Permalänk

Billig bra spelskärm

Tja!

Jag har bestämt mig för att köpa en ny skärm för min gamla maxi 19" tv räcker inte riktigt. Jag hade gillat 24" men 21,5" är ok. Max 1300 kr. Jag spelar mycket spel bl.a BF3 och ETS2. Behöver inte vara någon extrem skärm utan bara någon som ser bra ut. Har ni några tips sweclockare?

Har kollat på en Samsung
Är det något?

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Att köpa en TN-skärm känns lite synd när du för samma pengar kan få en skärm med bättre bild, https://www.komplett.se/samsung-24-led-syncmaster-s24d390h/81...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Ok, får tänka lite och se vilken som passar bäst

Permalänk

Men då är ju bara frågan vilken som är bäst för pengarna?

ASUSen
Ellee
SAMSUNGen

Permalänk

Vad tycke rni sweclockare!?

Permalänk
Medlem

Hade tagit samsungen på komplett!

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Att köpa en TN-skärm känns lite synd när du för samma pengar kan få en skärm med bättre bild, https://www.komplett.se/samsung-24-led-syncmaster-s24d390h/81...

Men TN skärmar har snabbare responstid. Om man kör fps och är noga med detta så har ju PLS en nackdel där, även fast bildkvalitén är bättre.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Laars:

Men är inte TN snabbare responstid än PLS? Om man kör fps t.ex? Skulle ni ändå rekommendera PLS om man är en hyfsat seriös gamer på fps?

Sitter själv och kör på en IPS. Har lirat fps sen slutet av 90-talet och många gånger stört mig på skärmar som inte hängt med. Men min nuvarande är min andra IPS-skärm och jag har inte haft några som helst bekymmer.

Sen har jag visserligen aldrig tidigare kört med några direkt dyra skärmar, ej heller 120/144hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Men TN skärmar har snabbare responstid. Om man kör fps och är noga med detta så har ju PLS en nackdel där, även fast bildkvalitén är bättre.

MS grå till grå är en specifikation som inte säger något, hur snabbt en pixel kan växla mellan andra färger har man inte en aning om, 15+ är fullt normalt för gamingskärmar, inputlagg nämns inte ens och i regel är en ny skärm idag tillräckligt snabbt för att man inte ska kunna märka något.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM