Permalänk
Medlem

Improviserad laddning av DInovoEdge

Laddningsdockan på mitt Dinovo Edge har gått sönder och det verkar omöjligt att få tag på en ny från Logitech.

Skickade ut en trevare för att se om någon sitter på en docka med trasigt tangentbord, men skulle det funka att helt enkelt klippa isär sladden från transformatorn, skala av den, och sedan sätta fast tråden mot + resp - stiften som sitter på undersidan av tangentbordet?

free image host

Min kunskap är 0 om detta men då borde den få rätt mängd ström & spänning & laddas? Vad tror ni om detta?

Permalänk
Medlem

http://forums.logitech.com/t5/Keyboards-and-Keyboard-Mice/din...

Är det glapp i dockan? Finns det skruvar så man kan öppna den?

Troligtvis bara att ingången där du sätter in DC-pluggen har börjat glappa.
Dessa brukar gå att löda om/byta ut, ifall höljet går att plocka isär..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Kollat ebay annars? Brukar alltid finnas laddare direkt från Kina till alla möjliga grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Kollat ebay annars? Brukar alltid finnas laddare direkt från Kina till alla möjliga grejer

Kollade förut och laddare finns, men inte dockningen.. som var trasig.

Logitec är ett slit och slängföretag, som inte säljer reservdelar verkar det som.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Tjo! såg det här tråden utav en händelse, men det råkar vara som så att jag har dockningsstationen som ej används då tangentbordet har gjort sitt. Något utav intresse?

Visa signatur

#1 Antec P280 + Chieftec Nitro 750W PSU, Intel Core I7 2600k @4.8GHz 24/7, Asus P8Z68 Deluxe/Gen3, 16Gb Corsair Vengeance, PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC @ 1120/1570 , Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

http://forums.logitech.com/t5/Keyboards-and-Keyboard-Mice/din...

Är det glapp i dockan? Finns det skruvar så man kan öppna den?

Troligtvis bara att ingången där du sätter in DC-pluggen har börjat glappa.
Dessa brukar gå att löda om/byta ut, ifall höljet går att plocka isär..

Jo det är något som har gått sönder där, men det saknas en bit plast och metall vad jag kan se när jag lyser in.
Dockan verkar brytas av hellre än att öppnas, har försökt med litet olika verktyg men den sitter hårt.

Skrivet av raws89:

Tjo! såg det här tråden utav en händelse, men det råkar vara som så att jag har dockningsstationen som ej används då tangentbordet har gjort sitt. Något utav intresse?

Det har visat sig att en hel del på sweclockers suttit på gamla laddningsdockor, har en som ska skickas till mig nu men tack för svar. Om den också går sönder eller nåt kanske du får ett PM : )
Mitt tangentbord har faktiskt funkat i 7+ år och batteriet räcker fortfarande i flera veckor.

Permalänk

Har du kvar dockan?

@raws89:
Såg ditt meddelande också av en slump.
Behöver en dockningsstation till mitt tangentbord. Har du kvar din? Vad skall du ha för den?

Permalänk
Medlem

Laddaren kvar?

Skrivet av raws89:

Tjo! såg det här tråden utav en händelse, men det råkar vara som så att jag har dockningsstationen som ej används då tangentbordet har gjort sitt. Något utav intresse?

Hej jag letar med efter en docka har du den kvar ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrz666:

Hej jag letar med efter en docka har du den kvar ?

Skickades från m.sweclockers.com

Yes den ligger i en låda fortfarande!

Visa signatur

#1 Antec P280 + Chieftec Nitro 750W PSU, Intel Core I7 2600k @4.8GHz 24/7, Asus P8Z68 Deluxe/Gen3, 16Gb Corsair Vengeance, PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC @ 1120/1570 , Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burbank:

Laddningsdockan på mitt Dinovo Edge har gått sönder och det verkar omöjligt att få tag på en ny från Logitech.

Skickade ut en trevare för att se om någon sitter på en docka med trasigt tangentbord, men skulle det funka att helt enkelt klippa isär sladden från transformatorn, skala av den, och sedan sätta fast tråden mot + resp - stiften som sitter på undersidan av tangentbordet?

http://s8.postimg.org/l3zmp1cr9/Dinovo_Edge.jpg
free image host

Min kunskap är 0 om detta men då borde den få rätt mängd ström & spänning & laddas? Vad tror ni om detta?

Bumpar denna tråden för övriga DiNovo ägare - funkar fint att skala sladden och klistra på koppartråden med tejp som ovan, har laddat på det sättet i några månader. Laddar i 30 min åt gången så är det nästan fullt, man behöver alltså egentligen inte dockan.

Permalänk

Om du kan få isär dockan, så kan du ju alltid löda fast kabeln från nätadaptern till dockan. Gå förbi jacket helt enkelt. Om du vill ha kvar dockfunktionen dvs.