Dags att byta ut datorkomponenter, hjälp!

Permalänk
Medlem

Dags att byta ut datorkomponenter, hjälp!

http://www.ladda-upp.se/bilder/twsqkwqqwasfqu/

Detta är datorn jag suttit med i över 2 år. Funkat suveränt men tänkte att de börja bli dags att uppgradera den en bit. Vad tycker ni jag ska byta ut först o främst? Kör mycket lol och hearthstone,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det beror ju helt på vilken budget du har valt?

Antingen nytt moderkort/cpu o ev minne

Men kan du få tag i en snabbare cpu och dubbla minnet till 16GB eller 32GB skadar inte vet att vissa tycker att köra raid0 på 2st ssd diskar kan ge en boost det är så pass svårt att bara peka på en sak antagligen grafikkort moderkort o cpu få vad andra tycker mycket hinner liksom hända med hårdvara över 2år

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, Känner att jag nästan borde byta ut datorn i sig inom kort. Kanske håller mig till efter sommaren och köper en ny dator istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sudaxo:

Tack för svaret, Känner att jag nästan borde byta ut datorn i sig inom kort. Kanske håller mig till efter sommaren och köper en ny dator istället!

Vänta åtminstone till AMD släppt sin nya 3XX-serie och Intel släppt nya Broadwell K för desktops! Intel Skylake vetigudarna när Intel släpper, den är ordentligt försenad redan.. Så nån gång juli/augusti börjar det bli dags fundera på uppgradering. (Sitter själv i uppgraderingstankar)

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Behöver jag då satsa på ett nytt moderkort eller håller de sig till den senaste processorn? tycker de verkar svårt att bygga om själv samt blir dyrare