Buzzande ljud (Högt och irriterande) så fort jag startar CS.

Permalänk
Medlem

Buzzande ljud (Högt och irriterande) så fort jag startar CS.

Hej! Vet inte riktigt vad jag kan göra. Provat olika inställningar, ingenting hjälper. Har realtek ljud.

Så fort CS är igång (i bakgrunden också) så börjar jag få statiskt ljud i hörlurarna. Det är RIKTIGT jobbigt då det är konstant.. Även när jag rör musen nu här när jag skriver så låter det riktigt högt. Har någon en lösning? Letat runt på internet men ingen verkar ha en ordentlig lösning. Vore tacksam om någon känner igen det. Jag har ett helt nytt steelseries v3 hörlursset.

Edit: Provade muta allt och inte röra musen. Hör även ett tickande som går riktigt fort. Tänk er ett sånt där hjul på tivoli som snurrar.. Så låter det.. :S

Permalänk
Medlem

Min kompis har samma grej men det är coilwhine från hans grafikkort som fortplantar sig i chassit och går till hörlurarna när han startar tex cs. Händer det dig i alla spel eller bara cs?

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk

Har precis samma grej, men bara när jag kopplar in mina hörlurar i frontpanelens uttag, på baksidan i moderkortet så låter det jättebra.

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Skrivet av Romeon:

Hej! Vet inte riktigt vad jag kan göra. Provat olika inställningar, ingenting hjälper. Har realtek ljud.

Så fort CS är igång (i bakgrunden också) så börjar jag få statiskt ljud i hörlurarna. Det är RIKTIGT jobbigt då det är konstant.. Även när jag rör musen nu här när jag skriver så låter det riktigt högt. Har någon en lösning? Letat runt på internet men ingen verkar ha en ordentlig lösning. Vore tacksam om någon känner igen det. Jag har ett helt nytt steelseries v3 hörlursset.

Edit: Provade muta allt och inte röra musen. Hör även ett tickande som går riktigt fort. Tänk er ett sånt där hjul på tivoli som snurrar.. Så låter det.. :S

coilwhine i hörlurarna ? :D. testa avinstallera Drivrutiner & installera igen funkar inte det. kolla om det är hårdvaran eller mjukvaran det är fel på.
en sån här kanske usb-ljudkort

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romeon:

Hej! Vet inte riktigt vad jag kan göra. Provat olika inställningar, ingenting hjälper. Har realtek ljud.

Så fort CS är igång (i bakgrunden också) så börjar jag få statiskt ljud i hörlurarna. Det är RIKTIGT jobbigt då det är konstant.. Även när jag rör musen nu här när jag skriver så låter det riktigt högt. Har någon en lösning? Letat runt på internet men ingen verkar ha en ordentlig lösning. Vore tacksam om någon känner igen det. Jag har ett helt nytt steelseries v3 hörlursset.

Edit: Provade muta allt och inte röra musen. Hör även ett tickande som går riktigt fort. Tänk er ett sånt där hjul på tivoli som snurrar.. Så låter det.. :S

Vad har du för chassie?
Jag hade liknande problem när jag kopplade mina lurar i fronten på en låda jag hade och det var för att det uttaget var fel jordat och gjorde att det surrade.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Vad har du för chassie?
Jag hade liknande problem när jag kopplade mina lurar i fronten på en låda jag hade och det var för att det uttaget var fel jordat och gjorde att det surrade.

Jag har provat både fram och bak - Det är samma sak. Har nu insett att det verkar vara grafikkortet, när det sätter igång så uppstår ljudet. Men frågan är hur man får bort det :S.

Radeon R9.. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romeon:

Jag har provat både fram och bak - Det är samma sak. Har nu insett att det verkar vara grafikkortet, när det sätter igång så uppstår ljudet. Men frågan är hur man får bort det :S.

Radeon R9.. :/

Kan du lägga upp en bild på hur det ser ut inne i din dator?
Min bror hade problem med att 8-pinskabeln till cpun låg för nära chippet till ljudkortet på moderkortet och förde över störningar på det viset, du kanske har något liknande?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Kan du lägga upp en bild på hur det ser ut inne i din dator?
Min bror hade problem med att 8-pinskabeln till cpun låg för nära chippet till ljudkortet på moderkortet och förde över störningar på det viset, du kanske har något liknande?

Så här ser det ut, jag vet inte vad kablarna gör, jag kan inte sådant, hade en bekant som kom och satte ihop komponenterna åt mig.
Här kommer 3 bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romeon:

Så här ser det ut, jag vet inte vad kablarna gör, jag kan inte sådant, hade en bekant som kom och satte ihop komponenterna åt mig.

