macbook Air (pro) vs Dell XPS 13 Snabbt Rea slutar idag

Permalänk
Medlem

macbook Air (pro) vs Dell XPS 13 Snabbt Rea slutar idag

Tänkte köpa en ny bärbar dator, kommer att används mest till Java programmering (universitet) och Microsoft Office.
Det blir mellan dessa två då batteri är ganska viktig. (kan tänka mig att spendera lite mer på en Macbook Pro , om tillräckliga skäll ges)

Har tänkt på någon av dessa alternativen:
Dell XPS 13 (2015) REA
FHD version (NON-touch)
http://www.dell.com/se/p/xps-13-9343-laptop/pd?oc=cnx4309&mod...

eller

Macbook Air (2015) studentrabatt 10%
8GB RAM
http://store.apple.com/se_edu_119922/buy-mac/macbook-air?prod...

Har aldrig haft en Mac tidigare dock är intresserad utav OS:et, är van vid Windows.
Svåra val, vad har ni för erfarenhet både med programmering eller bara allmänt på sådana datorer?

Permalänk
Medlem

Länken till Apple fungerar inte, antar att du försökt länka med studentrabatt? Nu var du iite sen till festen om du tänkt köpa Apple, då priserna har höjts senaste veckorna.

I mina ögon är 13" Pro det rätta mellan Air och Pro, då skärmen på Air(11,13") inte alls är up to par med retinaskärmen på en Pro. Mycket handlar om vilket operativ du vill ha, och själv älskar jag OS X på en bärbar dator, medan jag hellre kör windows på en stationär. I din sits hade jag åkt till närmaste återförsäljare för Mac och lekt runt lite med en MBP och MBA. Du kan även hålla ögonen öppna för en 2014 rMBP som kostar någon tusenlapp mindre(köpte min för 10900 för 2 veckor sedan). Skillnaden mellan 2014 och 2015 är en ny platta med bara tap istället för tryck/tap, minimal cpuuppgradering, 1 timmes batteritid extra. Osäker på vilken skillnad det är på inbyggda grafiken mellan 2014 och 2015.

Ställer man dell mot en rMBP 2014 så verkar delen vara 1000 kr billigare(idag iaf), rMBP har bättre skärm, bättre platta(inte känt på xpsen, men plattan på en mac är oslagbar i OS X iaf. Säkert bättre batteritid på dellen med tanke på lägre upplösning på skärmen. Sämre grafik på dellen, mindre ssd på rMBP(i standardutförande). Byggkvalitet på delen kan jag inte uttala mig om, men har alltid tyckt att Apple gjort ett utmärkt jobb på den fronten, min rMBP känns oerhört gedigen.

Men som sagt, gå och kläm på en Mac innan du bestämmer dig. Vet inte om xpsen finns tillgänglig i fysiska butiker än tyvärr.

Permalänk

Som mångårig Macbook-användare och nybliven Macbook-programmerare på måste jag nog ändå säga att Dell-datorn till det priset känns oerhört prisvärd efter Apples dollar-justering. Blev riktigt sugen själv...

Anser utifrån min ringa erfarenhet (grundläggande Haskell, java och C) att det är trevligare att programmera i OSX än i windows, men det går ju lätt att slänga in en Linux-dist på Delldatorn och det bör vara hyfsat likvärdigt tror jag...

Till det priset kan du ju nästan sälja vidare den utan förlust i värsta fall, jag skulle köpt den och hoppats att jag blev nöjd.

EDIT: Och jag hade nog investerat i en Pro-modell ifall jag tog en Mac, de är såpass nätta nu för tiden ändå (har själv en Air). 8GB RAM är definitivt ett måste i min värld, 4GB tar slut alltför ofta.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Länken till Apple fungerar inte, antar att du försökt länka med studentrabatt? Nu var du iite sen till festen om du tänkt köpa Apple, då priserna har höjts senaste veckorna.

I mina ögon är 13" Pro det rätta mellan Air och Pro, då skärmen på Air(11,13") inte alls är up to par med retinaskärmen på en Pro. Mycket handlar om vilket operativ du vill ha, och själv älskar jag OS X på en bärbar dator, medan jag hellre kör windows på en stationär. I din sits hade jag åkt till närmaste återförsäljare för Mac och lekt runt lite med en MBP och MBA. Du kan även hålla ögonen öppna för en 2014 rMBP som kostar någon tusenlapp mindre(köpte min för 10900 för 2 veckor sedan). Skillnaden mellan 2014 och 2015 är en ny platta med bara tap istället för tryck/tap, minimal cpuuppgradering, 1 timmes batteritid extra. Osäker på vilken skillnad det är på inbyggda grafiken mellan 2014 och 2015.

Ställer man dell mot en rMBP 2014 så verkar delen vara 1000 kr billigare(idag iaf), rMBP har bättre skärm, bättre platta(inte känt på xpsen, men plattan på en mac är oslagbar i OS X iaf. Säkert bättre batteritid på dellen med tanke på lägre upplösning på skärmen. Sämre grafik på dellen, mindre ssd på rMBP(i standardutförande). Byggkvalitet på delen kan jag inte uttala mig om, men har alltid tyckt att Apple gjort ett utmärkt jobb på den fronten, min rMBP känns oerhört gedigen.

Men som sagt, gå och kläm på en Mac innan du bestämmer dig. Vet inte om xpsen finns tillgänglig i fysiska butiker än tyvärr.

Skrivet av the_man550:

Som mångårig Macbook-användare och nybliven Macbook-programmerare på måste jag nog ändå säga att Dell-datorn till det priset känns oerhört prisvärd efter Apples dollar-justering. Blev riktigt sugen själv...

Anser utifrån min ringa erfarenhet (grundläggande Haskell, java och C) att det är trevligare att programmera i OSX än i windows, men det går ju lätt att slänga in en Linux-dist på Delldatorn och det bör vara hyfsat likvärdigt tror jag...

Till det priset kan du ju nästan sälja vidare den utan förlust i värsta fall, jag skulle köpt den och hoppats att jag blev nöjd.

EDIT: Och jag hade nog investerat i en Pro-modell ifall jag tog en Mac, de är såpass nätta nu för tiden ändå (har själv en Air). 8GB RAM är definitivt ett måste i min värld, 4GB tar slut alltför ofta.

tack för svaren.
Gud vilket svårt val.... gghhh.

3000 extra är en fin slant för PRO , men kan tänka mig lägga lite extra om verkligen det råder sig.
Någon med XPS experience?
Priserna ligger på: Med studentrabatt för 2015 versionerna.
macbook Air : 10.885kr
Macbook Pro : 13.045kr
XPS 13 (2015) : 9.990kr (256GB utrymme , fast långsammare än i Mac´s)

Har Macbook Pro (2015) samma snabbar SSD som Air 2015?

Är det ett stort plus i programmering att ha en Mac? Eftersom man kan då ju senare (förhoppningsvis) försöka skapa ett par iOS program.
Hur tror ni att återförsäljnings värdet på dessa kommer bli? Med tanke på priset och tid? (typ om 1-2 år)

Permalänk

Jag gillar själv inte OS X så Dell-datorn hade varit ett självklart val för mig, speciellt med tanke på rean. Men om du verkligen tror att du vill eller kommer vilja köra OS X så kan det ändå finnas en vits med att välja Apple-datorn. Office och i princip alla Java IDEs (om du nu använder någon) finns till både Windows och OS X så ditt val kommer nog inte baseras på om mjukvaran du vill köra finns tillgänglig. Det kan även vara värt att ta en titt på Linux som många programmerare använder.

