Permalänk

Spoiler alert

Besviken på storyn.
På tok för kort, nästan
lite antiklimax. Okej att
det går vidare men lite
längra kunde det vara.

4 dagar hardcore play
The End.

Käns lite som att det mest
var en föberedelse för
onlineläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Besviken på storyn.
På tok för kort, nästan
lite antiklimax. Okej att
det går vidare men lite
längra kunde det vara.

4 dagar hardcore play
The End.

Käns lite som att det mest
var en föberedelse för
onlineläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick en 24h+ i Story, och då gjorde jag inte ens allt. Kan inte kalla det kort direkt.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Det är kort i jämförelse med föregående spel men så blir det när casuals är målgruppen. Har läst att många inte ens körde klart san Andreas och iv eftersom det var så många missions. Synd.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Ni har missförstått det hela. Det kommer säkert att bli många speltimmar, när man räknar in dlc's vi kommer att få betala för

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

dlc´s ser vi fram emot...
Gärna mer missions, plots osv osv.
Hade gärna sett en dlc där dom väver ihop GTA 3 LC, 4 och 5
med alla världar på EN karta...
Med San Andreas som utgångspunkt inkl San Fierro och
Las Venturas...

EDIT:
Och som jag sa så har jag inte heller gjort
"klart" allt... Massa freaks kvar....

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Det är kort i jämförelse med föregående spel men så blir det när casuals är målgruppen. Har läst att många inte ens körde klart san Andreas och iv eftersom det var så många missions. Synd.

Fick djup ångest när SA var klar, nästan likadant med IV...
Har en förkärlek för storys.

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

jag vet inte riktigt, jag hade/har/haft riktigt kul med spelet som det är, jag tror att faktumet att man spelar som 3 personer väger upp att det inte är lika många missions, för det måste vara svårare att skriva för 3 karaktärer än 1?^^,

å andra sidan kommer gta VI bli jävligt intressant eftersom det blir första nextgen gta och inte en hybrid som 5an:D

Permalänk

Jag har inte börjat lira GTA V än men det ligger och väntar till jag fått mer ram i burken(2GB minne är inte det bästa, speciellt när dom är defekta)

Men det är inte SP jag är sugen på. vill mer köra online då det verkar locka mest. körde lite av storyn på 360 hos en kompis och jag kan väl inte påstå att jag var djupt imponerad av den. Bättre än många andra spel helt klart, men det känns som att GTA III var bättre.

Körde f.v inte SA så mycket mer än lite random freeroaming med en gammal polare på PS2.

Men ni säger att själva storyn är kort? nu har jag inte spelat så mycket av den, men var det bara att den var kort eller kändes den "sämre" på andra sätt?

Inga gigantiska spoilers tack, men är rent generellt nyfiken på hur ni ser på den

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Tyckte karaktärsuppdelningen i GTA IV var mycket bättre där vi också hade 3 karaktärer med expansionen men att man spelade dem separat och inte ihop som i GTA V och otroligt mycket mer speltimmar, tror jag lagt 400-500 timmar på båda på ps3 / pc och fortfarande inte klarat av någon av story moden

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

Jag har inte börjat lira GTA V än men det ligger och väntar till jag fått mer ram i burken(2GB minne är inte det bästa, speciellt när dom är defekta)

Men det är inte SP jag är sugen på. vill mer köra online då det verkar locka mest. körde lite av storyn på 360 hos en kompis och jag kan väl inte påstå att jag var djupt imponerad av den. Bättre än många andra spel helt klart, men det känns som att GTA III var bättre.

Körde f.v inte SA så mycket mer än lite random freeroaming med en gammal polare på PS2.

Men ni säger att själva storyn är kort? nu har jag inte spelat så mycket av den, men var det bara att den var kort eller kändes den "sämre" på andra sätt?

Inga gigantiska spoilers tack, men är rent generellt nyfiken på hur ni ser på den

Kortare, men inte sämre..
Dock kändes det som att det var lite kasst manus till de
uppdragen som fanns.
Kunde vara lite mer utväcklat, vissa gick på 2 röda att
klara av....

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Har knappt kört storyn TBH. Blir mest online asså

Verkar inte som det är något man missar iallafall

Permalänk

Nja, alltså storyn i sig är helt ok tycker jag..
Men den slutar för tidigt, vill ha mer bara....

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Är bara på 25% än. Har inte spelat så mycket. Men förutom huvudstoryn så finns det ju många andra missions att göra vid sidan av. Tycker inte det verkar för lite eller för kort.

http://guides.gamepressure.com/gtav/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag tycker storyn är riktigt bra, men det är inte därför jag spelade singleplayer läget, utan det var för alla småuppdrag, bilar, leka runt, stunta osv. Det jag tycker är roligt iallafall!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Jag hade velat ha fler spelare i världen, mindre loading screens.. och bättre planerade UIs och Loading screens.. nu snackar jag online såklart..

Offline är jag ändå rätt nöjd med. Skönt att det var variationer mellan missions och att gubbarna typ levde medans du va spelade andra gubbar.. Att typ Franklin lämnar restaurangen eller något när du väljer honom.

Det var inte som typ GTA IV där man typ var en toffla och ba gjorde de andra sa att man skulle göra.. hoppas ni förstår:) Det var variationer just i missions, typ från rån till gisslan, planering eller yoga.. typ.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst enligt §3.1/§3.4*

Trots tidigare tillsägelse fortsätter du att skapa trådar med dåliga rubriker och usla trådstartar. TS är välkommen att PM:a en ny rubrik/trådstart (med en vettig frågeställning) ifall tråden ska öppnas igen.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...