[BIL] USB uttag i bil funkar med iphone men inte android

Permalänk

[BIL] USB uttag i bil funkar med iphone men inte android

I vår bil har vi inte bt, men vi har USB och 3.5mm. Med en iphone kan man använda rattkontrollerna för att byta låt i spotify osv. Men detta funkar inte med android. Kopplar man androidtelefonerna så dockas dom inte, utan blir usb-minnen. Msp-läge

Via 3.5mm får man ju ljud, men väldigt lågt och man får fippla med telefonen.

Nu till frågan. Skulle följande produkt göra att jag kan koppla mig till den via bluetooth och sedan använda rattens kontroller.
http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/tillbeh...

Den och använda iphone--> USB sladd och sedan köra bt till den dångeln.

Eller är det någon som har koll på vad jag är ute efter? Vad iphone-protokollet kallas kanske, så kan man rota vidare.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk

bilen är bara försedd med hårdvara som stödjer Iphone dvs vill du kunna använda android får du leta reda på hårdvara som kan emulera din android som en iphone istället

möjligt att denna mojängen du länkade kan fungera men vet inte säkert om kontrollerna kommer fungera, apple är ju lite greedy och kör special på allt...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

bilen är bara försedd med hårdvara som stödjer Iphone dvs vill du kunna använda android får du leta reda på hårdvara som kan emulera din android som en iphone istället

möjligt att denna mojängen du länkade kan fungera men vet inte säkert om kontrollerna kommer fungera, apple är ju lite greedy och kör special på allt...

Lite det jag hoppas. Just eftersom den verkar gjord för att docka på andra iphone-saker. Får köpa och testa. Var ju inga pengar att prata om

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk

Intressant tanke! Köp den, testa, och lämna tillbaks om det inte funkar. Det låter lite för bra för att vara sant att det skulle funka som önskat, men med lite tur kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Kopplar man androidtelefonerna så dockas dom inte, utan blir usb-minnen. Msp-läge

Går det inte att välja i Android vad de ska kopplas som?
I min kan man välja masslagringsläge (msc) och medieöverföring (mtp). Testa att ändra.

Permalänk
Medlem