SAS kabel till ML310 G5

Permalänk
Medlem

SAS kabel till ML310 G5

Tjena. Kom över en tower server häromdan.
Original sitter där ett diskkabinett för fyra 3,5tums SAS diskar, tyckte de var för lite så jag pressade in ett kabinett för åtta 2,5tums SAS diskar.

Nu till mitt problem, SAS kabeln hanterar ju bara fyra diskar så jag behöver en kabel till så jag kan få igång resten av diskarna.
Har tittat på Dustin men kan inte hitta någon kabel där, så min fråga är om det finns någon här på forumet som vet vart man kan köpa en sådan kabel? ***bort/mod***

§9
Permalänk

SAS Kontakten heter SFF-8484 om jag inte missminner mig, borde inte kosta så mycket på ebay eller liknandes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaakessiron:

SAS Kontakten heter SFF-8484 om jag inte missminner mig, borde inte kosta så mycket på ebay eller liknandes.

hittade en på ebay för 75:- plus 74:- i frakt, klart inte så mycket.
Tänkte mer gynna någon här..

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådstart redigerad enligt §9*

Citat:

§ 9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_nusse:

hittade en på ebay för 75:- plus 74:- i frakt, klart inte så mycket.
Tänkte mer gynna någon här..

Det lät jäkligt dyrt. Är det inte en sådan här? http://www.ebay.com/itm/271672677346

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det lät jäkligt dyrt. Är det inte en sådan här? http://www.ebay.com/itm/271672677346

Japp kollade p/n numret nu och de är samma, och jo den var bra mycket billigare
Men frågan är om jag har lust att vänta två veckor på att den ska komma hit från China..??

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_nusse:

Japp kollade p/n numret nu och de är samma, och jo den var bra mycket billigare
Men frågan är om jag har lust att vänta två veckor på att den ska komma hit från China..??

Räkna med en månad eller så. Två veckor är rätt ovanligt, men det händer ibland.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Räkna med en månad eller så. Två veckor är rätt ovanligt, men det händer ibland.

joo det är sant, samt att jag vill ha igång 1TB diskarna snarast..