Vilka temperaturer får ni med PH-TC14PE

Permalänk
Medlem

Vilka temperaturer får ni med PH-TC14PE

Hej alla sweclockare!

Jag köpte min nya dator för 3 dagar sen och gav mig på överklockning så fort jag fick ihop allt! Jag har hittat en stabil klock på 4,7ghz 1,339v, dock så blir den något varm 78c i full load i prime95, vet ej om jag har monterat cpu fläkten fel eller om det är helt normalt. I alla fall vilken temp ligger ni på med eran PH-TC14PE väldigt nyfiken!

http://www.inet.se/produkt/6909841/phanteks-ph-tc14pe-svart
(PS. Datorn som jag äger finns i sign)

Mvh
Sebastian

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Vet inte varför du har fått för dig att du har hög temperatur för att du har 78 grader under full belastning. Skulle vilja påstå att det är fullt normalt och kanske rentav inte alls speciellt varmt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool Runnings:

Vet inte varför du har fått för dig att du har hög temperatur för att du har 78 grader under full belastning. Skulle vilja påstå att det är fullt normalt och kanske rentav inte alls speciellt varmt.

Jag sa aldrig att det va för högt. Utan att den blir något varm, men syftet med denna tråden va för att se vad allt annat folk får för temperaturer med PH-TC14PE inte ifall min processor är/inte varm!

Citat:

Jag köpte min nya dator för 3 dagar sen och gav mig på överklockning så fort jag fick ihop allt! Jag har hittat en stabil klock på 4,7ghz 1,339v, dock så blir den något varm 78c i full load i prime95, vet ej om jag har monterat cpu fläkten fel eller om det är helt normalt. I alla fall vilken temp ligger ni på med eran PH-TC14PE väldigt nyfiken!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!