Om man ska skicka ett Grafikkort. Hur ska man paketera det?

Permalänk

Om man ska skicka ett Grafikkort. Hur ska man paketera det?

Tjenare, om jag ska skicka iväg mitt GTX 760 hur ska jag paketera det?

Permalänk
Medlem

Nödvändigt

  • ESD-påse

Önskvärt

  • Låda

  • Tidningspapper

Sätt nog med tidningspapper i lådan runt GPUn så den inte åker runt!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av Alexander7938:

Nödvändigt

  • ESD-påse

Önskvärt

  • Låda

  • Tidningspapper

Sätt nog med tidningspapper i lådan runt GPUn så den inte åker runt!

jag har ingen låda, men tänkte köpa en sån
låda från coop typ, en vanlig kartong låda xD, och paketera den med esd påse, sen bubbelplast runt. sen i kanterna för att den inte stötas tidningspapper eller skumgummi, skulle de räcka?
Vad ska man ta för ett 760?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xBumbiBjörn:

jag har ingen låda, men tänkte köpa en sån
låda från coop typ, en vanlig kartong låda xD, och paketera den med esd påse, sen bubbelplast runt. sen i kanterna för att den inte stötas tidningspapper eller skumgummi, skulle de räcka?
Vad ska man ta för ett 760?

Precis, så här gjorde jag när jag skulle skicka iväg ett grafikkort som gick sönder.
Stoppa den i en ESD-påse (DU MÅSTE GÖRA DETTA ANNARS GÅR DEN ANTAGLIGEN SÖNDER), ta en tidning riv ut en sida och gör en boll. Sätt i grafikkortet i en bra låda för dess storlek sedan fyller du resten av tomrummet med tidningspappret, klart!

Ingen aning vad man ska ta för ett 760, kolla runt lite vetja!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av Alexander7938:

Precis, så här gjorde jag när jag skulle skicka iväg ett grafikkort som gick sönder.
Stoppa den i en ESD-påse (DU MÅSTE GÖRA DETTA ANNARS GÅR DEN ANTAGLIGEN SÖNDER), ta en tidning riv ut en sida och gör en boll. Sätt i grafikkortet i en bra låda för dess storlek sedan fyller du resten av tomrummet med tidningspappret, klart!

Ingen aning vad man ska ta för ett 760, kolla runt lite vetja!

tack som fan för hjälpen asså, guldvärd e du
tror jag börjar med bud från 1000 spänn så får vi se hur långt de når.

Permalänk
Medlem

Tänk på att packa riktigt ordentligt. Det är inte postens skyldighet att sköta ditt paket väl. Du ska kunna tappa det från 1.5 meters höjd utan några problem.

Permalänk
Skrivet av l4nky:

Tänk på att packa riktigt ordentligt. Det är inte postens skyldighet att sköta ditt paket väl. Du ska kunna tappa det från 1.5 meters höjd utan några problem.

jorå!
tack så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Tänk på att packa riktigt ordentligt. Det är inte postens skyldighet att sköta ditt paket väl. Du ska kunna tappa det från 1.5 meters höjd utan några problem.

Så det är därför mina paket alltid kommer helt trasiga ifrån posten!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xBumbiBjörn:

tack som fan för hjälpen asså, guldvärd e du
tror jag börjar med bud från 1000 spänn så får vi se hur långt de når.

Se till att kortet inte åker runt. Är det sönder när det kommer fram till köparen får du stå för hela kalaset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av makn:

Se till att kortet inte åker runt. Är det sönder när det kommer fram till köparen får du stå för hela kalaset

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, fungerar inte så på begagnat marknaden. Men går något sönder på grund av sin egna dåliga packning bör man av ren good will ta tillbaks kortet (inget lagkrav). Annars är det posten eller köparen som tar smällen (om kortet är bra packat och man valt att skicka det som paket).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nej, fungerar inte så på begagnat marknaden. Men går något sönder på grund av sin egna dåliga packning bör man av ren good will ta tillbaks kortet (inget lagkrav). Annars är det posten eller köparen som tar smällen (om kortet är bra packat och man valt att skicka det som paket).

Beror på vilket frakt-alternativ man tar. Säljer man på Blocket och fraktar genom Blocket paketet så är det köparen som kommer stå för kostnaden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Beror på vilket frakt-alternativ man tar. Säljer man på Blocket och fraktar genom Blocket paketet så är det köparen som kommer stå för kostnaden.

Ja jag skrev ju om att man måste skicka vara som paket (som t.ex posten har och inte brev), annars har man ingen garanti på fraktskador. Sen har jag inte koll på just blocket paket.

Men säljaren har inte mycket ansvar, utan du som köpare måste undersöka varan innan köp i så fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar