Permalänk

platt ljudlöst tangentbord.

Söker ett nytt tangentbort till spelande ska ersätta mitt gammla g15 (blåa modellen) som hängt med sen 07-08 nånting men som börjar ge sig i elektroniken då bakgrundsbelysningen på sistone börja bete sig disco...

Dock vill jag nog ha med platta tangenter på detta typ som på laptops men inte lika högljudda då min kondensator mic är lite känslig och de i andra änden sagt att det låter som ja sitter och skriver på en gammal skrivmaskin när ja går lös på mitt nuvarande g15.

Kraven jag har är altså
Bakgrundsbelysning
Platta tangenter
Numpad
Usb, sladdbundet.

För övrigt typ av brytar teknik kvittar ä inte så känslig för övrigt men om de kostar mer än 500:- ska de iaf hålla minst lika länge som mitt nuvarande har tycker jag då ja inte gav möe mer för mitt g15

Edit:

Hittade detta som har mina krav och var riktigt snyggt.
http://www.prisjakt.nu/product.php?p=2022522

Dock verkar det ju vara lite derp att t.ex space och w inte ska gå att använda samtidigt som detnstår i användar recentionerna vilket gör det i stort sett oanvändbart vid spelande.

Kanske de fixat det med firmware? Drivrutiner? Annars det är något liknande jag söker men som iaf ska klara av att trycka ner basic speltangenterna samtidigt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Söker ett nytt tangentbort till spelande ska ersätta mitt gammla g15 (blåa modellen) som hängt med sen 07-08 nånting men som börjar ge sig i elektroniken då bakgrundsbelysningen på sistone börja bete sig disco...

Dock vill jag nog ha med platta tangenter på detta typ som på laptops men inte lika högljudda då min kondensator mic är lite känslig och de i andra änden sagt att det låter som ja sitter och skriver på en gammal skrivmaskin när ja går lös på mitt nuvarande g15.

Kraven jag har är altså
Bakgrundsbelysning
Platta tangenter
Numpad
Usb, sladdbundet.

För övrigt typ av brytar teknik kvittar ä inte så känslig för övrigt men om de kostar mer än 500:- ska de iaf hålla minst lika länge som mitt nuvarande har tycker jag då ja inte gav möe mer för mitt g15

Edit:

Hittade detta som har mina krav och var riktigt snyggt.
http://www.prisjakt.nu/product.php?p=2022522

Dock verkar det ju vara lite derp att t.ex space och w inte ska gå att använda samtidigt som detnstår i användar recentionerna vilket gör det i stort sett oanvändbart vid spelande.

Kanske de fixat det med firmware? Drivrutiner? Annars det är något liknande jag söker men som iaf ska klara av att trycka ner basic speltangenterna samtidigt.

Skulle väl rekommendera det jag själv sitter och skriver på då det verkar fylla dina krav: Microsoft Sidewinder X4
Produceras inte längre men det händer då och då att en butik råkar hitta en bunt på lagret och rea ut för typ 150 kr.
Ett bra tips om du råkar stöta på det!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Logitech's Illuminated -serie.
Äger 3st K800 modeller, varav 2st används dagligen ~8h (hemma och jobb) samt 1st i reserv om något skulle börja krångla.

Hade även K740 tidigare (samma som K800, men med kabel) men när bytte jobb så bytte jag även utrustning och blev då kär i den senare modellen.

Med kabel;
650kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2022522

Med inbyggt batteri och trådlöst;
800kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=676060

Edit; Såg nu att du själv länkat till K740 och verkar intresserad utav det.
Köp säger jag bara, det är ett klockrent tgb för pengarna, även om jag hade tagit K800 istället.
Men vill man ha kabel för att man antingen gillar det, eller tror att man har liiiite bättre resonstid i tgb-tryckningarna in-game, then so be it.

Finns ju olika modeller interface -mässigt för att alla tycker olika

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Söker ett nytt tangentbort till spelande ska ersätta mitt gammla g15 (blåa modellen) som hängt med sen 07-08 nånting men som börjar ge sig i elektroniken då bakgrundsbelysningen på sistone börja bete sig disco...

Dock vill jag nog ha med platta tangenter på detta typ som på laptops men inte lika högljudda då min kondensator mic är lite känslig och de i andra änden sagt att det låter som ja sitter och skriver på en gammal skrivmaskin när ja går lös på mitt nuvarande g15.

