Låg FPS i spel efter formatering

Permalänk
Medlem

Låg FPS i spel efter formatering

Hej! Ny på forumet men tänkte be om hjälp.
Jag formaterade min dator idag, men ångrar det grovt nu. Efter formateringen visar det sig att min FPS ligger mycket lägre än vad den gjorde innan formateringen..

GeForce GTX 970
Intel(R) Core(TM) i5-4570 CPU @ 3.20GHz
8,00 GB RAM

Jag sitter på senaste drivrutinen som jag installerade via GeForce Experience.

Före formateringen låg GTA V på 60 FPS stabilt, men nu kämpar den med 20-25 FPS ingame och är helt ospelbart Även andra spel som Rust, H1Z1, CSGO laggar också otroligt mycket, så hoppas på att jag kan få hjälpen till mitt problem här.

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

låter som du missat några drivrutiner, kolla vad CPU och GPU användningen ligger på när du spelar samt när du inte går något, kolla även vilken MHz din CPU och GPU ligger på när du spelar.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem

Kolla så att din dator inte ställt in processorns grafik som förval då den har stöd för Intel® HD Graphics 4600. Kan va så att du sitter och lirar på den istället?

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|