Fick ett konstigt meddelande

Permalänk
Medlem

Fick ett konstigt meddelande

Vet inte vad det är, klickade på den och hamnade på en sida där det stod att jag vann 10.000kr för något.
Jag vet att det är en scam och jag vet inte om jag har nu fått virus i telefonen.

Någon som har fått nåt liknande:
http://community.giffgaff.com/t5/Help-Support/Message-from-qu...

Någon som vet vad det kan vara?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk

Jag har inte fått något liknande men radera skiten och kör igenom med Malwarebytes

Permalänk
Medlem
Skrivet av NybbTronio:

Jag har inte fått något liknande men radera skiten och kör igenom med Malwarebytes

Alrighty

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

det är bara skit, såklart. ta bort och kör malwarebytes.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Svårt för oss att veta om du har fått virus eller inte men du kan ju alltid ge malwarebytes eller något annat virus program till telefonen ett försök. Jag har själv aldrig fått något virus av någon sådan sida. Men jag tycker det är lustigt att de har fått tag på ditt nummer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

det är bara skit, såklart. ta bort och kör malwarebytes.

Jadå, håller på med det.

Skrivet av adaq:

Svårt för oss att veta om du har fått virus eller inte men du kan ju alltid ge malwarebytes eller något annat virus program till telefonen ett försök. Jag har själv aldrig fått något virus av någon sådan sida. Men jag tycker det är lustigt att de har fått tag på ditt nummer

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte heller vart fan dom har fått tag i numret, har inte gjort något skumt med telefonen eller något sånt.
Länken som fanns i meddelandet har blivit rapporterad till zban.co, tydligen så gör dom URL:er kortare.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Skannat med malwarebytes och det fanns inget virus.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Jag fick exakt samma sms för ett par dagar sedan.
Klickar inte på sådana länkar, lyckligtvis.

Permalänk

Klicka aldrig på sånt där. Det kan bara ge trubbel.

Tycker sånt där tenderar att explodera. Funderar på om man kan "anmäla detta till sin operatör så att inte 50+ inte råkar illa ut men de får väl lära sig?

Otroligt, är det nån som i dag gå på det där. Men det måste det ju vara eftersom att dom orkar diva dessa företag.

Otroligt.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

jag får ibland såna konstiga popups när jag porrsurfat med telefonen haha, bara klicka bort skitet..

Permalänk
Medlem

Jag fick nyss ett likadant SMS, med ett av mina smeknamn i början... Har inte klickat på länken, men det här var fan läskigt. Kan det vara något som får tag på alla offrens kontakter i telefonen? Har anonymt nummer, så det är konstigt att dom vet mitt namn.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem

Jag fick också ett liknande idag. Tredje gången på några få veckor. Bör man köra återställning?

Permalänk
Avstängd

Fick nåt från zban.co idag "Hej Chrille" - Jag har aldrig i mitt liv använt det smeknamnet så hur i helvete kommer dom ens fram till detta skitet?

Permalänk
Medlem

Meddelanden kan oseriösa aktörer skicka till dig via SMS, Whatsapp etc utan att du är infekterad av något malware. Se bara till att INTE klicka på länkar i sådana meddelanden för DÅ kan du däremot få in ohyra!

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)