkicka "A" och "D" men inget händer...;)