Star Wars: Battlefront släpps en vecka innan filmen Episode VII: The Force Awakens

Permalänk
Melding Plague

Star Wars: Battlefront släpps en vecka innan filmen Episode VII: The Force Awakens

Italienska Gamestop röjer vad som mycket väl kan vara släppdatumet för Star Wars: Battlefront, som av listningen att döma dyker upp tätt inpå nästa film i Star Wars-sagan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

med spoilers från filmen? yay

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Gameplay visas den 17 april.

Permalänk
Inaktiv

Det verkar ju inte lite rushat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Gameplay visas den 17 april.

Det ses fram emot! Jag taggar för båda som gammal Star Wars nörd

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

LITE rushat? vi kommer ju ihåg vad som hände med bf4 och då körde de alfa och beta innan lansering...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

För lite polys som vanligt (se hjälmen). You did not (use tessellation) kan man säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Det ses fram emot! Jag taggar för båda som gammal Star Wars nörd

Jag ser fram emot att se hur snyggt det kommer att bli, har rätt höga förväntningar. Kan dock inte påstå att jag också är en Star Wars-nörd, har inte sett en enda film ur serien.

Permalänk
Medlem

Trailern till BF kommer om 2 veckor
taggad!

Permalänk
Avstängd

vägrar köpa dice producerade spel.
för dåliga utvecklare helt enkelt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Alltid spännande att se alla skrika om att spelet är rushat när de ser ett release datum, när de inte har den minsta aning om i vilken utvecklingsfas som spelet är.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

2,5 års utvecklingstid med en motor man förhoppningsvis kan riktigt bra nu är väl knappast rushat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

vägrar köpa dice producerade spel.
för dåliga utvecklare helt enkelt.

Utveckla? vilken titel är det som får dig att känna såhär?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hype!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Alltid spännande att se alla skrika om att spelet är rushat när de ser ett release datum, när de inte har den minsta aning om i vilken utvecklingsfas som spelet är.

Det är inte jättesvårt att få sig en inblick då EA fick licensen i Maj 2013. (BF4 släpptes Nov 2013)
Vilket ger DICE två och ett halvt år om arbetet drogs igång direkt.
Kanske förklarar delvis varför BF4 var som det var kring release om prio ett växlades om till Battlefront.

Om det är för lite tid som lagts ner återstår att se i December.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Alltid spännande att se alla skrika om att spelet är rushat när de ser ett release datum, när de inte har den minsta aning om i vilken utvecklingsfas som spelet är.

Med EA i åtanke kanske det inte är så förvånande att folk blir skeptiska. De är ju rätt kända för sina buggiga spel och jobbiga DRMs (och rätt duktiga på att mjölka och döda spel de köper rättigheterna till).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

vägrar köpa dice producerade spel.
för dåliga utvecklare helt enkelt.

Du kan ju vänta tills det släpps. Bara för att bf 2, bf 2142, bad Company 2, bf3 och bf4 var buggiga vid lansering betyder det inte att detta blir det

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen på att det inte blir ett battlefield star wars skin

Permalänk
Medlem

BF:BF?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexN:

Hoppas verkligen på att det inte blir ett battlefield star wars skin

Skulle blir förvånad om det inte blir det, då det i stort sätt är vad Battlefront serien har varit från första början.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Med EA i åtanke kanske det inte är så förvånande att folk blir skeptiska. De är ju rätt kända för sina buggiga spel och jobbiga DRMs (och rätt duktiga på att mjölka och döda spel de köper rättigheterna till).

När man fortfarande har problem/buggar i BF4 efter 1,5 år så är jag starkt tveksam att köpa fler DICE spel.

Permalänk

Bara det är mindre popups än i BF4, och mindre fokus på att låsa upp alla olika attiraljer och vapen och tillbaka till känslan vid BF3 eller tidigare, tyvärr så spelade jag inte BF före BF3 men jag antar det var bättre förr.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Blir nog kul! Tror på dice att de fixar detta...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

BFF?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Det blir mkt Star Wars över Julen 2015. Får se till bygga ny PC, hålla tummarna att dollarn rasar under hösten och att DICE gjort sin läxa INNAN releasen..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Felet ligger ju inte hos DICE för att det släpper ofärdiga spel, utan EA som tvingar dem släppa spelen. Bra till en viss nivå, då EA sällan pushar upp releases som typ Rockstar här. Men också dåligt för failar de som de gjort, så får ju DICE skiten av fans..

Permalänk
Skrivet av Flopper:

vägrar köpa dice producerade spel.
för dåliga utvecklare helt enkelt.

Hahaha dåliga utvecklare
Det är EA som inte förstår att DICE får för lite utvecklingstid. Kollar man på andra utvecklare som gör lika avancerad spel som tex Rockstar så får dom ta den tid det tar att göra klart deras spel. Tyvärr verkar inte DICE riktigt ha samma lyx.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Felet ligger ju inte hos DICE för att det släpper ofärdiga spel, utan EA som tvingar dem släppa spelen. Bra till en viss nivå, då EA sällan pushar upp releases som typ Rockstar här. Men också dåligt för failar de som de gjort, så får ju DICE skiten av fans..

Ett företag har aktieägare att göra nöjda och anställda att betala. Man kan inte släppa allt "när det är klart". Man släpper det på ett rimligt och satt datum.

Sedan är det upp till konsumenten att avgöra om det är värt att köpa direkt vid släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Jag ser fram emot att se hur snyggt det kommer att bli, har rätt höga förväntningar. Kan dock inte påstå att jag också är en Star Wars-nörd, har inte sett en enda film ur serien.

WAT? Har du levt under en sten/ utan tv mitt i vildmarken dom senaste 50 åren?

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Star Wars: Battlefront Field?

Presenterar min version av Fields of Gold (Star Wars: Fields of Battle):

You'll remember me when the storm troopers come
Upon the fields of battle
You'll forget the emperor in his deadly star
As we walk in battlefields of old

So she took her love
For to gaze awhile
Upon the fields of battle
In his arms she fell as her hair came down
Among the battlefields of old

Will you stay with me, will you be my love
Among the fields of battle
We'll forget the emperor in his deadly star
As we lie in battlefields of old

See the storm trooper move like a lover so
Upon the fields of battle
Feel her body rise when you kiss her mouth
Among the fields of sand
I never made promises lightly
And there have been some that I've broken
But I swear in the days still left
We'll walk in battlefields of old
We'll walk in battlefields of old

Many years have passed since those summer days
Among the fields of battle
See the children run as the suns go down
Among the dunes of sand
You'll remember me when the storm troopers come
Upon the fields of battle
You'll forget the emperor in his deadly star
When we walked in battlefields of old
When we walked in battlefields of old
When we walked in battlefields of old

Dold text
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801