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt XPS:en, vill man inte ha windows kan man med fördel slänga in någon linux dist (dell brukar ha gott stöd).
Glöm inte att läsa Jacobs recension XPS:en, det som skiljer är skärmen vilket resulterar i bättre batteritid samt såklart en sämre skärm.
http://www.sweclockers.com/recension/20105-dell-xps-13-med-in....

Sen är även den versionen nedsatt i pris till 12 490:-
http://www.dell.com/se/p/xps-13-9343-laptop/pd?oc=cnx4307&mod...

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Skrivet av Moac:

Har Macbook Pro (2015) samma snabbar SSD som Air 2015?

Relativt säker på det, ja.

Skrivet av Moac:

Är det ett stort plus i programmering att ha en Mac? Eftersom man kan då ju senare (förhoppningsvis) försöka skapa ett par iOS program.

Kommer du sannolikt göra iOS-appar så ja, det skulle jag väl säga. I övrigt är de snälla Linux-distarna relativt likvärdiga. Windows är rätt Meh, dock verkar ju Win10 vara snällare på den fronten (uppdaterad kommandotolk så att man slipper emulera etc)

Skrivet av Moac:

Hur tror ni att återförsäljnings värdet på dessa kommer bli? Med tanke på priset och tid? (typ om 1-2 år)

Definitivt(?) högre på macbooken, dock anser jag inte att man behöver byta så ofta som 1-2 år... Min går mot sitt fjärde år i tjänst, och visst är batteriet sämre än vad det varit men någon katastrof är det inte. Tar fortfarande inte med mig laddare (har iofs lämnat mig i tuff sits nån enstaka gång, men som tur är släpar alla andra dumskallar med sig laddare...). Hastighetsmässigt finns ingen vits med att uppgradera för "kontorsanvändning", förutom RAM-minnet som jag ångrar att jag snålade med. Bildbehandling är sisådär just på grund av det.

Tänkte du sälja den utan att ersätta den så är det nog ändå som sagt Macbooken som behåller sitt värde längre, brukar vara så i alla fall...

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moac:

tack för svaren.
Gud vilket svårt val.... gghhh.

3000 extra är en fin slant för PRO , men kan tänka mig lägga lite extra om verkligen det råder sig.
Någon med XPS experience?
Priserna ligger på: Med studentrabatt för 2015 versionerna.
macbook Air : 10.885kr
Macbook Pro : 13.045kr
XPS 13 (2015) : 9.990kr (256GB utrymme , fast långsammare än i Mac´s)

Har Macbook Pro (2015) samma snabbar SSD som Air 2015?

Är det ett stort plus i programmering att ha en Mac? Eftersom man kan då ju senare (förhoppningsvis) försöka skapa ett par iOS program.
Hur tror ni att återförsäljnings värdet på dessa kommer bli? Med tanke på priset och tid? (typ om 1-2 år)

Som jag sa, titta på 2014 rMBP istället, kan du hitta den för 11000 så är inte 2015 värd extrapengarna. Återförsäljningsvärdet kommer vara mycket högre på Macbooken. Dom går som smör i solsken på blocket. Sålde min Mid 2012 15" rMBP för 11000 efter över 2 års användning, nypris var 16495:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Som jag sa, titta på 2014 rMBP istället, kan du hitta den för 11000 så är inte 2015 värd extrapengarna. Återförsäljningsvärdet kommer vara mycket högre på Macbooken. Dom går som smör i solsken på blocket. Sålde min Mid 2012 15" rMBP för 11000 efter över 2 års användning, nypris var 16495:-.

Hur blir det med batteri tiden?

Dvs klarar den minst 4-5 timmar av word , java & youtube?

skulle du säga att Retina är värt det jämte Air eller 1080p?
Ser du skillnad? Är apparna optimerade? En del Windows (mac) program ser oanvändbara ut i 3-4k resolution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffe:

Jag hade köpt XPS:en, vill man inte ha windows kan man med fördel slänga in någon linux dist (dell brukar ha gott stöd).
Glöm inte att läsa Jacobs recension XPS:en, det som skiljer är skärmen vilket resulterar i bättre batteritid samt såklart en sämre skärm.
http://www.sweclockers.com/recension/20105-dell-xps-13-med-in....

