Permalänk

Skärm eller ssd?

Hej!

Har ca 1000kr att spendera.

Funderar om jag ska köpa en ssd eller en skärm. Sitter idag på min laptop skärm så skulle sitta fint med en riktig skärm. VId köp av skärm kan jag höja budgeten till ca 1500.

Vad tycker ni? vad hade ni prioriterat?

mvh / Joel Lindgren

Permalänk
Medlem

Vill du ha båda delarna så ser jag ingen bättre lösning än att spara ihop till båda Det finns ingen här som kan svara på frågan vad just DU kommer ha mest nytta av.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joellind8:

Hej!

Har ca 1000kr att spendera.

Funderar om jag ska köpa en ssd eller en skärm. Sitter idag på min laptop skärm så skulle sitta fint med en riktig skärm. VId köp av skärm kan jag höja budgeten till ca 1500.

Vad tycker ni? vad hade ni prioriterat?

mvh / Joel Lindgren

jag hade tagit ssd alla dar i veckan

Visa signatur

win8.1|amd fx 8320 4.2 ghz|gigabyte gtx 660 2gb oc|gigabyte 990fxa ud5|8gb ram|Fractal Design Integra R2 750W|Fractal Define S|CM 212 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre09:

jag hade tagit ssd alla dar i veckan

Å andra sidan är det rätt slitet att sitta vid en bärbar dator istället för en riktig skärm om man sitter en del vid datorn! =D

Permalänk

SSD hade jag tagit av den enkla anledningen att det är alltid kul att se i ren fart när man uppgraderar.
Om du inte har en massa som du måste hålla lagrat på Laptopen vill säga, då
Du får inte mycket större än 240Gb, för runt tusenlappen
En beg för kanske 5-700

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

SSD, du kommer inte få någon bra skärm för de pengarna.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk

Tackar, det får bli en ssd då!

Permalänk
Skrivet av Joellind8:

Hej!

Har ca 1000kr att spendera.

Funderar om jag ska köpa en ssd eller en skärm. Sitter idag på min laptop skärm så skulle sitta fint med en riktig skärm. VId köp av skärm kan jag höja budgeten till ca 1500.

Vad tycker ni? vad hade ni prioriterat?

mvh / Joel Lindgren

Om du nu är intreserad av en ssd så kan jag rekomendera denna http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/ki... tycker att den ligger på ett väldigt bra pris för kapasitet och prestandan man får för pengarna

Kostar endast 890Kr

Permalänk
Skrivet av SUPERMACKAN:

Om du nu är intreserad av en ssd så kan jag rekomendera denna http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/ki... tycker att den ligger på ett väldigt bra pris för kapasitet och prestandan man får för pengarna

Kostar endast 890Kr

men kingstons ssder har ju ett litet problem då hastigheterna inte längre stämmer skulle personligen avråda TS från att köpa denna typ utav ssder

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre09:

jag hade tagit ssd alla dar i veckan

Säger detsamma. Man får en bra SSD för den summan, men en skärm för 1000:- låter inte som en bra skärm. Jag hade valt MX100 modellen från Crucial

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

finns fler ssd under 1000 kr på 240Gb
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s214815508&o=produkt_pr...
bara att välja PS kolla innan du köper ssd att den är ok för din dator
finns lite skillnad på chippen

Sen kan du kolla om nån butik har special erbjudande på dom

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Här har du annars en väldigt bra och prisvärd skärm om det är intressant för dig.

https://www.komplett.se/samsung-24-led-syncmaster-s24d390h/81...

Permalänk
Skrivet av bergla:

Här har du annars en väldigt bra och prisvärd skärm om det är intressant för dig.

https://www.komplett.se/samsung-24-led-syncmaster-s24d390h/81...

Den skärmen till det priset är ju faktiskt helt ok det med,, men hade ändå tagit SSD

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av warmerspy:

men kingstons ssder har ju ett litet problem då hastigheterna inte längre stämmer skulle personligen avråda TS från att köpa denna typ utav ssder

Alla har inte problemet, fick själv ett bra exemplar. Tror att det var andra utskicket av denna modell som var en aning sämre. Men ja, är det väldigt viktigt att ha 500r/w på en ssd med 240gb så kanske man kan anse att det inte är värt att chansa. (är ju svarstiden man är ute efter med ssder)

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

men kingstons ssder har ju ett litet problem då hastigheterna inte längre stämmer skulle personligen avråda TS från att köpa denna typ utav ssder

Jag tror att kingston har lekt lite med minnerna igen! Det är så att jag slängde in en v300 i mitt lan rigg och jag vart förvånad! Riktigt billigt och bra.

Permalänk
Medlem

Jag hade skaffat en skärm, man får mycket bättre ergonomi om man sitter vid en ordentlig skärm och löst tangentbord och mus än en laptop.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Hade lätt köpt skärm. Laddtider i all ära, men att sitta och kisa framför en laptopskärm är ju ingen höjdare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB