Permalänk

Projektlogg: Witcher In khaos ed.

Välkommen!

Välkommen till mitt hyllnings projekt och bygglogg
Detta blir mitt första projekt jag kommer visa upp för allmänheten, mitt projekt har jag valt att döpa " Witcher in khaos ed."
Som kanske några utav er kan lista ut genom logan ovan så är det frågan om spelet "The witcher 3 - Wild hunt".
Spelet är planerat att släppas senare i vår och föregångarna i serien har alltid vart kända att erbjuda otroligt vacker grafik men även kräva väldigt kraftfull hårdvara. Ni kan säkert redan förstå att jag tycker om dessa spel väldigt mycket, och flera utav er väntar säkert lika ivrigt som mig på vad som har sagts bli den sista delen i denna väldigt hyllade triologi. För att lägga min egna twist på projektet har jag även tagit inspiration utav färgerna på en väldigt om än söt energidryck som hjälpt mig hålla mig vaken alla sena nätter med överklockning och datorbyggande "Monster: in khaos" Dessa färger är orange,grått,svart och vitt.

Hårdvara:
Chassi: Cooltek w2 Black windowed
Moderkort: Gigabyte z97 Soc / Soc force
Processor: i5 4690k
Grafikkort: ???
Fläktar: COUGAR Vortex 120mm + 140mm
Psu:Corsair RM1000w
Hårddisk: SSD

Jag har inte bestämt mig för vilken typ utav grafikkort som passar bäst in på en witcher 3 build då jag vet att detta spelet kommer vara otroligt krävande så det bestämms lite senare.

Moddning:
Skära ut witcher 3 logon med lasermaskin på chassiets front panel.
Belysa logon in frontpanelen med rgb led.
Sleva nätkablarna i svart och orange.
Lacka pci plåtarna på chassiet i färger som matchar temat.
Lacka ram minne i matchande färger.
Mer tillkommer säkert under resans väg.

Planering och slutmål
Jag har valt dela upp projektet i två faser som jag anser är realistiska både tidsmässigt och ekonomiskt.
Fas 1: Moddning utav chassiet färdigställt, hårdvara installerat/inköpt och överklockat systemet spelklart 19 maj 2015 2015
Fas 2: Custom watercooling loop i hela systemet , Moddning utav topp på cooltek w2 för plats med 240mm radiator, custom fan grills 2015-

Tack för mig så länge.

Permalänk

Hej!

Jag tänkte hjälpa er förstå hur projektet kommer se ut om vi nu tittar på själva chassiet jag har valt att arbeta med.
Cooltek w2 är ett relativt ovanligt chassi på den svenska marknaden men det går att hitta leverantörer som levererar inom sverige.

Cooltek W2 är ett full atx chassi utav typen dual chamber som kan jämnföras med andra dualchamber chassien som Node 804 samt corsair air 540. Chassiet är ett borstat aluminum chassi i väldigt hög kvalite.

Cooltek w2

Chassiet är väldigt stilrent och är väldigt kompakt för att vara ett full atx chassi.
385 x 278 x 395 mm

Som ni ser är alla sidor samt top stängda och chassiet drar in luften genom botten på panelerna. Detta begränsar luft tillförseln och framförallt kylningsförmågan speciellt i överklockade system.

Som jag nämner under "moddning" är att skära ut mönstret jag valt är dels för att öppna upp lufttillförseln i chassiet och på så sätt få bättre kylning.
Jag gjorde en liten skiss i paint lite snabbt så ni kan få en bild på mönstret jag kommer skära ut med laser för att sedan belysa underifrån med rgb led lampa.

Jag tänkte jag skulle informera er för jag vet inte om alla vet vad det är för chassi.

Mvh Tim

Permalänk
Medlem

Blir kul att se detta! Dels gillar jag Svart/Orange-kombon och det är den godaste Monstern

Är lite fundersam till Grafiken, på något sätt så känns det som dålig timing att skaffa dyr grafik (Känns som att du behöver åtminstone dubbla grafikkort av nuvarande prestandaklass) så tätt inpå förmodad release av de nya Radeonkorten där troligtvis ett kort räcker. O andra sidan släpps ju nytt hela tiden i datorvärlden och man kan gå och vänta i all evighet på att uppgradera om man ska tänka på det viset

Permalänk
Skrivet av Trebsor:

Blir kul att se detta! Dels gillar jag Svart/Orange-kombon och det är den godaste Monstern