Sen är även den versionen nedsatt i pris till 12 490:-
http://www.dell.com/se/p/xps-13-9343-laptop/pd?oc=cnx4307&mod...

är mer intresserad av den med 1080p resolution, då få program är optimerade för högre resolution samt att batteri tiden lär vara bättre.

Hur kör din XPS? är det mycket ljud från den när du spelar något i 1080p+ video?

Sånt svårt val, folk säger att macBook air inte är värt det , så det blir mellan XPS 13 och en macbook pro (13).

fan va svårt val :/

Permalänk

Dell erbjuder fortfarande 15% studentrabatt på allt. Till skillnad från förut, när man kunde få rabattkoden genom mecenats sida, måste man nu maila/chatta med dem på deras hemsida - alternativt skicka ett meddelande till dem över Facebook. Det är kanke tveksamt om du hinner få något svar på det innan dagen är över dock.

Det bästa med Dells rabatt är att den även gäller på REA-priser (har åtminstone gjort), så länge det inte är en kod man måste ange. Min kompis lyckades vid ett tillfälle köpa förra generationens XPS15 för ungefär 5k, en rabatt på cirka 7k, tack vare just det.

OT: Jag hade valt Dell:en. Jag gillar Dell mycket och tycker att de håller god kvalitet över lag. Visst, Mac är trevlig osv, men personligen gillar jag bara deras hårdvara. Dessutom är de dyrare generellt (prisvärda för vad man får, men dyra).

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moac:

Hur blir det med batteri tiden?

Dvs klarar den minst 4-5 timmar av word , java & youtube?

skulle du säga att Retina är värt det jämte Air eller 1080p?
Ser du skillnad? Är apparna optimerade? En del Windows (mac) program ser oanvändbara ut i 3-4k resolution.

Det skiljer som sagt bara en timme mellan 2014 och 2015-modellen, så 4-5 timmar word, java och tuben är inga problem.

Retina är lätt värt det, bilden blir oerhört mycket mjukare och bättre. Första macbooken med retina kom ju 2012, så alla utvecklare har haft snart tre år på sig att fixa retinaoptimering. Skulle säga att allt jag använder är optimerat. Nytt officepaket till mac detta året också, gratis användande tills i sommar.

Det jag skulle gjort i din sits eftersom rabatten verkar gå ut idag, är att beställa hem en av varje, sedan skicka tillbaka den du är minst nöjd med. Apple har gratis returfrakt, osäker med dell. Men på detta sätt får du iaf chans att klämma och leka lite med båda två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaniel91:

Dell erbjuder fortfarande 15% studentrabatt på allt. Till skillnad från förut, när man kunde få rabattkoden genom mecenats sida, måste man nu maila/chatta med dem på deras hemsida - alternativt skicka ett meddelande till dem över Facebook. Det är kanke tveksamt om du hinner få något svar på det innan dagen är över dock.

Det bästa med Dells rabatt är att den även gäller på REA-priser (har åtminstone gjort), så länge det inte är en kod man måste ange. Min kompis lyckades vid ett tillfälle köpa förra generationens XPS15 för ungefär 5k, en rabatt på cirka 7k, tack vare just det.

OT: Jag hade valt Dell:en. Jag gillar Dell mycket och tycker att de håller god kvalitet över lag. Visst, Mac är trevlig osv, men personligen gillar jag bara deras hårdvara. Dessutom är de dyrare generellt (prisvärda för vad man får, men dyra).

F!!!
Hur får jag rabatten? Kan du länka o förklara vad jag behöver göra mer exact?
Är loggad på mitt mecenat kort hemsida.
Vart på Delll hemsida ska jag kunna kontakta dom?

