Permalänk
Medlem

Hjälp med en mobalaptop

Hej forumet!

Jag skulle behöva hjälp att hitta en laptop som klarar Dota2, Heroes of storm, league of legends m.m samt CS:GO.
Jag har möjlighet att dra av momsen när jag köper datorn, och ju billigare desto bättre såklart.
Men hade tänkt mig runt 8-10.000kr ex moms. Men hittar ni en billigare vore det fantastiskt.

Helst en Asus då dom aldrig strulat förut för mig, även gärna SSD men där är frågan om det inte är bättre att köpa en egen och sätta i? Tänkte mest att då får man en lite bättre då jag antar att dom inte klämmer in det bästa som finns?
Skärm helst 17,3 men får jag mycket mer dator för pengarna om jag tar en mindre så är det nog att föredra, men som sagt helst 17.

Vikt & design spelar absolut ingen roll, men väldigt gärna bakgrundsbelyst tangentbord.

Tack på förhand
/Noobcake

Permalänk

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=9170094&hbx...

Denna torde va ganska prisvärd?

i7 4170HQ
GTX860M
256gb SSD

Snygg som fan också och belyst tangentbord.

Nästa steg är ju 970M som är ett REJÄLT lyft från 860M men kostar då lite mer.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/207040-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av F@|)€r/\/:

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=9170094&hbx...

Denna torde va ganska prisvärd?

i7 4170HQ
GTX860M
256gb SSD

Snygg som fan också och belyst tangentbord.

Nästa steg är ju 970M som är ett REJÄLT lyft från 860M men kostar då lite mer.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/207040-a...

Tack!!
Dom verkar riktigt bra båda två! Har jämfört dom två korten nu och tror jag ska jaga och se om jag inte kan få tag på någon med GTX970M. Men finns det nåt kort som är i närheten av 970? Eller är det 860 som gäller?

Permalänk
Skrivet av Noobcake:

Tack!!
Dom verkar riktigt bra båda två! Har jämfört dom två korten nu och tror jag ska jaga och se om jag inte kan få tag på någon med GTX970M. Men finns det nåt kort som är i närheten av 970? Eller är det 860 som gäller?

Det finns GTX960m som i princip är ett lite optimerat gtx 860m alltså ingen vidare förbättring.

GTX 965m finns men används inte mycket

Så 970M är nog det som är the shit just nu, i princip rätt så nära ett GTX770 på desktopsidan i prestanda, väldigt bra för att vara en laptop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av F@|)€r/\/:

Det finns GTX960m som i princip är ett lite optimerat gtx 860m alltså ingen vidare förbättring.

GTX 965m finns men används inte mycket

Så 970M är nog det som är the shit just nu, i princip rätt så nära ett GTX770 på desktopsidan i prestanda, väldigt bra för att vara en laptop!

Tack för ditt svar

Antar att det är det kortet som gäller om man vill kunna köra på ultra på dom mobaspel som finns idag, men även kunna överleva framtida patchningar utav spelen.
Får ligga som en igel på prisjakt och kolla varje dag 💖💖

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Noobcake:

Den första har sämre skärm de två andra har IPS skärmar.

Sen verkar det skilja nån usb port osv men inget större.

En har 128gb ssd + 1tb hdd de två andra har 256gb ssd endast

En har 4gb GTX860m vilket jag förstår är en äldre version än 2GB versionen som ska vara Maxwell arkitektur och de gamla Kepler.

Skillnaden mellan grafikkorten i prestanda borde inte vara stor, och 2gb är mer än väl för ett GTX860M.

Sen hade den andra 17tummaren 12GB ram också, de två andra har 8GB men det är inte av speciellt stor betydelse.

Själv skulle jag välja antingen den andra 17tummar eller 15tummaren beroende på hur stor dator jag ville ha, i prestanda är de i princip de samma.

Det ska sägas att alla dessa datorer klarar dina krav på spel utmärkt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noobcake:

Hej forumet!

Jag skulle behöva hjälp att hitta en laptop som klarar Dota2, Heroes of storm, league of legends m.m samt CS:GO.
Jag har möjlighet att dra av momsen när jag köper datorn, och ju billigare desto bättre såklart.
Men hade tänkt mig runt 8-10.000kr ex moms. Men hittar ni en billigare vore det fantastiskt.

Helst en Asus då dom aldrig strulat förut för mig, även gärna SSD men där är frågan om det inte är bättre att köpa en egen och sätta i? Tänkte mest att då får man en lite bättre då jag antar att dom inte klämmer in det bästa som finns?
Skärm helst 17,3 men får jag mycket mer dator för pengarna om jag tar en mindre så är det nog att föredra, men som sagt helst 17.

Vikt & design spelar absolut ingen roll, men väldigt gärna bakgrundsbelyst tangentbord.

Tack på förhand
/Noobcake

duger med hd4400/4600 för dom spelen.

Permalänk
Skrivet av F@|)€r/\/:

Den första har sämre skärm de två andra har IPS skärmar.

Sen verkar det skilja nån usb port osv men inget större.

En har 128gb ssd + 1tb hdd de två andra har 256gb ssd endast

En har 4gb GTX860m vilket jag förstår är en äldre version än 2GB versionen som ska vara Maxwell arkitektur och de gamla Kepler.

Skillnaden mellan grafikkorten i prestanda borde inte vara stor, och 2gb är mer än väl för ett GTX860M.

Sen hade den andra 17tummaren 12GB ram också, de två andra har 8GB men det är inte av speciellt stor betydelse.

Själv skulle jag välja antingen den andra 17tummar eller 15tummaren beroende på hur stor dator jag ville ha, i prestanda är de i princip de samma.

Det ska sägas att alla dessa datorer klarar dina krav på spel utmärkt!

Tack för ditt svar

Trodde alina lurades med "sämre" kort på 2gb?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2861594

Så då är ips och 2gb bättre?

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

duger med hd4400/4600 för dom spelen.

Hej,

Har kört med 740m och 4600 och det räckte inte riktig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Purjolöken:

Hej,

Har kört med 740m och 4600 och det räckte inte riktig

jasså? kanske dåligt prolle då för jag har kört lol med en i5 och hd 4000, flöt på bra.

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

jasså? kanske dåligt prolle då för jag har kört lol med en i5 och hd 4000, flöt på bra.

Dota2 oxå? Inte ultra då? Hade asus k56cb med i5 740M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Purjolöken:

Dota2 oxå? Inte ultra då? Hade asus k56cb med i5 740M

ultra? nej nej, allt på lägsta, men då ts inte skriver hur bra spelen ska flyta så skrev jag bara att för dom spelen funkar det med hd 4400/4600, inte ens ett gtx860 kan maxa cs go.

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

ultra? nej nej, allt på lägsta, men då ts inte skriver hur bra spelen ska flyta så skrev jag bara att för dom spelen funkar det med hd 4400/4600, inte ens ett gtx860 kan maxa cs go.

Det stämmer inte då ett 850M maxxar go

http://www.notebookcheck.net/Counter-Strike-Global-Offensive-...