Permalänk
Medlem

Datortips för krävande spel

Hej!

Planerar på att köpa en ny dator, min budget ligger på ca 10k. Har ni några förslag på datorer för ca 10k som klarar av spel som GTA V på high och 60fps.

Tack i förhand för alla tips!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Förslag/förbättringar till denna dator

Någon som kan hjälpa mig med förslag/förbättringar till denna dator? Väldigt tacksam för alla svar!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7929891/2015-04-27

Permalänk
Medlem

Det är ett bra paket.
Du kommer kunna spela GTA V med nycket bra resultat.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Avstängd

Du har glömt chassi att montera datorn i.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Nej, uselt val av HDD.

Permalänk
Medlem

Har lagt till det glömda chassit, behöver mer feedback. Har ni några förslag på ifall man kan dra ner lite på priset och fortfarande få nästan lika bra prestanda?

Permalänk

Något åt detta håll kanske:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7930257/2015-04-27

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd

Kanske något liknande detta, Finns det utrymme i budgeten skulle jag valt en 250gb SSD.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7930261/2015-04-27

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Peppar2014 erbjuder ett okej alternativ. 290X ligger i runda slängar 2-3 FPS efter (kollade då på Battlefield på 1080p med 4xAA) vilket inte är dåligt alls med tanke på prisskillnaden. Asus-korten kan bli halvt högljudda. Hade det varit jag personligen hade jag kört på MSI:s lösning. Verkar egentligen regera på GPU-kylning. Detta är enbart baserat på videor med ljudsnuttar av kortens kylning, så ta det inte för hårt. Asus gör fortfarande fina kort och är definitivt inte mest högljutt bland alla som finns.

I övrigt vet jag inte precis var man kan dra ner på priset särskilt mycket. Finns så klart billigare chassin att hittas, men Define R5 är ju ett riktigt schysst chassi.

Får jag lov att fråga varför du väljer en DVD-brännare? Är det för att kolla på DVD-filmer? För i så fall förstår jag. Men det är nog enda anledningen jag kan se till en sån. Går mycket fortare och smidigare t.ex. att installera Windows från USB.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk

Förstår mig inte helt och hållet på valet av budgetchassi, men visst, det funkar givetvis. Själv hade jag stuckit någon hundralapp emellan och försökt få ett Fractal Design Core 3300/3500 kanske? Fast kanske att även Antec moderniserat sig numera. Har inte personligen kört Antec på herrans många år. Corsair har även sin SPEC-serie som bör vara schysst prissatta?

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Skrivet av Finlandssvensken:

Förstår mig inte helt och hållet på valet av budgetchassi, men visst, det funkar givetvis. Själv hade jag stuckit någon hundralapp emellan och försökt få ett Fractal Design Core 3300/3500 kanske? Fast kanske att även Antec moderniserat sig numera. Har inte personligen kört Antec på herrans många år. Corsair har även sin SPEC-serie som bör vara schysst prissatta?

Chassi är ju lite av en smaksak, och just det där chassit valde jag mest p.g.a. priset (för att rymmas inom budgeten), samt att det fått hyfsat bra omdöme.
Personligen så hade jag också betalat några hundringar extra för ett chassi med lite högre kvalité. Men chassi är ju inte något som påverkar prestandan nämnvärt så jag brukar inte vara så "noga" då jag väljer chassin i mina förslag, utan väljer något som passar budgeten TS angivit.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Guybrush82:

Chassi är ju lite av en smaksak, och just det där chassit valde jag mest p.g.a. priset (för att rymmas inom budgeten), samt att det fått hyfsat bra omdöme.
Personligen så hade jag också betalat några hundringar extra för ett chassi med lite högre kvalité. Men chassi är ju inte något som påverkar prestandan nämnvärt så jag brukar inte vara så "noga" då jag väljer chassin i mina förslag, utan väljer något som passar budgeten TS angivit.

Du har i och för sig rätt, men jag tänker främst på eleganta lösningar med hårddiskar, fläktfilter och annat sådant som är mycket trevligt. Men det är självklart inte något måste.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*

Citat:

§ 3.3
Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Finlandssvensken:

Peppar2014 erbjuder ett okej alternativ. 290X ligger i runda slängar 2-3 FPS efter (kollade då på Battlefield på 1080p med 4xAA) vilket inte är dåligt alls med tanke på prisskillnaden. Asus-korten kan bli halvt högljudda. Hade det varit jag personligen hade jag kört på MSI:s lösning. Verkar egentligen regera på GPU-kylning. Detta är enbart baserat på videor med ljudsnuttar av kortens kylning, så ta det inte för hårt. Asus gör fortfarande fina kort och är definitivt inte mest högljutt bland alla som finns.

I övrigt vet jag inte precis var man kan dra ner på priset särskilt mycket. Finns så klart billigare chassin att hittas, men Define R5 är ju ett riktigt schysst chassi.

Får jag lov att fråga varför du väljer en DVD-brännare? Är det för att kolla på DVD-filmer? För i så fall förstår jag. Men det är nog enda anledningen jag kan se till en sån. Går mycket fortare och smidigare t.ex. att installera Windows från USB.

Priset skiljer 300kr mellan 290 och 290x kortet, det senare finns även lager. Finns även en fysisk fläkt switch på grafikkortet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Priset skiljer 300kr mellan 290 och 290x kortet, det senare finns även lager. Finns även en fysisk fläkt switch på grafikkortet.

Om möjigheten finns, håller jag också på 290X. Det finns egentligen väldigt liten möjlighet till överklockning på det kortet, men det ska klara av krävande titlar finemang ändå.

Jag är medveten om switchen på kortet. Det jag menar är bara att generellt sett så har jag förstått det som att MSI:s lösning verkar klart tystast om det är något man prioriterar som användare. Sen om man ställer ner ett 290X på silent mode kommer värmen att gå upp enormt mycket också. Det är helt enkelt frågan om en kompromiss som måste tas av slutanvändaren. Som jag skrev, ASUS är verkligen inte det sämsta valet.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Avstängd

Absolut, men sen är ju problemet att Inet bara har ASUS korten.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|