Nytt grafikkort till äldre Phenom2-dator

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort till äldre Phenom2-dator

Tjena!

Jag har en väldigt gammal setup som ser ut så här:

MK MSI 870A-G54 Socket AM3, 870, ATX 819 kr
TFT BenQ 24'' G2420HDBL 1080p, LED, DSUB/DVI
HD1TB Samsung SP SATA-2 7200RPM Spinpoint F3
Corsair 4gb (KIT) DDR3 1333MHz/CL9/XMS3-10600
CPU AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz, 8MB,125W, AM3, BE
Cooler Master Hyper 212 Plus CPU cooler AMD/Intel
GK PCIe GB GF GTX 460 OC 1GB
Kab Antec Three Hundred ATX, Ej PSU 545 kr
PSU Corsair 550VX 151701 CMPSU-550VXEU
DVD±RW Samsung 22X DL Sva rt, Bulk, SH-S223C/BEBE

Nu har mitt grafikkort lagt av och jag behöver ett inom 12 timmar.

Så jag tänkte kolla med er, då jag har nära till Kjell & Company, finns det något någorlunda bra därifrån
som jag kan byta ut direkt med mitt grafikkort och bara tuta och köra? (Självklart installera drivrutiner men annars inget mer krångel).

Tack för all hjälp!

§3.1 i reglerna + SKRIK i trådrubriken
Permalänk
Medlem

Kjell & Company har tyvärr inga grafikkort som är likvärdiga eller bättre i jämförelse med GTX 460.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk

Kikade på Kjell & companys sida och dom verkar inte ha något vettigt, Kika hellre på begagnat, Borde inte vara så svårt att hitta något om du bor i Sthlm

Hur mycket får kortet kosta? (Max)

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

De har inte vidare mycket vettigt. Måste du ha bild så köp ett det billigaste för 200:- och köp nytt sen.

Det bästa vorde om du hittade något begagnat kort omkring där du bor och kan ta dig till. Leta lite på marknaden eller lägg ut en köpes annons här på Swec.

Tror inte att du ska ha något starkare kort än GTX680/770 eller 7970/R9 280x. Dessa kort kostar ofta omkring 1500:- (+)

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Mitt egentliga problem ligger i att Mini-hdmi utgången på mitt grafikkort har pajat och därav kan jag inte få nå bild på min TV. Och jag orkar inte köra någon konverter från DVI till HDMI som man kan köpa på Kjell då jag har hört att dessa inte fungerar så bra.

Vad sägs om att köpa en sån här och försöka?

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Permalänk
Medlem

Webhallen har 10 butiker i Stockholm annars (Om det stämmer att du bor där?): Länk

Vad du ska ha för grafikkort överlämnar jag åt någon annan.

Permalänk
Skrivet av Shafti:

Tack för alla svar!

Mitt egentliga problem ligger i att Mini-hdmi utgången på mitt grafikkort har pajat och därav kan jag inte få nå bild på min TV. Och jag orkar inte köra någon konverter från DVI till HDMI som man kan köpa på Kjell då jag har hört att dessa inte fungerar så bra.

Vad sägs om att köpa en sån här och försöka?

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Den vart inte gratis du, vad ska du kolla på på tvn?
Det är inte så att en chromecast eller något skulle göra tricket för dig?
Man ska till exempel kunna casta en flik i google chrome på datorn från samma wifinätverk.

Permalänk
Medlem

Det är nog värt ett försök med dvi till hdmi på ena dvi porten om kabeln inte kommer vara längre än 5 meter.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteman82:

Den vart inte gratis du, vad ska du kolla på på tvn?
Det är inte så att en chromecast eller något skulle göra tricket för dig?
Man ska till exempel kunna casta en flik i google chrome på datorn från samma wifinätverk.

Chromecast är uteslutet då jag inte kör Plex eller något liknande samt att jag inte streamar via nätet, men tack för tipset!

Priset är bitigt men kan köpa en likadan från en vän för ca 250 kr, värt ett försök?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Det är nog värt ett försök med dvi till hdmi på ena dvi porten om kabeln inte kommer vara längre än 5 meter.

Jag får väl testa då... Även fast jag inte gillar det!

Permalänk
Skrivet av Shafti:

Tack för alla svar!

Mitt egentliga problem ligger i att Mini-hdmi utgången på mitt grafikkort har pajat och därav kan jag inte få nå bild på min TV. Och jag orkar inte köra någon konverter från DVI till HDMI som man kan köpa på Kjell då jag har hört att dessa inte fungerar så bra.

Vad sägs om att köpa en sån här och försöka?

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Hade hellre köpt ett gtx 750 billigt än den där adaptern. Strömsnålt o tyst med bättre prestanda än gtx 460.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Skrivet av Shafti:

Chromecast är uteslutet då jag inte kör Plex eller något liknande samt att jag inte streamar via nätet, men tack för tipset!

Priset är bitigt men kan köpa en likadan från en vän för ca 250 kr, värt ett försök?

Anledningen till att jag föreslog chromecast var mest för att adaptern kosta såpass mycket. För 250 kan jag tycka att det är värt ett försök med den dock. Är det en kompis bör man ju kunna yrka på öppet köp.
Sen ska det även gå att streama lokal video via datorn på chromecasten, anledningen till att jag inte har 100% koll på den är mest att jag bara kör typ twitch/netflix på den till kidsen.

Permalänk
Hedersmedlem

Att skrika i trådrubriken är inget vi tycker om, speciellt om trådrubriken inte beskriver frågeställningen speciellt väl heller, därför har jag raderat AKUT samt förtydligat din frågeställning. Se §3.1 i reglerna.

Jag har dessutom tvingats radera ett sälj-inlägg som inte är tillåtet enligt §9 i reglerna. Marknaden ska användas för all handel.

*Inlägg raderat, trådrubrik redigerad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Att skrika i trådrubriken är inget vi tycker om, speciellt om trådrubriken inte beskriver frågeställningen speciellt väl heller, därför har jag raderat AKUT samt förtydligat din frågeställning. Se §3.1 i reglerna.

Jag har dessutom tvingats radera ett sälj-inlägg som inte är tillåtet enligt §9 i reglerna. Marknaden ska användas för all handel.

*Inlägg raderat, trådrubrik redigerad*

Ber om ursäkt, tyckte det var relevant för just denna tråden bara(kan inte ens sälja på marknaden här ännu heller).