Permalänk
Avstängd

Helt Ny NES

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Dessutom ligger den inte på ebay för flera tusen dollar. Man får ju slå till direkt!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Neonodia:

En vän har ett oöppnat N64 med zelda och mario oöppnade med kvitton som han vägrar sälja till mig

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Avstängd

Säg vart han bor så kidnappar vi han och kittlar hans fötter med fjädrar.

Skrivet av SimpanDirr:

En vän har ett oöppnat N64 med zelda och mario oöppnade med kvitton som han vägrar sälja till mig

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

En vän har ett oöppnat N64 med zelda och mario oöppnade med kvitton som han vägrar sälja till mig

Skulle du sålt den om du var ägaren?

Permalänk
Medlem

Jag antar att den redan är såld med tanke på att annonsen är borta!

Permalänk
Avstängd

Varför har man ett NES eller liknande oöppnat?

Själv har jag ett NES med pistol och duckhunt/supermario med kvitto och orginalkartong. 1495:- från Stor och Liten
Använt såklart..

Permalänk
Avstängd

Vad begärde säljaren?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

1450:- med ett spel två kontroller och en hub för 4 kontroller.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Själv har jag ett NES med pistol och duckhunt/supermario med kvitto och orginalkartong. 1495:- från Stor och Liten
Använt såklart..

När köpte du det? Jag hade för mig NES kostade mer men det kanske inte var så dyrt på sin tid. Eller så var det det omräknat i dagens penningvärde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

När köpte du det? Jag hade för mig NES kostade mer men det kanske inte var så dyrt på sin tid. Eller så var det det omräknat i dagens penningvärde.

Jag tror det är ett rimligt antagande av honom. Har nämligen också för mig att mitt NES kostade något åt det hållet Jag fick dock basversionen utan spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

När köpte du det? Jag hade för mig NES kostade mer men det kanske inte var så dyrt på sin tid. Eller så var det det omräknat i dagens penningvärde.

NES med Zapper kostade inte mer än så

Permalänk
Avstängd

När jag köpte NES (typ 87-88 någon gång) är jag nästan säker att det kostade 895:-. Ingen Zapper dock utan bara SMB. Till skillnad från dagens konsoller så fick man med två kontroller och det var likadant under 16-bits-eran men sen var det slut på det.

Däremot kommer jag ihåg att spelen kostade typ 6-700 vilket var ganska mycket pengar på den tiden, inte minst för ett barn. Det var först när PS kom som priserna kom ner till typ 500. N64-spelen låg dock kvar runt 700 genom hela livslängden. Ursäkten att det hade att göra med formatet känns lite långsökt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makn:

Varför har man ett NES eller liknande oöppnat?

Själv har jag ett NES med pistol och duckhunt/supermario med kvitto och orginalkartong. 1495:- från Stor och Liten
Använt såklart..

Samlarvärde.

Nästan ALLT ökar i värde om det är oanvänt... undantaget är om saken i fråga har ägts/använts av en kändis... då är det precis tvärtom. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Samlarvärde.

Nästan ALLT ökar i värde om det är oanvänt... undantaget är om saken i fråga har ägts/använts av en kändis... då är det precis tvärtom. xD

Men sånnt måste man man ha väldigt bra bevis för isåfall, annars kan vem som helst hitta på sånnt.
Möjligtvis autografer med certifikat eller liknande.. men nu är vi lite ur spår på denna diskusionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Varför har man ett NES eller liknande oöppnat?

Själv har jag ett NES med pistol och duckhunt/supermario med kvitto och orginalkartong. 1495:- från Stor och Liten
Använt såklart..

Själv hade jag en NES som var väldigt sliten/fungerade knappt. Fick reda på att en äldre kollega till mig hade en nästintill oanvänd NES (dock inget kvitto kvar), men lådan såg ny ut (Lite kantstött i och med flytt), men annars var allt helt och rent. Kändes som att packa upp en helt ny då jag fick hem lådan och började att plugga in allt. 600 riksdaler fick jag pröjsa för konsoll + 2 kontroller och original-kartong samtliga tillbehör

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ursäkten att det hade att göra med formatet känns lite långsökt.

Kassetter var dyrare att tillverka än en cd skiva för ett par öre. Kanske inte så mycket dyrare men nog var det dyrare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1