Permalänk
Medlem

Nexus 9 - Problem

Hej

Har en fråga till er Nexus 9 användare.

Köpte en Nexus 9 från Netonnet för ca 3 veckor sedan.
De senaste dagarna har jag märkt ett par problem med den, vore intressant att se om ni har liknande problem.

1. Skärmen blinkar *flickering* då och då... Mestadels när jag surfar i Chrome och använder YT.
2. Batteriet slukas snabbt. Går ner från 100% till 50% på någon timme, vid vanlig webbsufning. Inte alls så på min iPad Air.
3. Igår blev den så varm på övre sidan av plattan, att jag nästintill brände mig.

Mycket missnöjd med plattan. Ville ersätta min Air med den.. Men tar nog tillbaka min Air och lämnar tillbaka Nexusen. Besvikelse.

Permalänk
Medlem

Har märkt liknande på min nexus 7 tror det kan ha något att göra med nya android uppdateringen, händer samma med brightness för mig även om man ställt av auto så åker brightness upp och ner lite som det vill oavsett belysning runt.

Jo så e det här med dom äter ganska mycket batteri eftersom dom ofta har lite kraftfullare hårdvara än apple motsvarigheter, sen finns det nog fler punkter man skulle kunna ta med här men batteri tiden är inte den bästa som du säger.

Har varit med om samma där med min nexus 7 specifikt när man gör något cpu eller gpu krävande eller laddar den.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|