Nya Commodore C64C-lådor på Kickstarter

Permalänk
Medlem

Nya Commodore C64C-lådor på Kickstarter

Jag såg det här på ett annat forum:
Commodore 64C Computer Housings Pressed From Original Molds!

De erbjuder färgerna vit, röd och blå. Man måste köpa minst en färgad låda för att kunna få köpa genomskinliga eller beige:a lådor, men då får man köpa hur många såna man vill vilket gör mig lite rädd för scalpers...

Sista dagen att gå med är 2:a April. Leverans beräknas till slutet på April.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Avstängd

Coolt. Har fortfarande min gamla C64 som jag använde som liten men har ingen som helst lust att spela på den igen i och med att dom flesta spelen var rätt så dåliga.

Mitt favoritspel var nog Sid Meier's Pirates!

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Någon har hittat de gamla formvertygen och hoppas tjäna grovt, kostar inte många tior per case att producera..

Har f ö hört rykten om att det fanns ett antal verktyg i byggden här för att producera bitar till en ny sinclair mikrodator innan det gick i konkurs och planera uteblev. Frågan är vad de tog vägen sen ? Historia som aldrig han skrivas ...

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Startkostnaden lär i alla fall vara några tusen kronor, vilket vid det här laget förstås är gentjänade. Dessutom lär han dragit på sig rejäla transportkostnader att få gjutformarna från auktionsplatsen till egen förvaring, de väger ett antal ton så det är väl också pengar han vill ha tillbaks. Med tanke på att han begränsat antalet grå + genomskinliga till ofattbara 5000 st (mot 1500 st för de tre ursprungliga färgerna), tror jag inte att det kommer att bli något större hamstrande för senare återförsäljning ännu dyrare.

Det där svenska Sinclair-ryktet har jag också hört talas om, men vet väldigt lite om det. Det enda jag hört var att formarna kapades i småbitar när det inte blev någon produktion.

Permalänk
Medlem

Varför skulle man vilja ha nått annat än ett Orginal chassi? Skulle aldrig skynda min C64 med nått annat än original! De skulle va om man skulle modd in en nyare dator i den isf, men då är de bara original färgen som gäller!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Jag har bidragit till denna. Jag tycker det är en kul grej, jag har för avsikt att montera en C64C i ett genomskinligt skal. Har någon som ser jätterisig ut som kan få en ny låda.

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att det är en kul idé. Har en gräslig C64C som är i akut behov av skönhetsvård...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Knapparna då?

Kommer ju se helt konstigt ut med en fin plastlåda med massa gula missfärgade knappar.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

För gulnad plast finns Retr0bright. Nu är retr0bright-wikin nere, men jag kommer ihåg att det funkar såhär: häll tangenter, väteperoxid, Oxy Clean och vatten i en glasburk och utsätt den för solljus eller en UV-lampa. Den aktiva ingrediensen är väteperoxid, som också finns Oxy Clean, men den sistnämnda innehåller TAED som gör att h2o2 funkar i rumstemperatur.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.