Permalänk
Medlem

EFTERLYSNING

Jag vet faktiskt inte vart jag bör posta den här, men det har med mobiltelefoni att göra, så jag vänder mig till er expertis och hoppas på att någon kan hjälpa mig.

En nära tjejkompis har fått ett gäng riktigt vidriga sms där någon skickar smygtagna bilder på henne när hon är naken. Självklart kommer hon gå till polisen, men stationen öppnar inte förrän på måndag.
Det blir till att ringa 11414, men jag vet hur låg prioritet såna här ärenden har.

Hon är helt hysterisk och har inte sovit över huvud taget, och det krossar mig att se henne så hjälplös.
Jag har gjort allt jag kan för att spåra numret, även kontaktat tele2 som är leverantören till numret.
Dock fanns det inte reggat i deras dagabas.

Drar en chansning och hör om någon av er har något tips på hur (om) man kan hitta ägaren till numret?
*******

Enormt tacksam för alla svar.

Permalänk
Medlem

Tillhör Tele2. Men ta kontakt med polisen, vi kan inte hjälpa med sådant här. :/

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv

Hittar du inte ägaren genom att söka på det eller göra något normalt så kommer det inte gå. Bedömt är det ett kontantkort och omöjligt för privatpersoner att spåra.

Dessutom är det väldigt dåligt att hänga ut telefonnummer på detta sättet. Vem som helst kan egentligen skriva snyfthitstorier utan bevis och dra fram ett nummer eller namn som kan få någon helt oskydlig persons liv att bli väldigt jobbigt då halva internet kan gå loss och spamma, polisanmäla, hitta på bevis, DDOSA och allt vad det heter.

Det är ett ärende för polisen, inte sweclockers.

Permalänk
Medlem

Självklart ska vi gå till polisen, det blir deras ärende att sköta.
Vore bara en väldigt stor lättnad för henne om hon slapp oroa sig för grannar etc, därför vore ett namn fruktansvärt skönt att få.
Jag kan bara stötta henne bäst jag kan, resten är upp till polisen.

Permalänk

Du har pm.

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Geeks
SweClockers

Kontakta polisen.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015