Permalänk

Strömsnål mus, tips?!

Nån som vet nån mus med väldigt låg strömförbrukning (med sladd då).
Behöver det då mitt tangentbord har 2 USB utgångar men kollapsar när jag sätter i ett USB minne, tänkte det kanske fungerar om jag har en annan mus med lägre elförbrukning.
Problemet är ju också att när jag går till nån sida där de säljer möss, så står inte detta med i specifikationerna

Permalänk
Hedersmedlem

Måste det vara med sladd? Det enda jag kan tipsa om är Logitech Marathon Mouse M705.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/112665-l...

Jag har en sådan på jobbet och byter batterierna typ var 18'e månad. Den är helt sjukt strömsnål.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Alla de sladdförsedda möss jag har haft, både optiska och med kula, kör på 5 V och 100 mA, så effekten ligger på 0,5 W.
Har en trådlös kulmus som ligger på 3 V och 15 mA, alltså 45 mW (0,045 W)

Tror dock inte att det kommer vara till allt för stor nytta att byta mus.

Permalänk

hmm ja verkar vara så att alla ligger på 5 V 100 mA.
Med trådlös så drar ju sändaren en hel del mer än den med sladd. Men musens del drar mindre ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rumpeltroll:

hmm ja verkar vara så att alla ligger på 5 V 100 mA.
Med trådlös så drar ju sändaren en hel del mer än den med sladd. Men musens del drar mindre ja

Sändare med endast mus låg på 25 mA. Sändare med både mus och tangentbord låg på 55 mA.

Permalänk
Rekordmedlem

Inte funderat på att använda en hub med nätdel som driver sakerna om datorn inte orkar med ? Usb 3 portar ska dessutom kunna lämna 900mA i stället för de 500mA som usb 2 ska klara så du kan ju testa att använda en usb 3 om du kör usb 2 nu.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.