Windows defender meddelande vid uppstart.

Permalänk

Windows defender meddelande vid uppstart.

Får upp detta meddelande när jag start datorn:

Antar att det är för att jag har Sophos installerat, och Windows defender blir lessen för att jag inte vill ha det, kan jag få detta meddelande att INTE dyka upp varenda gång ...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

I äldre Windows går man i alla fall hitt.

Control Panel\System and Security\Action Center
Kolla också på vänster sida om det är något mer du vill ändra.

Jag bruka klicka på flaggan vid klockan och sen Action Center för att komma dit direkt.

Permalänk
Keeper of Traditions

Man kan väl bara avaktivera Windows Defender?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

I 10074 så finns det inställningar för Defender under System i den nya kontrollpanelen.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att Sophos antivirus inte har registrerat sig i Security Center (eller vad det kan heta i Windows 10), kanske för att det är annorlunda i Windows 10 än i Windows 8. Ibland kan en ominstallation av antivirusprogrammet göra så att registreringen lyckas.

Permalänk
Skrivet av CeciliaB:

Det verkar som att Sophos antivirus inte har registrerat sig i Security Center (eller vad det kan heta i Windows 10), kanske för att det är annorlunda i Windows 10 än i Windows 8. Ibland kan en ominstallation av antivirusprogrammet göra så att registreringen lyckas.

Ja det kan vara nått sånt.

Eller nått, "mittemellan" för Windows defender kan jag inte starta, för att ändra inställningarna att den inte SKA starta, för den känner att Sophos är installerat, men ändå så verkar inte "security center" förstått detta..

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Ja det kan vara nått sånt.

Eller nått, "mittemellan" för Windows defender kan jag inte starta, för att ändra inställningarna att den inte SKA starta, för den känner att Sophos är installerat, men ändå så verkar inte "security center" förstått detta..

Jag minns inte hur jag gjorde men antingen så gick jag till "startup" fliken under "task manager" och bara inaktivera windows defender där. Eller så så startade jag CCleaner, gick till tools-->startup-->och deletade den regnyckel som gjorde att windows defender ville startas varje gång Windows 10 startade. Efter nån av de 2 sätten slutade mina meddelanden komma.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag har Win 10 Home. I den kan man stänga av Windows Defender realtidsskanner i 2t, sedan slås den på igen. Tills man med ex Nodefender ändrar i registret så den är av hela tiden. Problemet är att Windows trots att man stängt av alla meddelanden under "Meddelanden och åtgärder" minst tre gånger per dag kommer med "Skydd mot spionprogram och oönskade program" med en liten ljudtrudelutt. Till sist är meddelandefältet fullt av bara detta meddelande. Går att det undvika eller är det kört?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)