Stutter och tearing efter senaste uppdateringarna till GTA V

Permalänk
Medlem

Stutter och tearing efter senaste uppdateringarna till GTA V

Hur flyter erat spel? Efter de senaste uppdateringarna till GTA V blev upplevelsen sämre. Har både fått stuttering och tearing. Kör med en 60HZ skärm. Har både testat V-sync och Adaptive v-sync men inget av de hjälper. Lade tråden på fel men anmälde tråden att den skulle flyttas.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Har inga problem så sett (det kraschar lite för ofta för mig), har testat surround med två skärmar igår vilket var en upplevelse i sig men inte ett hack, inga tearing/stuttering alls.

Det kom en nyare version av grafikdrivare (beta) i helgen, kanske kunde dra på dom och se om det blir någon skillnad.

Sedan är det väl tveksamt om det blir rätt om du får tearing med vsynk på (det gjorde ingen skillnad?), då är det nog något värre som krånglar.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag har stuttering även på lägsta instlällningar (GTX 970+I5 4690k). Har dock 150+ fps då och stuttering börjar först komma efter jag har spelat ett tag. Verkar som ett memory leak som många rapporterar uppleva (spelet fyller mitt 8gb ram men använder bare ca. 2gb vram). Jag får det främst i kustområder.

Visa signatur

Intel I5-4690k 4.4ghz | Asus Pro Gamer Z97 | Gigabyte 1080ti | Ajax-fan

Permalänk
Medlem

Mitt spel har aldrig flytit perfekt.

Någon som har tips på hur jag ska få det att leverera stabila frametimes?

Har 2500k, 8gb, 970.
Adaptive eller On på vsync i nvcp och vsync av i spelet. Hz i spelet på 59 för 60 går ju inte (spelet rullar i 60 ändå).
Spelar ingen roll om jag sänker allt till lägsta i spelet det är ändå inte helt perfekt flyt även om fps mätaren nog står på 60 mest hela tiden. Ökar jag grafiken så blir det även drops då och då.

Permalänk
Medlem

Det visar sig att det var många andra som fick det felet.
http://gtaforums.com/topic/791280-worse-performance-with-the-...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Testa directx 10.1

Visa signatur

Intel I5-4690k 4.4ghz | Asus Pro Gamer Z97 | Gigabyte 1080ti | Ajax-fan