Kraven jag har är altså
Bakgrundsbelysning
Platta tangenter
Numpad
Usb, sladdbundet.

För övrigt typ av brytar teknik kvittar ä inte så känslig för övrigt men om de kostar mer än 500:- ska de iaf hålla minst lika länge som mitt nuvarande har tycker jag då ja inte gav möe mer för mitt g15

Edit:

Hittade detta som har mina krav och var riktigt snyggt.
http://www.prisjakt.nu/product.php?p=2022522

Dock verkar det ju vara lite derp att t.ex space och w inte ska gå att använda samtidigt som detnstår i användar recentionerna vilket gör det i stort sett oanvändbart vid spelande.

Kanske de fixat det med firmware? Drivrutiner? Annars det är något liknande jag söker men som iaf ska klara av att trycka ner basic speltangenterna samtidigt.

Kan ärligt säga att Logitech tangentbordet du länkat är det absoult bästa tangentbordet jag någonsin har haft! Hade det i 5(?) år och när jag köpte nytt var det inte för att det var trasigt utan för att jag kände att det var dags! Otroligt skönt tangentbord med low-profile.. Precis som jag vill ha det! Kör ett Apex nu och det är inte alls samma kvalitet och känsla. Ett bra val om man inte vill ha mekaniskt..
Hade aldrig några problem med att w och mellanslag inte fungerar samtidigt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inget fan av razer, men detta uppfyller dina krav: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1571021

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Chippen2188:

Kan ärligt säga att Logitech tangentbordet du länkat är det absoult bästa tangentbordet jag någonsin har haft! Hade det i 5(?) år och när jag köpte nytt var det inte för att det var trasigt utan för att jag kände att det var dags! Otroligt skönt tangentbord med low-profile.. Precis som jag vill ha det! Kör ett Apex nu och det är inte alls samma kvalitet och känsla. Ett bra val om man inte vill ha mekaniskt..
Hade aldrig några problem med att w och mellanslag inte fungerar samtidigt?

Instämmer, haft mina K800 sedan 2010 när de släpptes på marknaden.
Dessa bord har aldrig krånglat, eller ens visat en tillstymmelse till att göra det.
Skulle ändå olyckan vara framme så har Logitech bra support till sina leverantörer, Dustin är en utav deras större partners.

Problemet med att inte kunna trycka ner 129308 tangenter samtidigt var lite problem med i början, men inte alltid. Bara ibland, och i vissa spel kunde jag tex. inte strafe'a och hoppa på samma gång, var typ en maxgräns på att trycka 2-3 tangenter samtidigt, de andra reggades inte.

Men det visade sig vara en bugg i Microsofts USB human interface device class (HID) som hanterade just denna typen utav tangentbord (då det fanns massvis olika) detta är dock patchat och fixat från pyttemjuks sida sedan många år tillbaka.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera Apples wired keyboard (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=215084) (funkar bra med Windows efter lite inställningar med SharpKeys). Dock har den inte bakgrundsbelysning så den faller nog där.

Det är dock mitt favorit tangentbord inom kategorin icke-mekaniska. Det är tyst, skönt att skriva på, och jag har mitt WPM rekord med den (157 WPM). Funkar även utmärkt att spela på och den har några extra knappar du kan binda till mediaknappar. Hade jag inte blivit påverkad av grupptrycket att skaffa mekaniskt hade jag nog fortfarande använt det.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av lambdan:

Skulle rekommendera Apples wired keyboard (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=215084) (funkar bra med Windows efter lite inställningar med SharpKeys). Dock har den inte bakgrundsbelysning så den faller nog där.

Det är dock mitt favorit tangentbord inom kategorin icke-mekaniska. Det är tyst, skönt att skriva på, och jag har mitt WPM rekord med den (157 WPM). Funkar även utmärkt att spela på och den har några extra knappar du kan binda till mediaknappar. Hade jag inte blivit påverkad av grupptrycket att skaffa mekaniskt hade jag nog fortfarande använt det.

Mycket bra tips!
Även jag gillar detta tgb skarpt, men det faller lite för mig iaf på bg-belysningen, det är något iaf jag tycket är viktigt, men det är kanske för att jag ofta sitter i mörkt rum / dämpad belysning.

