sköt mig själv i foten/köpte mitt andra par corsair lurar

Permalänk

sköt mig själv i foten/köpte mitt andra par corsair lurar

Hade ett par corsair vengeance 2100 lurar i ett år tills dom brakade samman helt. Tyckte ljudet var lite halvknasigt då de knastrade som fan ibland vid högre ljud. Sen ramlade iofs ena örat av också.
Lämnade tillbaka dom och köpte corsair gaming h2100. I hopp om att jag hade otur med första lurarna.

För de första kan jag inte använda deras egna corsair headset control panel, det kraschar bara innan det startar.
Sen är mikrofonen så jävla låg att jag knappt hörs i skype/mumble osv. Det verkar inte finnas någon mic-boost?
Sen vet jag inte om ja fick ett par trasiga igen eller om inställningarna är fel, för det burkiga ljudet känns ju jävligt trist när man pungar 1300 för ett par hörlurar. Lyckades starta control panel 1 gång men det verkade inte spela någon roll vad jag hade för inställningar där, ljudet var lika burkigt iaf.

Finns det någon annan equalizer man kan använda för usb lurar? provat med realtek hd audio manager men fungerar inte då den inte hittar mina hörlurar där.

Permalänk
Medlem

Om du precis i dagarna köpt dem så lämna tillbaka dem.

Annars har du i kontrollpanelen "Ljud" väl där markera microphone o klicka egenskaper nere till höger.
Där har du micboost o lite annat i de olika flikarna.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar