Nvidia bundlar The Witcher 3 och Batman: Arkham Knight med Geforce GTX 900

Permalänk
Melding Plague

Nvidia bundlar The Witcher 3 och Batman: Arkham Knight med Geforce GTX 900

Inte bara en utan två av sommarens mest efterlängtade titlar ska övertyga gamers till att uppgradera till flaggskeppen i generation Maxwell.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dags för AMD att sälja ut 290/290X med 4GB minne och 3(!!) spel, som är mer än 2.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Dags för AMD att sälja ut 290/290X med 4GB minne och 3(!!) spel, som är mer än 2.

Har väl redan börjat lite smått med sänkningar från butiker nu i maj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Dags för AMD att sälja ut 290/290X med 4GB minne och 3(!!) spel, som är mer än 2.

De har ju sedan länge haft Gold Reward för deras high-end cards, nu är det r9 270 och uppåt som du får en Gold Reward voucher.

Permalänk
Medlem

Ser att Webhallen iaf uppdaterat sina listor... Om man köper vissa kort får man GTA V + Witcher 3 + Arkham Knight, måste ju vara en av de bästa dealsen på länge om man vill ha alla 3

Tyvärr är 980 korten fortfarande dyra

Hade själv hellre tagit dom för 1000 lappen mindre.

Permalänk
Medlem

Att man alltid skall vara ute någon vecka för tidigt... Missade båda GTA V och nu Arkham. Trött!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Har väl redan börjat lite smått med sänkningar från butiker nu i maj.

Skrivet av Snuffsis:

De har ju sedan länge haft Gold Reward för deras high-end cards, nu är det r9 270 och uppåt som du får en Gold Reward voucher.

Jag syftade löst på att AMD får väl kontra med en likande deal fast inkludera ovan nämnda spel sen ytterligare ett.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Å så hoppas jag att kampanjen håller i sig in i lanseringen av 980ti kortet då blir allt bra.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk

Jag som just köpt ett GTX 980 STRIX

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Saken är att man ofta kan köpa AMDs motsvarighet och spelet/spelen separat och ändå få pengar över jämfört med att köpa ofta svindyra nvidia bundlat med spelet/spelen.

Men så fort folk/nötter tror att man får ett spel gratis till så springer de och handlar som yra höns utan att först räkna efter vad de får betala för motsvarande prestanda och köpa spelen separat.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd

Och jag som planerar ett köp av ett GTX 970 i sommar! Nu blev man ju glad.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt mig uppgradera till GTX 960 men det kommer nog inte bli. För lite prestanda ifrån ett GTX 660. Får se om en 960 Ti dyker upp.

Permalänk
Medlem

Nu får man spel på köpet men det verkar som att gtx 970 och gtx 980 gått upp i pris eller att alla rabatter som återförsäljare har har tagit slut.
Billigaste 970 är 3500kr och uppåt.
Asus 290x fanns från 1990 kr på cdon men dom tog slut väldigt snabbt. Finns på netonnet för 2490kr dock.
Antar att dollarn har med saken o göra att korten blev dyrare men det kan väl vara så att försäljning av korten går bra och det inte behövs sänka korten mer

Permalänk
Avstängd

Har aldrig fattat det här med att man får spel på köpet. Om de tar bort spelen och sänker prisen lite på korten så hade nog fler köpt deras kort. Det är ju inte så att man köper korten för att favoritspelen inkluderas. Går alltid att tanka spelet eller bara köpa de separat istället. Dålig ide tycker jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alibaba123:

Har aldrig fattat det här med att man får spel på köpet. Om de tar bort spelen och sänker prisen lite på korten så hade nog fler köpt deras kort. Det är ju inte så att man köper korten för att favoritspelen inkluderas. Går alltid att tanka spelet eller bara köpa de separat istället. Dålig ide tycker jag.

Bara att välja ett kort från de icke valda försäljarna?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/210967-msi_ge...

Där har de inte lagt på en krona för Witcher t.ex.

Dessa spel är ett incitament. Du har rätt att ingen köper kort för att få tag på spelen men sitter man och velar mellan AMD och Nvidia så kan dessa sorters kampanjer avgöra om man t.ex. inte får lika bra spel med AMDs kort. Man ska inte underskatta folks behov att känna att de får mer utav ett inköp. Själv är jag ganska hype på att jag får de två spel som jag längtar mest efter just nu när jag ändå ska uppgradera mitt grafikkort i sommar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Undrar om det är försent att försöka snylta till sig något spel fast man redan har köpt kortet för några månader sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Har aldrig fattat det här med att man får spel på köpet. Om de tar bort spelen och sänker prisen lite på korten så hade nog fler köpt deras kort. Det är ju inte så att man köper korten för att favoritspelen inkluderas. Går alltid att tanka spelet eller bara köpa de separat istället. Dålig ide tycker jag.

Ja men det verkar ju funka på hönsen här, du ser hur uppjagade de är för att de får till ett "gratis" spel. Att korten kostar skjortan typ 970 för 3,5-4k verkar de inte tänka på eller att du kan köpa ett snabbare 290x för 2500kr nu, köpa spelen separat och ändå blir det billigare än 970...

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stimpen:

Ja men det verkar ju funka på hönsen här, du ser hur uppjagade de är för att de får till ett "gratis" spel. Att korten kostar skjortan 3,5-4k verkar de inte tänka på eller att du kan köpa ett snabbare 290x för 2500kr nu, köpa spelen separat och ändå blir det billigare än 970...

Snälla. Att kalla folk höns för att de uppskattar att det får gratis saker är ju inte direkt moget. Folk har olika syn på gratissaker verkar det som. Det argument kritiker har är oftast att det läggs på priset men i verkligheten gör det inte det. Man får alltså 2 spel för exakt 0:- påslag. En av anledningarna varför jag själv gillar detta är för att jag hade planerat att uppgradera ändå och detta gör inte saken sämre. 290X har dessutom aldrig varit ett alternativ eftersom jag vill ha ett Nvidiakort.. Helt enkelt för att jag kört med AMD sedan 2005 och nu vill byta lite.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Köpte MSI 970 För 2 veckor sen och jag klagar inte att jag missade spelen.. jag jobbar så jag kan väll köpa dom i efterhand? som dom flesta här antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Snälla. Att kalla folk höns för att de uppskattar att det får gratis saker är ju inte direkt moget. Folk har olika syn på gratissaker verkar det som. Det argument kritiker har är oftast att det läggs på priset men i verkligheten gör det inte det. Man får alltså 2 spel för exakt 0:- påslag. En av anledningarna varför jag själv gillar detta är för att jag hade planerat att uppgradera ändå och detta gör inte saken sämre. 290X har dessutom aldrig varit ett alternativ eftersom jag vill ha ett Nvidiakort.. Helt enkelt för att jag kört med AMD sedan 2005 och nu vill byta lite.

Nog den sämsta tiden att byta på när 290/290x går för 1000-1500kr (sådan prisskillnad för samma/sämre prestanda kallar jag påslag, de har goda marginaler att kasta in lite spel där då korten redan är så dyra) billigare än 970. Om ngt byter man från nvidia till AMD med de priserna.
Men jaja smaken är som baken, delad

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stimpen:

Nog den sämsta tiden att byta på när 290/290x går för 1000-1500kr (sådan prisskillnad för samma/sämre prestanda kallar jag påslag, de har goda marginaler att kasta in lite spel där då korten redan är så dyra) billigare än 970. Om ngt byter man från nvidia till AMD med de priserna.
Men jaja smaken är som baken, delad

Håller med dig. Är däremot inställd på att prova Nvidia. Vill helt enkelt prova något "nytt".

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Och jag som köpte ett GTX 980 för 3 veckor sedan. Är dock inte helt besviken, fick ju med The Witcher 3

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Saken är att man ofta kan köpa AMDs motsvarighet och spelet/spelen separat och ändå få pengar över jämfört med att köpa ofta svindyra nvidia bundlat med spelet/spelen.

Men så fort folk/nötter tror att man får ett spel gratis till så springer de och handlar som yra höns utan att först räkna efter vad de får betala för motsvarande prestanda och köpa spelen separat.

Titlarna är TWIMTBP (motsvarigheten till AMD Gaming Evolved).. Om man ska spela något av dessa spel ger Nvidia bättre prestanda eftersom AMD kan ge en prestandaförlust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Nog den sämsta tiden att byta på när 290/290x går för 1000-1500kr (sådan prisskillnad för samma/sämre prestanda kallar jag påslag, de har goda marginaler att kasta in lite spel där då korten redan är så dyra) billigare än 970. Om ngt byter man från nvidia till AMD med de priserna.
Men jaja smaken är som baken, delad

Du får gärna länka till några av dessa 290/290x kort för 1000-1500kr, låter som ett sjujävla kap måste jag säga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Snälla. Att kalla folk höns för att de uppskattar att det får gratis saker är ju inte direkt moget. Folk har olika syn på gratissaker verkar det som. Det argument kritiker har är oftast att det läggs på priset men i verkligheten gör det inte det. Man får alltså 2 spel för exakt 0:- påslag. En av anledningarna varför jag själv gillar detta är för att jag hade planerat att uppgradera ändå och detta gör inte saken sämre. 290X har dessutom aldrig varit ett alternativ eftersom jag vill ha ett Nvidiakort.. Helt enkelt för att jag kört med AMD sedan 2005 och nu vill byta lite.

Du får det inte direkt för 0:-, det verkar som att man har tagit bort alla andra rabatter då man kunde få tag på ett 970 för runt 3000kr, dom verkar ligga högre i pris nu.

Skrivet av Bengt_C:

Du får gärna länka till några av dessa 290/290x kort för 1000-1500kr, låter som ett sjujävla kap måste jag säga...

Tror han tänkte på att det gick att få tag i asus 290x för 1999kr på cdon, dom tog slut väldigt fort dock.
Det finns samma kort på netonnet för 2490kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Tror han tänkte på att det gick att få tag i asus 290x för 1999kr på cdon, dom tog slut väldigt fort dock.
Det finns samma kort på netonnet för 2490kr

Att det där är bra priser håller jag med om, men att säga att det går att få tag på 1000-1500kr är riktigt överdrivet. Sen verkar både cdon och netonnet nu ökat sitt pris till 2999kr (tyvärr) och köper man då ett GTX970 på webhallen där man även får med GTA V så vet jag inte direkt om det lägre priset väger upp det.
Men annars så är det verkligen på gränsen, skulle ju hellre betala 1k mindre som dom hävdar att värdet är på spelen och köpa dom separat istället då det skulle bli billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt_C:

Du får gärna länka till några av dessa 290/290x kort för 1000-1500kr, låter som ett sjujävla kap måste jag säga...

Där står "...290/290x går för 1000-1500kr billigare än 970.".
Kanske otydligt men jag menar att 290/290x är 1000-1500kr billigare än 970 baserat på att 290/290x kan man få för 2500kr medan 970 kostar 3500-4000kr.

970 priserna tog jag dels från att jag sett folk senast i förra veckan här på forumet köpa 970 för 3990kr dels från tidigare post i denna tråd som sa att 970 nu kostar som lägst 3500kr pga denna kampanj. Kollade priserna nu o verkar som du kan få ett msi 970 för 3400kr så skillnaden blir 900-1400kr beroende på vilket 970 man köper.

Skrivet av Bengt_C:

Att det där är bra priser håller jag med om, men att säga att det går att få tag på 1000-1500kr är riktigt överdrivet. Sen verkar både cdon och netonnet nu ökat sitt pris till 2999kr (tyvärr) och köper man då ett GTX970 på webhallen där man även får med GTA V så vet jag inte direkt om det lägre priset väger upp det.
Men annars så är det verkligen på gränsen, skulle ju hellre betala 1k mindre som dom hävdar att värdet är på spelen och köpa dom separat istället då det skulle bli billigare.

Som sagt där står "1000-1500kr billigare", där står inte att korten kostar så mycket.
Ok priserna har gått upp nu. Var lägre när jag skrev. Då är skillnaden 400-900kr nu för 290x för 3000kr och skillnaden är 600-1100kr för ett 290.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Där står "...290/290x går för 1000-1500kr billigare än 970.".
Kanske otydligt men jag menar att 290/290x är 1000-1500kr billigare än 970 baserat på att 290/290x kan man få för 2500kr medan 970 kostar 3500-4000kr.

970 priserna tog jag dels från att jag sett folk senast i förra veckan här på forumet köpa 970 för 3990kr dels från tidigare post i denna tråd som sa att 970 nu kostar som lägst 3500kr pga denna kampanj. Kollade priserna nu o verkar som du kan få ett msi 970 för 3400kr så skillnaden blir 900-1400kr beroende på vilket 970 man köper.

Som sagt där står "1000-1500kr billigare", där står inte att korten kostar så mycket.
Ok priserna har gått upp nu. Var lägre när jag skrev. Då är skillnaden 400-900kr nu för 290x för 3000kr och skillnaden är 600-1100kr för ett 290.

Du har helt rätt, jag missade helt att meningen fortsatte efter parantesen. Då håller jag helt med dig, skulle ju hellre se ett lägre pris på 970 korten än att få med två spel när skillnaden blir runt 900-1000 kr om man jämför Asus-kort mot Asus-kort.

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Ja men det verkar ju funka på hönsen här, du ser hur uppjagade de är för att de får till ett "gratis" spel. Att korten kostar skjortan typ 970 för 3,5-4k verkar de inte tänka på eller att du kan köpa ett snabbare 290x för 2500kr nu, köpa spelen separat och ändå blir det billigare än 970...

Jag har sett att du om och om igen snackar om att folk borde köpa 290/290x istället för ett GTX970. Något du aldrig nämner är att 290/290x drar betydligt mer W än GTX970. Jag hade väldigt gärna köpt ett 290, men mitt nätagg räcker inte riktigt till. Så istället för att köpa ett 290 för runt 2500 kr och ett nätagg för runt 1000 kr, så köper jag hellre ett 970 med två spel för runt 3500 kr.

Att kalla folk för idioter bara för att de hellre vill ha ett kort över ett annat känns lite väl. Det är inte som att vi i slutändan talar om massor med pengar. Någon hundralapp hit eller dit är inte någon massiv summa som gör någon till idiot (eller höns som du så "snällt" säger).

Permalänk
Medlem

började genast att söka efter 290/290x för 1000/1500kr ... Daaaaaamnn yaaaaa

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx