Behöver hjälp kan inte öppna program

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp kan inte öppna program

Hej, nu har det blivit helt konstigt med min dator hade nyss en windows update igårkväll och idag startade jag datorn och skulle lira men funkar inte för jag kan inte öppna olika saker t.ex tänkte installera en grej och då står det " Det gick inte att komma åt tjänsten Windows Installer. Detta kan hända om Windows Installer inte är korrekt installerat. Kontakta företagets supportavdelning föär ytterligare hjälp." så jag googlade lite och då sa dom att jag kunde återställa min dator men det funkar inte för när jag klickar på systemåterställning så står det "C:\Windows\system32\rstrui.exe
Tjänsten kan inte startas. Anledningen är antingen att tjänsten är spärrad eller att inga aktiva enheter är associerade med den" och detta sista felet som poppar up får jag på flera olika saker t.ex hände samma sak när jag skulle in på regedit fast då stod det "C:\Windows\system32\regedit
Tjänsten kan inte startas. Anledningen är antingen att tjänsten är spärrad eller att inga aktiva enheter är associerade med den"

Tack i förväg, vill verkligen fixa detta snarast.

Permalänk
Medlem

Windows-version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Windows-version?

Windows 7, fast det är lugnt jag fixade det genom att starta datorn i felsäkert läge och sedan återställa den till innan windows updaten men tack ändå