Permalänk

Adsl eller internet via TV-jacket

Hej SweC, ska flytta och tänkte därför fråga om råd angående vilken uppkoppling som är bäst för spel. Spelar mycket CS:GO och anser därför att ping är viktigare än jättehög hastighet då jag sällan laddar ner något.

Via ADSL kan jag ju välja vilken ISP jag vill, men ska jag köra via TV-jacket så måste jag välja bredbandsbolaget, har läst lite att folk som kör via TV-jack upplever att pingen är ostabil.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Via TV-jacket skulle jag köra på. Tror du får mest för det.

Permalänk
Rekordmedlem

Om du bara kan få adsl så är kanske coaxnätet bättre, det är lite svårt att säga, men kan du få vdsl så är det kanske bäst, det beror väldigt mycket på skicket på installationen och avståndet till telestationen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget tog väl över efter Tele2, eller kanske jag har fel där?

Men om så är fallet så skulle jag vänta på det eftersom deras support fortfarande tydligen krisar och det finns folk som varit utan internet och tv i över 2 månader.

Permalänk

Tack för svaren, ja det stämmer att BBB tog över efter Tele2, tror jag har möjlighet att få ADSL2 via telia. Hört så mycket dåligt om internet via TV-jacket att jag knappt vågar testa.