Tips för att få en snappy feeling i Nexus 5

Permalänk
Medlem

Tips för att få en snappy feeling i Nexus 5

Ok detta är inget revolutionerande men tyckt att min nexus 5 känts lite halvseg sen senaste android.

Iaf idag stängde jag av 3 animeringar och nu känns den mer snappy *knäpp knäpp med fingrarna*.
Alla kanske redan gjort detta och jag är efter?

Iaf i utvecklaralternativ stängde jag av "Skala, fönsteranimering", "Skala, övergångsanimering" och "Längdskala för Animator".

Nu är det rappar feeling i den då man skippar animationerna när man stänger och öppnar appar. Känns kvickare och mer responsiv.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Jag gjorde detta, stängde dock inte av de utan satte de på "0,5x"

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Kör man 5.0.1 på nexus 5 och ändrar dessa till 0.5x så fungerar inte bilderna på folk som ringer. Eller de kan fungera ibland och oftast då vid utgående samtal. Rätt konstig bugg men kan ju vara bra att veta om detta. Man får se om det fixats i 5.1.

Tycker att tex nova launcher ger en mer rapp känsla än google launcher också, på köpet slipper man köra med 4x4 ikoner som är helt vansinnigt bland annat.

Permalänk
Medlem

Tycker min är hur snabb som helst, har dock inaktiverat en väldig massa appar som kom med, jag har dock inte mycket att jämföra med då mina föra och enda andar smartphone var en iphone 4

Vart hittar man dem här inställningar? har inga bilder på folk så gör mig inget om det inte funkar som tänkt, kan jag få den snabbare så ja tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Tycker min är hur snabb som helst, har dock inaktiverat en väldig massa appar som kom med, jag har dock inte mycket att jämföra med då mina föra och enda andar smartphone var en iphone 4

Vart hittar man dem här inställningar? har inga bilder på folk så gör mig inget om det inte funkar som tänkt, kan jag få den snabbare så ja tack

Du får enabla utvecklaralternativ. http://www.greenbot.com/article/2457986/how-to-enable-develop...

Sen är det skala fönsteranimering, skala övergångsanimering samt längdskala för animator som du kan tex sätta på 0.5x eller 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Du får enabla utvecklaralternativ. http://www.greenbot.com/article/2457986/how-to-enable-develop...

Sen är det skala fönsteranimering, skala övergångsanimering samt längdskala för animator som du kan tex sätta på 0.5x eller 0.

Ok. tackar