Permalänk
Skrivet av Moac:

F!!!
Hur får jag rabatten? Kan du länka o förklara vad jag behöver göra mer exact?
Är loggad på mitt mecenat kort hemsida.
Vart på Delll hemsida ska jag kunna kontakta dom?

I värsta fall; köp den, kontakta dem och be dem lägga till det i efterhand, annars häv ordern?

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moac:

F!!!
Hur får jag rabatten? Kan du länka o förklara vad jag behöver göra mer exact?
Är loggad på mitt mecenat kort hemsida.
Vart på Delll hemsida ska jag kunna kontakta dom?

Som the_man550 skrev, köp den och fixa det i efterhand. Tvivlar på att du lär få tag på någon såhär sent. "DellCare" här på forumet verkar ha delat ut koder privat tidigare, men har inte varit aktiv idag.

Kan du få dellen för rabatt+student så är det ett givet köp.

Permalänk
Medlem

Är du ute efter den mer högupplösta skärmen på XPS och ändå ska byta bort windows så vill jag slå ett slag för:

http://www.dell.com/se/foretag/p/xps-13-linux/pd

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Skrivet av Moac:

F!!!
Hur får jag rabatten? Kan du länka o förklara vad jag behöver göra mer exact?
Är loggad på mitt mecenat kort hemsida.
Vart på Delll hemsida ska jag kunna kontakta dom?

Som sagt, de har inte något samarbete med Mecenat längre, så det går inte att få rabatten därigenom. Lättast är att skicka ett meddelande till Dell på Facebook: https://www.facebook.com/DellSweden?fref=ts
Det är möjligt att de inte har kvar rabatten längre, men de hade det åtminstone i höstas om jag minns rätt.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

Är du ute efter den mer högupplösta skärmen på XPS och ändå ska byta bort windows så vill jag slå ett slag för:

http://www.dell.com/se/foretag/p/xps-13-linux/pd

Vill inte vara den som är den, men priset på 12k är exklusive moms, så det slutar på 15.000. Lite högt pris om man försöker lägga sig runt 10-strecket med lite marginal.
Schysst dator i övrigt dock

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaniel91:

Som sagt, de har inte något samarbete med Mecenat längre, så det går inte att få rabatten därigenom. Lättast är att skicka ett meddelande till Dell på Facebook: https://www.facebook.com/DellSweden?fref=ts
Det är möjligt att de inte har kvar rabatten längre, men de hade det åtminstone i höstas om jag minns rätt.

vet inte vad jag ska göra nu. har skickat dom en facebook meddelande , post, frågandes efter ett studentrabatt kupong.
få se vad de säger, dock vet inte om jag borde köpa nu och hoppas att få rabatten.

Om jag kan få det till: 9900 - 15% = 8.415kr är ju ett SUPER deal.

Ifall jag köper nu, dvs betalar redan idag med kortet och de inte ger mig studentrabatt. vad gör jag då?

Som sagt, ligger mellan denna XPS 13 (1080p) eller en Macbook pro (2014-2015)

Permalänk
Skrivet av Moac:

Ifall jag köper nu, dvs betalar redan idag med kortet och de inte ger mig studentrabatt. vad gör jag då?

Häver köpet eller behåller den ändå?

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brunbeck:

Vill inte vara den som är den, men priset på 12k är exklusive moms, så det slutar på 15.000. Lite högt pris om man försöker lägga sig runt 10-strecket med lite marginal.
Schysst dator i övrigt dock

Det är bra att någon är den som är den som har koll på priser med och utan moms

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Häver köpet eller behåller den ändå?

ok, har nu genomfört ordern. Blev total pris på 9900kr
ska dock se om jag kan sänka med 15% , ifall inte, så köper jag en Macbook Pro

det har redan fått mina pengar, hoppas jag får allt tillbaka ifall jag avbokar order. Vet inte ens hur:/ risky risky.

tack för allt hjälp allesamman , ska se hur det går.

herregud, det står på deras sida beräknad leveransdatum: 2015-04-28 ..

