Permalänk
Medlem

Råd vid datorköp

Hade tänkt köpa mig en ny dator. Ska mestandels spela (cs go) och använda den till annat vanligt. Har en budget på 8000 och har bland annat tittat på denna: http://greattech.se/product.html/infinity-define?category_id=267 men många recensioner menar att företaget är lite sådär... Tipsa om datorer och gärna om ihopsatta på inet å sånt, så bra som möjligt för 8000 kr helt enkelt (plus minus 500).

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det är ett litet företag. Kanske inte har resurser att ha en bra kundservice.
Jag själv köper bara från de stora: Inet, Komplett, NetOnNet, Webhallen, Dustin, CDON

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

Många som fått datorer felmonterade och liknande tydligen (vad jag läst iaf) så verkar inte bara vara kundservicen som brister.

Permalänk
Skrivet av agul:

Hade tänkt köpa mig en ny dator. Ska mestandels spela (cs go) och använda den till annat vanligt. Har en budget på 8000 och har bland annat tittat på denna: http://greattech.se/product.html/infinity-define?category_id=267 men många recensioner menar att företaget är lite sådär... Tipsa om datorer och gärna om ihopsatta på inet å sånt, så bra som möjligt för 8000 kr helt enkelt (plus minus 500).

Tack på förhand

Denna datorn har jag rekommenderat för flera kompisar som sedan köpt den. Funkar riktigt bra http://m.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/asus-m32ad-nr013s/210747.3012/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Denna datorn har jag rekommenderat för flera kompisar som sedan köpt den. Funkar riktigt bra http://m.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/asus-m32ad-nr013s/210747.3012/

Skickades från m.sweclockers.com

Prisvärd i förhållande till att plocka ihop en egen på inet?
Tack för tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agul:

Prisvärd i förhållande till att plocka ihop en egen på inet?
Tack för tips.

Svårt att få ihop en bättre dator i delar i den priskategorin om man både ska windows och montering. Det gör att 1800kr ryker innan du ens börjat välja delar. Ska den monteras så försvinner även möjligheten att beställa delarna där de har bäst pris, vilket är ett måste i budgetbyggen. Det tråkiga med den länkade burken är att det inte finns något att bygga vidare på om det ska uppgraderas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Skrivet av agul:

Prisvärd i förhållande till att plocka ihop en egen på inet?
Tack för tips.

Jag byggde ihop min dator i desc för ca. 8k så enligt mig ja, den har varit nere på 7k och då ångrade jag att jag köpte min dator xD. Spelprestandan är väl helt klart decent och cs körs på cirka 200-300 fps på max.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Svårt att få ihop en bättre dator i delar i den priskategorin om man både ska windows och montering. Det gör att 1800kr ryker innan du ens börjat välja delar. Ska den monteras så försvinner även möjligheten att beställa delarna där de har bäst pris, vilket är ett måste i budgetbyggen. Det tråkiga med den länkade burken är att det inte finns något att bygga vidare på om det ska uppgraderas.

Skickades från m.sweclockers.com

Windows är no need. Vet att jag begär mycket men ingen som är villig att sätta ihop ett förslag på t.ex. inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av agul:

Windows är no need. Vet att jag begär mycket men ingen som är villig att sätta ihop ett förslag på t.ex. inet?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7912884/2015-04-20

Nått i denna stilen. Välj ett annat chassie om du vill. Du har ingen dator nu som man kan använda något ifrån? Har du t.ex en hdd så kan du köpa en ssd ist

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7913640/2015-04-21

Synpunkter? Blev lite dyrare än jag tänkt mig men verkar som en kompis hjälper till med själva byggandet.

Permalänk

250 GB HDD?! För en hundring till får du 1 TB

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agul:

Det är väldigt svårt att bygga ihop ett datorpaket ifall du inte bestämmer dig för hur du vill ha det.

1. Du säger att det ska byggas ihop av t.ex Inet, sen bygger en polare - Detta gör ju att man kan beställa från sidor som inte bygger, ifall det blir billigare.
2. Du säger att du ska bygga för 8k, sen bygger du ihop något för 10k.
3. "Windows är no need" - fast du räknar med windows i det datorbygge du själv föreslog?

Det är väldigt stor skillnad på 8 och 10 tusen i budget. Det är skillnaden på att köra en oklockbar i5:a eller en överklockningsbar med extra kylare + ett annat grafikkort av bättre modell.

Bestäm dig hur du har tänkt dig att du vill ha det så ska du nog se att hjälpen du får blir mycket bättre och du får ett bättre datorpaket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Det är väldigt svårt att bygga ihop ett datorpaket ifall du inte bestämmer dig för hur du vill ha det.

1. Du säger att det ska byggas ihop av t.ex Inet, sen bygger en polare - Detta gör ju att man kan beställa från sidor som inte bygger, ifall det blir billigare.
2. Du säger att du ska bygga för 8k, sen bygger du ihop något för 10k.
3. "Windows är no need" - fast du räknar med windows i det datorbygge du själv föreslog?

Det är väldigt stor skillnad på 8 och 10 tusen i budget. Det är skillnaden på att köra en oklockbar i5:a eller en överklockningsbar med extra kylare + ett annat grafikkort av bättre modell.

Bestäm dig hur du har tänkt dig att du vill ha det så ska du nog se att hjälpen du får blir mycket bättre och du får ett bättre datorpaket

Sant!

Tycker generellt att man ska börja med ett avskalat bygge. Skit i cpukylare och lägg det på grafikkortet. Skit i 250GB hdd och lägg pengarna på grafikkort, eller lägg till en 100ing och köp 1TB. Lagring och kylare kan man senare lätt uppgradera vid behov. Om man inte behöver w8 frigörs ännu mer cash, samt att du kan spara på att dela upp köpet på flera återförsäljare.. Helt plötsligt sitter du med bästa i5an, 970, modulärt 80+guld agg och 250GB ssd för priset. Samt att du lätt kan bygga vidare om något år om det behövs..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB