Permalänk
Medlem

Se om jag blir ddosad?

Hey!

Kan jag på något simpelt sätt kolla om jag blir ddosad?

Har testat wireshark, poppar upp hela tiden.

Är det dom med svart bakgrund ddos? Den där ip-adressen man ser där är lokaliserad i Nederländerna. Får även ip-adresser som är ifrån USA.

Har bredbandsbolaget, hur löser jag detta?

Har testat att stänga av nätverket i 12timmar för att få ny ip-adress, men det håller fortfarande på.

Har avinstallerat skype för den delen också, sitter endast med program där dom iprincip inte ska kunna få min ip ifrån.

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem

Vad för dig att *TRO* att du blir DDosad? Har du några symptom?

Permalänk
Skrivet av dalbjer:

Hey!

Kan jag på något simpelt sätt kolla om jag blir ddosad?

Har testat wireshark, poppar upp hela tiden.
http://piclair.com/data/7915x.jpg

Är det dom med svart bakgrund ddos? Den där ip-adressen man ser där är lokaliserad i Nederländerna. Får även ip-adresser som är ifrån USA.

Har bredbandsbolaget, hur löser jag detta?

Har testat att stänga av nätverket i 12timmar för att få ny ip-adress, men det håller fortfarande på.

Har avinstallerat skype för den delen också, sitter endast med program där dom iprincip inte ska kunna få min ip ifrån.

62
55
66
är det antalet anrop från Nederländerna ? skulle det vara ddos så skulle det väl vara flera tusen / sekund ?
har du nån torrent igång ? har du BBB så kan du i deras router stänga av funktionen att routern svarar om det kommer ett "ping"

märker du att internet är oåtkomligt stora delar av dagen ? använder du nån annan router förutom BBB egna som brygga. funkade så mycket bättre för mig när ja slapp skiten från Comhem den klarade inte av vara både modem & router.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Nog inte DDoS för då skulle inte ditt internet fungera bra alls.

Kanske värt att nämna att på port 8126 så finns det trojaner, en som infekterar via MSN Messenger och en annan via fildelning som öppnar en bakdörr in i din dator. Det finns även ett antal spyware på den porten.

Permalänk
Medlem

Hur sniffar du din trafik? Du är bakom din router antar jag eftersom jag ser en privat och en publik adress?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Nog inte DDoS för då skulle inte ditt internet fungera bra alls.

Kanske värt att nämna att på port 8126 så finns det trojaner, en som infekterar via MSN Messenger och en annan via fildelning som öppnar en bakdörr in i din dator. Det finns även ett antal spyware på den porten.

Du säger att jag har virus alltså?

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av dalbjer:

Du säger att jag har virus alltså?

Vad har du för konkreta problem som får dig att misstänka ddos och virus ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.