Kan någon säga hur jag avbokar detta och mina pengar tillbaka.

Permalänk
Skrivet av Moac:

ok, har nu genomfört ordern. Blev total pris på 9900kr
ska dock se om jag kan sänka med 15% , ifall inte, så köper jag en Macbook Pro

det har redan fått mina pengar, hoppas jag får allt tillbaka ifall jag avbokar order. Vet inte ens hur:/ risky risky.

tack för allt hjälp allesamman , ska se hur det går.

herregud, det står på deras sida beräknad leveransdatum: 2015-04-28 ..

Kan någon säga hur jag avbokar detta och mina pengar tillbaka.

Står 6/4 när jag kollar?

Annars, ring.

edit: Måste för övrigt inflika att, i min mening, är 13000 spänn för en Macbook Pro... att ta i. Minst sagt. Jag hade absolut inte gett de pengarna, med tanke på hur lite prestandan faktiskt utvecklats de senaste åren (förutom grafiken, om det spelar någon större roll för dig när du programmerar).

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Står 6/4 när jag kollar?

Annars, ring.

edit: Måste för övrigt inflika att, i min mening, är 13000 spänn för en Macbook Pro... att ta i. Minst sagt. Jag hade absolut inte gett de pengarna, med tanke på hur lite prestandan faktiskt utvecklats de senaste åren (förutom grafiken, om det spelar någon större roll för dig när du programmerar).

Har ringt och frågat om det går att applicera studentrabatt i efterhand , de sa att det INTE gick.
Så jag bad dem att avboka mitt lagda köp.

Så återigen är jag utan laptop.

har ett sug på en macbook pro nu, tänkte fråga er: batteritiden samt tror ni att retina skärmen kommer kompensera för storleken (13.3) då mina föräldrar kommer använda den också.

Permalänk
Medlem

Toshiba z30 är ju annars trevlig och till vettigt pris. denna kan du utan problem slänga in 8gb extra ram i framtiden, byta disk på och liknande. De har även alla portar man kan tänka sig så du slipper kånka på adaptrar.

http://www.inet.se/produkt/1983074/toshiba-portege-z30-a-18u-...

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Jag fick ju på nosen för att jag postade den här sist då jag missade att det var "exclusive moms", men nu i april så har dom sänkt priset till 12 k inkl! moms

http://www.dell.com/se/p/xps-13-9333/pd?oc=cnx9323&model_id=x...

så får du 15% på den är du ju i runda slängar på dina 10k, kan dock säga att jag själv kontaktat Dell för att få studentrabatt och dom skulle skicka mig en 10% rabattkod. Så kanske har dom sänkt till 10 % eller så är jag lurad

edit: är tydligen en "sneak-variant" då skärmen bara har 1080p

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

jag köpte själv en XPS15, måste säga att jag är sjukt nöjd med Dell support. De kommer hem inom ett par dagar och byter grejer ifall något gått i sönder.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

OBS att 9333 är 2014 års version, inte alls samma chassi på den som 9343 som är 2015 år modell.

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502
X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 104 TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

Jag fick ju på nosen för att jag postade den här sist då jag missade att det var "exclusive moms", men nu i april så har dom sänkt priset till 12 k inkl! moms

http://www.dell.com/se/p/xps-13-9333/pd?oc=cnx9323&model_id=x...

så får du 15% på den är du ju i runda slängar på dina 10k, kan dock säga att jag själv kontaktat Dell för att få studentrabatt och dom skulle skicka mig en 10% rabattkod. Så kanske har dom sänkt till 10 % eller så är jag lurad

edit: är tydligen en "sneak-variant" då skärmen bara har 1080p

Det är det förra versionen av XPS 13 som Dell dumpar ut nu. Tredje gången gilt?

Edit: Dumpar och dumpar, den påstådda rabatten är från ett oskäligt högt pris