Är lite fundersam till Grafiken, på något sätt så känns det som dålig timing att skaffa dyr grafik (Känns som att du behöver åtminstone dubbla grafikkort av nuvarande prestandaklass) så tätt inpå förmodad release av de nya Radeonkorten där troligtvis ett kort räcker. O andra sidan släpps ju nytt hela tiden i datorvärlden och man kan gå och vänta i all evighet på att uppgradera om man ska tänka på det viset

tycker det är lite sött för min smak numera. Men ett par år sedan köpte man in lock utav den där sorten.
Angående grafiken så förstår jag din tanke, men jag vill inte skriva antingen nvida eller amd innan jag vet hur det röda laget har det med energin.
Men i detta chassiet i dagsläget så passar inte amds 290x tex med tanke på värmeutvecklingen då det är ett sådant kompakt chassi. Sen har det självklart med ekonomi att göra. Någon kanske finner själva projektet intressant och skulle erbjuda någon typ utav sponsring. Detta är självklart någonting jag inte räknar med då detta är mitt första officella projekt men man har ju felsökt,byggt och överklockat datorer i över 15 år nu så man kan hoppas iallfall

Permalänk
Proffsmoddare

Spännande!

Från en Tim till en annan.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Sen har det självklart med ekonomi att göra. Någon kanske finner själva projektet intressant och skulle erbjuda någon typ utav sponsring.

Hör med Monster om inte annat, kan inte tänka mig att de har fått överdrivet många sådana här seriösa förfrågningar tidigare och det kan säkert vara intressant för dem. Någonstans skulle du ju kunna skriva "Powered by Monster" också om det skulle locka dem mer

Permalänk
Medlem

Joråsatte!

Jag tror att ett 970 skulle räcka gott och väl, speciellt i samband med att DirectX 12 kommer ut nära Witcher 3 releasen. Ett 960 skulle till och med funka men det kan kosta lite mer på det kvalitativa i bildupplevelsen (som också kommer vara kompatibelt med DirectX 12).

Konstig layout :(
Permalänk
Medlem

Fast Witcher 3 är i DX11.

Visa signatur

Professionell sociopat.

Permalänk

*Uppdatering*

Idag kom cablemod.
Fronten ligger hos laserskäraren.
Jag har inte tillgång till mer än mobilkamera för tillfället.

Jag undrar om någon duktig med kamera i Göteborg som har lite ideer som vill plåta denna skönheten när den är klar vilket jag beräknar bli inom en månad.

Blev ett Msi GTX 970 samt luftkylning utav en Phanteks PH-TC14PE Orange.
Cpu kylaren som mäter 171mm får egentligen inte plats i chassiet 163mm men där byter jag ut fläktarna mot cougarvortex.

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Blev ett Msi GTX 970 samt luftkylning utav en Phanteks PH-TC14PE Orange.
Cpu kylaren som mäter 171mm får egentligen inte plats i chassiet 163mm men där byter jag ut fläktarna mot cougarvortex.

Det var som sjutton, den monsterkylaren går ju in om man kör 120mm-fläktar (enligt specifikationen i alla fall). Visste inte att det var fläktarna som begränsade. Man skulle ju passat på när NetOnNet sålde ut dom för 299:-.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

Det blev faktiskr ingen luftkylare jag färgmatcha mot cougar fläktarna och färgen på kylaren va way of. Va mer bronze rosa guld så som är på michael kors klockor om ni vet vad jag menar.

Kör på en trogen vapendragare jag har i garderoben antec 1220

Permalänk
Permalänk
Medlem

Oooh, fancy

Visa signatur

Professionell sociopat.

Permalänk
Skrivet av Woxolo:

Oooh, fancy

Inte för plånboken

Permalänk
Medlem

Det här ska följas! Riktigt sugen på detta chassi för nästa projekt!
Vad får du betala för utskärningen, eller är det någon som du känner och får bra pris?

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk

Idag kom den och jag är riktigt riktigt nöjd.

Permalänk
Medlem

Härligt! Ska bli intressant att se den på!
Kommer du ta ut hål i taket för fläktar/radiator?

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk

Jag får se hur värmeutvecklingen blir i chassiet. Det finns plats för 1st 240rad och en 240/280 + 120m i dagsläget.

Jag tror det är tillräckligt i framtiden. Vi får se

Permalänk
Skrivet av Woxolo:

Fast Witcher 3 är i DX11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Vet inte hur jag ska tolka det där, men dx12 kommer i alla fall att patchas in.

Visa signatur

Professionell sociopat.

Permalänk

Hur går det med projektet? Är själv i tankarna kring att göra ett byggprojekt med det chassit, är riktigt fint!

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

Bygget har avstannat en aning. Tappade intresset där. Men burken står på bordet och tutar fint.
Jag har inte kopplat in cablemod kitet än dock .