Oavsett så är detta är oerhört bra tangentbord, och till skillnad från i princip ALLA andra utav Apples produkter - så är detta tangentbord faktiskt lite utav ett klipp, sett till både funktion, design och pris!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Mycket bra tips!
Även jag gillar detta tgb skarpt, men det faller lite för mig iaf på bg-belysningen, det är något iaf jag tycket är viktigt, men det är kanske för att jag ofta sitter i mörkt rum / dämpad belysning.

Oavsett så är detta är oerhört bra tangentbord, och till skillnad från i princip ALLA andra utav Apples produkter - så är detta tangentbord faktiskt lite utav ett klipp, sett till både funktion, design och pris!

Ja tyvärr faller det på belysningen plus att ja inte kommer riktigt överens med designen tycker inte det är speciellt snyggt med vitt tangentbord när allt annat går i mörka färger tyvärr...

Skrivet av andreas_dock:

Instämmer, haft mina K800 sedan 2010 när de släpptes på marknaden.
Dessa bord har aldrig krånglat, eller ens visat en tillstymmelse till att göra det.
Skulle ändå olyckan vara framme så har Logitech bra support till sina leverantörer, Dustin är en utav deras större partners.

Problemet med att inte kunna trycka ner 129308 tangenter samtidigt var lite problem med i början, men inte alltid. Bara ibland, och i vissa spel kunde jag tex. inte strafe'a och hoppa på samma gång, var typ en maxgräns på att trycka 2-3 tangenter samtidigt, de andra reggades inte.

Men det visade sig vara en bugg i Microsofts USB human interface device class (HID) som hanterade just denna typen utav tangentbord (då det fanns massvis olika) detta är dock patchat och fixat från pyttemjuks sida sedan många år tillbaka.

Så knapp kombo problemet ska vara åtgärdat ? För kommentarena om just k740 var ju typ från i sommras. Och om det åtgärdades flera år tillbaks verkar det ju inte fungera på dessa ändå?

Skrivet av hultron:

Inget fan av razer, men detta uppfyller dina krav: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1571021

Ska kolla närmre på det även om ja inte heller kommer riktigt överens med deras knallgröna färg de envisas med på allt... vet du om det går att byta till vitt eller möjligen blått ljus?

Skrivet av Gojsenmojs:

Skulle väl rekommendera det jag själv sitter och skriver på då det verkar fylla dina krav: Microsoft Sidewinder X4
Produceras inte längre men det händer då och då att en butik råkar hitta en bunt på lagret och rea ut för typ 150 kr.
Ett bra tips om du råkar stöta på det!

Har inte detta vanliga knappar? Vill ha platta för de är bekvämare att skriva på samt att jag finner dem iaf på laptops som något tystare än de vanliga höga knapparna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Rouge of Darkness:

JSå knapp kombo problemet ska vara åtgärdat ? För kommentarena om just k740 var ju typ från i sommras. Och om det åtgärdades flera år tillbaks verkar det ju inte fungera på dessa ändå?

Ja det skall vara löst, vet inte vad den användaren fått det ifrån - men de problem jag hade blev patchade för flera år sedan, och användare användare med mig rapporterade samma sak.

Detta gällde ju då dock K800 modellen, men vet att K740 också var påverkad, eftersom de använder samma styrkrets.

Skulle ta det med en nypa salt, kan vara skit bakom tangentbordet där.
Finns väldigt många som sitter på icke uppdaterade operativsystem, tex.

Edit; läste precis igenom recensionerna utav K740 på prisjakt, och där är det ju en kille som verkar ha fått lite ny info nånstans ifrån, citerar;

" Det största problemet är dock att du kan inte använda vänster Shift i kombination med 2 andra knappar. Du kan t.ex. inte hålla nere W+Shift och trycka Space. Om du tar t.ex. Counter Strike som exempel så kan du inte gå frammåt och hoppa om du använder standardknapparna. Vad jag hört har detta fungerat på äldre versioner av detta tangentbord men Logitech har medvetet ändrat detta för att locka gamers till deras andra serier. Oavsett är det extremt dåligt för ett tangenbord idag. "

Jag har som sagt äldre revisioner.
Skulle dock inte lägga så mycket vikt på det, är du inte nöjd - lämna tillbaka.
Detta måste ju ses som ett fel isåfall, att inte kunna trycka på flera knappar samtidigt, speciellt på ett kabel-anslutet tangentbord är bara... fel. Idiotiskt om det med flit tagits bort / lagts in en spärr dessutom, naaah.
Köp ett och bilda dig en egen uppfattning, lita inte blint på vad folk säger hitan och ditan.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Ja det skall vara löst, vet inte vad den användaren fått det ifrån - men de problem jag hade blev patchade för flera år sedan, och användare användare med mig rapporterade samma sak.