Det ser ju okej ut.
Kabeln som sitter längst ner till vänster är den som är ljudet till fronten, du kan ju testa att koppla ur den ifall det stör igenom den på något vis, men fortsätter det så är det nog så illa att det är grafikkortet som stör ljudkretsen på moderkortet.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

jag orkar inte dra hela teorin egentligen, men det kan vara värt att fråga ändå;

Är det bara i menyerna i cs eller även när du spelar ingame?

Är det bara i menyerna så är det garanterat nått med grafikkortet & V-sync som du antagligen har avslaget (man ska visst ha det i csgo? :S)

Spelar inte själv csgo & egentligen hör det inte hit heller.

Händer det i andra spel/bara om du har windows igång?

edit
Är vägguttaget som datorn sitter i jordat? (Är det bara ett runt hål i väggen eller är det runt med metallstift "kl 12 & 6"? Syns om du tittar på det...

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

jag orkar inte dra hela teorin egentligen, men det kan vara värt att fråga ändå;

Är det bara i menyerna i cs eller även när du spelar ingame?

Är det bara i menyerna så är det garanterat nått med grafikkortet & V-sync som du antagligen har avslaget (man ska visst ha det i csgo? :S)

Spelar inte själv csgo & egentligen hör det inte hit heller.

Händer det i andra spel/bara om du har windows igång?

edit
Är vägguttaget som datorn sitter i jordat? (Är det bara ett runt hål i väggen eller är det runt med metallstift "kl 12 & 6"? Syns om du tittar på det...

1: Så fort spelet startar så börjar ljudet. Säg att jag tabbar ifrån och surfar.. Då är ljudet som värst.. Jag hör tickande och jag hör ett riktigt riktigt högt zzzzzzzzzzzzzzz ljud, värst när jag rör musen.
2: Det händer inte i spel som Leaugue of legends, bara i CS go.

Det är inte jordat (inga metallgrejer).

Edit: Jag tar tillbaka detta om league.. Har inte spelat på någon vecka. Startade den nu.. ljudet kom.. Detta har alltså inte hänt innan (1 vecka sen). Har inte, vad jag vet, uppdaterat något eller ändrat något.

Permalänk
Skrivet av Romeon:

1: Så fort spelet startar så börjar ljudet. Säg att jag tabbar ifrån och surfar.. Då är ljudet som värst.. Jag hör tickande och jag hör ett riktigt riktigt högt zzzzzzzzzzzzzzz ljud, värst när jag rör musen.
2: Det händer inte i spel som Leaugue of legends, bara i CS go.

Det är inte jordat (inga metallgrejer).

Edit: Jag tar tillbaka detta om league.. Har inte spelat på någon vecka. Startade den nu.. ljudet kom.. Detta har alltså inte hänt innan (1 vecka sen). Har inte, vad jag vet, uppdaterat något eller ändrat något.

tanken är att datorn ska vara jordad, funderat över testa med annat ljudkort ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

När du spelar eller bara menyer? För fpsen kan dra iväg skithögt när det bara ska visas en enkel meny och då kan du få t ex coilwhine som inte märks i vanligt spelande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem

Så fort spelet startar.. Alltså även i menyerna.. Det låter som värst i menyerna, men även i spelet. Får prova ett ljudkort då. Tycker bara det är märkligt att det börjat först nu.. inte varit så innan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romeon:

1: Så fort spelet startar så börjar ljudet. Säg att jag tabbar ifrån och surfar.. Då är ljudet som värst.. Jag hör tickande och jag hör ett riktigt riktigt högt zzzzzzzzzzzzzzz ljud, värst när jag rör musen.
2: Det händer inte i spel som Leaugue of legends, bara i CS go.

Det är inte jordat (inga metallgrejer).

Edit: Jag tar tillbaka detta om league.. Har inte spelat på någon vecka. Startade den nu.. ljudet kom.. Detta har alltså inte hänt innan (1 vecka sen). Har inte, vad jag vet, uppdaterat något eller ändrat något.

Sorry för sent svar, inte kompis med nya layouten på swec...

Hursom, det kan ha med vägguttaget att göra.

I köket finns det garanterat jordade uttag. Dra en skarvsladd därifrån till datorn + skärm & testa om det blir skillnad, alternativt flytta datorn till köket & testa. Blir det skillnad ligger ditt "problem" i elnätet i lgh/huset.

Återkom med svar så tittar vi på lämpliga åtgärder om så är fallet

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB