behöver man adobe flash i firefox längre?

Permalänk

behöver man adobe flash i firefox längre?

jag frågar för jag såg att youtube har ju html5 nu istället,

men när jag avinstallerade flash från datorn helt så var det vissa sidor som inte ville funka alls,
så la in det igen.

men behövs det verkligen längre?
eller kan man köra utan? finns det nåt alternativ?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Shumway kommer väl någon gång i framtiden men innan dess är du nog tvungen att fortsätta med flash ett tag till.

Youtube ligger i framkant vad gället Html5 video tillsammans med Vimeo, övriga sidor använder vanligtvis flash och vad jag vet är flash enda alternativet när det kommer till direktsänd video (typ twitch).

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Rekordmedlem

Man "behöver" inte flash, jag undviker att installera flash för att slippa ifrån att behöva flashblock, de siter som trotts allt inte fungerar utan flash kör jag i Chrome eftersom Chrome inte funkar så bra att surfa med.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.