Permalänk

Problem med mic!

Hejsan!

Till att börja med så hoppas jag att detta är rätt rum för denna typ av fråga då jag inte hittade någon flik för mic problem.
Har problem med att få min mic att fungera, när jag ville testa att använda FRAPS och spela in min röst så gick det inte. När jag har försökt med olika inställningar och försökt hitta liknande problem på nätet har det inte hittats.
Hårdvaran jag har om det kanske hjälper om någon vill hjälpa mig är:
Asus z97-a moderkort
QPAD QH-90 hörlurar med mic
När jag tittar efter alla enheter som är anslutna så står till och börja med mitt headset som högtalare. Får upp i mitt Realtek HD audio Maneger när jag pluggar in dem att jag ansluter "Mic in" och hörlurar som "Over ear". Sedan så när jag försöker testa om det händer något med den gröna mätaren vid micen som är ansluten i enhter så rör den sig inte när jag pratar men försvinner när jag håller in push-to-talk och rör sig inte då heller när jag pratar. Ända gången annars den rör sig är när jag ändrar min mic volym. Testade även nu att ha ett samtal på skype men det är bara brus för både mig och den som jag pratar med.
Uppskattar alla förslag till hjälp! Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska göra tack på förhand!

Permalänk

Löste det, typ.
Kabeln verkar ha gått av inuti så det är glapp. Simpel lösning på flera timmars krångel.