Plocka ihop en dator för GTA V! (Budget: Max 7K inkl. montering

Permalänk
Medlem

Plocka ihop en dator för GTA V! (Budget: Max 7K inkl. montering

Hej på er alla!

Jag har lite problem med att spela gta, min dator är lite för sketen(laptop) så tänker att nu är det dags för en ny. Jag kan inte montera den själv, har inte lust att förstöra delar men om jag inte kommer ihåg fel har inet en serive där dem bygger ihop datorn åt mig?

Anyway, Jag hade gärna sett att få så höga inställningar som möjligt med minst 40fps (Helst 60) för max 7k. Kan absolut inte spendera mer pengar då jag fortfarande studerar ch har inte så mycket att röra mig på.

hoppas någon kan ta tiden och hjälpa mig, hade varit grymt tacksam!

Rubrik förtydligad
Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Entusiast

Vilka är dina nuvarande delar först och främst?
Finns ju en stor chans att saker kan återanvändas

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Vilka är dina nuvarande delar först och främst?
Finns ju en stor chans att saker kan återanvändas

det är en gammal sketen laptop..:P kanske borde lagt till det i texten..

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Hej på er alla!

Jag har lite problem med att spela gta, min dator är lite för sketen(laptop) så tänker att nu är det dags för en ny. Jag kan inte montera den själv, har inte lust att förstöra delar men om jag inte kommer ihåg fel har inet en serive där dem bygger ihop datorn åt mig?

Anyway, Jag hade gärna sett att få så höga inställningar som möjligt med minst 40fps (Helst 60) för max 7k. Kan absolut inte spendera mer pengar då jag fortfarande studerar ch har inte så mycket att röra mig på.

hoppas någon kan ta tiden och hjälpa mig, hade varit grymt tacksam!

Det går nog fortare med monteringen om du ber en polare eller en här på sweclockers hjälpa dig att montera den, tror Inet tar 7 dagar för att montera ihop den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Hej på er alla!

Jag har lite problem med att spela gta, min dator är lite för sketen(laptop) så tänker att nu är det dags för en ny. Jag kan inte montera den själv, har inte lust att förstöra delar men om jag inte kommer ihåg fel har inet en serive där dem bygger ihop datorn åt mig?

Anyway, Jag hade gärna sett att få så höga inställningar som möjligt med minst 40fps (Helst 60) för max 7k. Kan absolut inte spendera mer pengar då jag fortfarande studerar ch har inte så mycket att röra mig på.

hoppas någon kan ta tiden och hjälpa mig, hade varit grymt tacksam!

Du har ingen polare som kan hjälpa dig bygga ihop datorn?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har du skärm, tangentbord och mus?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Har du skärm, tangentbord och mus?

Skrivet av bärplockaren:

Du har ingen polare som kan hjälpa dig bygga ihop datorn?

Skrivet av MedionR:

Det går nog fortare med monteringen om du ber en polare eller en här på sweclockers hjälpa dig att montera den, tror Inet tar 7 dagar för att montera ihop den.

Jag har skärm tangentbord o mus,ja. så borta är jag inte

Jo det kanske jag har men tar hellre att inet bygger åt mig, ont om plats här hemma och en hel del djur..:)

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Om inet bygger den (799kr) så har du en tight budget för en speldator tyvärr.. Om jag var du så skulle jag åtminstone försöka att ordna ett sätt att få den monterad utan Inet. Kanske kan du försöka sätta dig in i hur man bygger, finns många bra videor. Det är inte alls svårt och du kommer inte ha sönder nåt om du inte t.ex böjer pinnar på cpu bara..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Begagnat?

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

Ska inet bygga åt dig har du bara kvar 6000 till komponenter och det blir inte bästa som finns direkt.

Jag tycker du ska titta på begagnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ska inet bygga åt dig har du bara kvar 6000 till komponenter och det blir inte bästa som finns direkt.

Jag tycker du ska titta på begagnat.

får göra det

tack alla

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Kikade för skojs skull på färdigbyggda
http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/asus...

8000kr - i5 med gtx 760 och windows, färdigmonterad och med 12 månaders garanti känns ju helt okey.

Kika över blocket och vänner så kanske du får en schysst burk för 4-5

6890kr som fyndvara på http://www.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/fyndvaror-stationa...

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Kikade för skojs skull på färdigbyggda
http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/asus...

8000kr - i5 med gtx 760 och windows, färdigmonterad och med 12 månaders garanti känns ju helt okey.

Kika över blocket och vänner så kanske du får en schysst burk för 4-5

6890kr som fyndvara på http://www.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/fyndvaror-stationa...

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Utvärdera ditt svar och återkom gärna med förslag anpassad efter TS

Permalänk
Medlem

Som de andra säger så försök hitta någon som kan bygga datorn åt dig, men du skulle kunna bygga den själv också. Förstår dig att du är rädd för att förstöra dator delarna men lovar och svär de går inte sönder lika enkelt som du tror.

Men begagnat är mest bang for the Buck dock så är de alltid risker. Om du köper från butik har du i alla fall lite säkerhet. Men om du inte hittar begagnat eller någon som kan bygga så hjälpar vi dig så gott vi kan att hitta de mest bang for the buck datorkomponenter!

Permalänk
Medlem

Här har du ett tips, http://www.inet.se/kundvagn/visa/7904472/2015-04-06 Klarar nog spelet galant på high settings

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Här har du ett tips, http://www.inet.se/kundvagn/visa/7904472/2015-04-06 Klarar nog spelet galant på high settings

Var inte de där lite väl dyrt för ett 280x?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Här har du ett tips, http://www.inet.se/kundvagn/visa/7904472/2015-04-06 Klarar nog spelet galant på high settings

Glöm inte hårddisk bara om TS inte har en liggande dock.

Fråga till TS
Behöver du operativsystem till din nya dator eller löser du det på annat sätt?

Permalänk
Medlem

Stationär dator för GTA V! vilken ska man köpa?

Hej!

Jag börjar med att säga att jag varken har tid att bygga eller ork att bygga en egen dator, sitter just nu med en gammal laptop så tänkte att det var dags för stationär.

Jag ska köpa på CDON, jag har hittat två stycken änsålänge, runt 7k är egentligen min budget men dessa två är långt över..får gärna tipsa mig om bästa möjliga dator..:)

"Corsair Gaming PC powered" : http://cdon.se/hemelektronik/corsair-pc-powered-by-asus/corsa...

"Predator G3-605" : http://cdon.se/hemelektronik/acer/predator-g3-605-i5-4460-8gb...

vilken är den bästa av dessa två? egentligen är ju budgeten 7k för måste köpa skärm,t-bord,headset också :S Begagnat köper jag helst inte, har ingen bil och studerar fortfarande så kan inte åka och hämta någon dator.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Predator är bättre. 960 är ganska mycket bättre än ett 750ti som sitter i den andra. Det som talar för den andra är att den har en ssd men det skulle du kunna köpa till om så önskas för en betydligt billigare peng än mellanskillnaden datorerna emellan.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloback:

Predator är bättre. 960 är ganska mycket bättre än ett 750ti som sitter i den andra. Det som talar för den andra är att den har en ssd men det skulle du kunna köpa till om så önskas för en betydligt billigare peng än mellanskillnaden datorerna emellan.

tack för snabbt svar! det var det jag trodde men tänkte att jag frågar proffsen för att vara säker!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Hej!

Jag börjar med att säga att jag varken har tid att bygga eller ork att bygga en egen dator, sitter just nu med en gammal laptop så tänkte att det var dags för stationär.

Jag ska köpa på CDON, jag har hittat två stycken änsålänge, runt 7k är egentligen min budget men dessa två är långt över..får gärna tipsa mig om bästa möjliga dator..:)

"Corsair Gaming PC powered" : http://cdon.se/hemelektronik/corsair-pc-powered-by-asus/corsa...

"Predator G3-605" : http://cdon.se/hemelektronik/acer/predator-g3-605-i5-4460-8gb...

vilken är den bästa av dessa två? egentligen är ju budgeten 7k för måste köpa skärm,t-bord,headset också :S Begagnat köper jag helst inte, har ingen bil och studerar fortfarande så kan inte åka och hämta någon dator.

Tänk på att köpa till ett minne till, då de bara sitter ett i. Du går miste om dualchannel i och med de, vilket sänker prestandan nämnvärt.

För dessa pengar får du en egenkonfad dator ihopplockad som är bättre för samma peng.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Tänk på att köpa till ett minne till, då de bara sitter ett i. Du går miste om dualchannel i och med de, vilket sänker prestandan nämnvärt.

För dessa pengar får du en egenkonfad dator ihopplockad som är bättre för samma peng.

okej, ska tänka på detta!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Jag förstår poängen med att köpa ett klart bygge. Är det du vill så kör på det.

Men du.. du tjänar pengar och prestanda på att bygga den själv.
Så varför inte fråga här på Sweclockers om det finns någon som vill hjälpa dig med det?
Jag brukade tycka det var skitkul att bygga dator. Till mig eller annan. Tror inte jag är ensam om det och pizza är gott

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag förstår poängen med att köpa ett klart bygge. Är det du vill så kör på det.

Men du.. du tjänar pengar och prestanda på att bygga den själv.
Så varför inte fråga här på Sweclockers om det finns någon som vill hjälpa dig med det?
Jag brukade tycka det var skitkul att bygga dator. Till mig eller annan. Tror inte jag är ensam om det och pizza är gott

hehe, jo det är sant men färdigt är nog lättast och har väldigt lite plats med många nyfikna djur..:P

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av ItsLea:

hehe, jo det är sant men färdigt är nog lättast och har väldigt lite plats med många nyfikna djur..:P

Låt folk här rekommendera en dator istället som du pröjsar t.ex inet eller komplett för att bygga ihop åt dig då. Du kommer få mer pang för pengarna, garanterat.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade, tråd flyttad*

Observera att vi ej tillåter flera trådar om samma ämne (korspostning), se §3.3. Jag passade även på att flytta tråden till rätt forumdel.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Datorer med i3 processor och gtx 760 är egentligen inga speldatorer specielt inte för games så som gta v som drar nytta av högt klockade intel quad (minst) och minst ett r9 280x. Du borde absolut bygga själv med den budgeten och/eller kombinera vissa grejer begagnade.