Detta gällde ju då dock K800 modellen, men vet att K740 också var påverkad, eftersom de använder samma styrkrets.

Skulle ta det med en nypa salt, kan vara skit bakom tangentbordet där.
Finns väldigt många som sitter på icke uppdaterade operativsystem, tex.

Det är sant. Får väl skicka ett mail till logitech och fråga helt enkelt om problemet är löst med k740 då jag tycker det framför allt är snyggare än k800

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Rouge of Darkness:

Det är sant. Får väl skicka ett mail till logitech och fråga helt enkelt om problemet är löst med k740 då jag tycker det framför allt är snyggare än k800

Hittade lite mer info som sagt, se min editerade post ovan.

Aja, vi gillar ju olika som sagt.
K800 har ett renare typsnitt på bokstavs-avbildningarna än vad K740 har tycker ju jag då å andra sidan.
K740 är lite "razer-stil" över knapparna, ser inte proffsigt ut i min mening. Sedan är det lite mer blaffor å grejer på K740, men nu är vi på detaljer - något som tilltalar dig men inte mig och vice versa. Det är fortfarande ett förbaskat bra tangentbord.

Jag personligen hade inte orkat ta det via Logitech's support, du kan förvänta dig ett svar om ~2 veckor... typ.
Köp det via en respektabel handlare, eller om du kan köpa lokalt i stan hos någon seriös - gör det.

Är som du som sagt inte nöjd, eller att det buggar som några tomtar har för sig, lämna tillbaka och kolla på annat som sagt.

Notis
Jag använder INTE Logitech's Setpoint -programvara.
Är strikt emot allt vad Malware och annat skit heter, och behöver jag inte det - så använder jag inte det.

... Det KAN ju vara så att killarna på prisjakt har kört mjukvaran (varför??, hotkeys'en fungerar ändå - om man nu skulle vilja använda dem, även om 99,6% inte gör det) och att det då är denna lilla mjukvaru-snutt som "begränsar" de specifika tangentborden efter en uppdatering från att kunna använda fler knappar än 2-3 samtidigt. (för att de då skall sälja mer utav sina game serier)
... Även om detta skulle vara något utav det mest urkorkade jag hört, men ok - den siste indianen är inte född ännu.

Konspirationsteorierna är starka nu!, såhär mitt i natten

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Hittade lite mer info som sagt, se min editerade post ovan.

Aja, vi gillar ju olika som sagt.
K800 har ett renare typsnitt på bokstavs-avbildningarna än vad K740 har tycker ju jag då å andra sidan.
K740 är lite "razer-stil" över knapparna, ser inte proffsigt ut i min mening. Sedan är det lite mer blaffor å grejer på K740, men nu är vi på detaljer - något som tilltalar dig men inte mig och vice versa. Det är fortfarande ett förbaskat bra tangentbord.

Jag personligen hade inte orkat ta det via Logitech's support, du kan förvänta dig ett svar om ~2 veckor... typ.
Köp det via en respektabel handlare, eller om du kan köpa lokalt i stan hos någon seriös - gör det.

Är som du som sagt inte nöjd, eller att det buggar som några tomtar har för sig, lämna tillbaka och kolla på annat som sagt.

Notis
Jag använder INTE Logitech's Setpoint -programvara.
Är strikt emot allt vad Malware och annat skit heter, och behöver jag inte det - så använder jag inte det.

... Det KAN ju vara så att killarna på prisjakt har kört mjukvaran (varför??, hotkeys'en fungerar ändå - om man nu skulle vilja använda dem, även om 99,6% inte gör det) och att det då är denna lilla mjukvaru-snutt som "begränsar" de specifika tangentborden efter en uppdatering från att kunna använda fler knappar än 2-3 samtidigt. (för att de då skall sälja mer utav sina game serier)
... Även om detta skulle vara något utav det mest urkorkade jag hört, men ok - den siste indianen är inte född ännu.

Konspirationsteorierna är starka nu!, såhär mitt i natten

Håller med där setpoint är i mina ögon meningslöst program som bara ersätter funktioner som redan finns med ett eget interface men tycker de flesta företag gör detta nu mer...

Och ja skrev ett medelande på deras svenska fb sida se om de går fortare kanske.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows